דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקנות ולמכור ספרים יד שנייה בעברית 

מאת    [ 24/05/2008 ]

מילים במאמר: 835   [ נצפה 15984 פעמים ]

יש תקופה בחייו של כל אוהב ספרים שבה האיזון העדיון מופר והוא מגלה כי סך המדפים בבית צר מלהכיל את סך הספרים.
 בשלב זה כבר מאוחר לדבר על ארונות המטבח, ארון הבגדים או המזנון בסלון . הכל כבר מאוכלס מזמן. לעיתים זה הרגע שבו אורח מוצא ספרים בארון המשקאות או בחדר האמבטיה.
לפעמים זה מתרחש אחרי שכוננית הספרים הרגילה מתמלאת בכמה שכבות המייצגות הסטוריה מסויימת, אין ברירה לחובב הספר ששם פעמיו אותו אוהב לשוק הפשפשים, לאיקאה,לרחוב הרצל או מזמין באינטרנט עוד רהיט תומך במשאת נפשו.
הסתובבתי עם עננה מעל הראש, ופתאום, הכה בי הרעיון כרעם ביום בהיר:מדוע שלא אשחרר לדרכם את אותם דפרים שהייתי להם כאם חורגת מרשעת? יתבגרו, יצאו מהבית ויפנו מקומם לאחים חדשים ורעננים.
הרעיון הזה תפור לצרכי. כך הרגשתי. עם זאת, לא בטטה כמוני תסתובב בין חנויות ספרים יד שנייה ותציע מרכולתה. הפיתרון חייב להיות ברשת.

גיליתי כמה אפשרויות מרכזיות. אפשרות ראשונה היא אתר המבוסס על פלטפורמה, דוגמת EBAY הידוע, בו האתר מקבל עמלה.הספרים מוצגים עד שהם נקנים או עד שאתה מסיר אותם בלי קשר לתאריך הצגתם. אפשרות שנייה היא פורום החלפות ששם הודעות מתיישנות במהירות. אפשרות שלישית היא אתר החלפות-יד שניה לספרים או כללי .אפשרות רביעית היא חנות ספרים.

מיתוס
 http://www.mitos.co.il/UsedItems/UsedItemsHome.asp
זירת המשומשים הינה פלטפורמה למכירת וקניית מוצרים משומשים. כאן תמצאו הצעות מעולות לרכישת מוצרים משומשים כגון : ספרים, תקליטורים, סרטים ועוד. מיתוס מספקת לכם את חלון הראוה ואתם מוזמנים ליהנות מחוויית קניה ומכירה קלה וידידותית" כך כתוב באתר. ניתן למכור ספרים המופיעים באתר בלבד. על כל פריט שמעוניינים למכרו יש לתת את מספר כרטיס האשראי שלך ולשלם עמלת רישום כ-4 שקלים. על כל מכירה יש לשלם עמלה של לפחות 5% מערך הפריט הנמכר ויכולה להגיע גם עד 25%. בחישוב פשוט, אם אני מוכרת ספר משומש במחיר של 35 שקלים, אקבל מזה רק כ 29.5- 22 שקלים לאחר 60 יום, והקונה ישלם בנוסף גם דמי משלוח. מי שמזמין כמב ספרים ישלם על כל ספר משלוח בנפרד כך שהמחיר שהמוכר מציג לא יכול להיות גבוה מדי. מצד שני, הרי שאין ספק שכאן ניתן לקבל חשיפה גדולה לאוהבי הספר, אתה רואה את מחיר המכירה בחנות ויש קריטריון לגבי מצב הספר ודירוג לגבי המוכר(לרב המוכרים אין כזה עדיין). יכול להיות שמשתלם יותר למכור כאן אינציקלופדיות או ספרים בעלי ערך גבוה יותר. מי שמוכר כאן את האינציקלופדיה העברית ב4000 שקל , משלוח עולה 20 שקל והמוכר יקבל כ3800 שקלים. הבעיה העיקרית כפי שאני רואה אותה זו המחוייבות. לתת את פרטי כרטיס האשראי שלך, לשלם גם אם לא מכרת. כמו כן, עבור קונה, הנספרים יהיו במחיר גבוה יחסית ממחירם בשוק.

פינדבוק http://www.findabook.co.il
לדברי האתר הם היחידים ברשת שמאפשרים כאתר קניית ומכירת ספרים יד שנייה . אין דמי עמלה או תיווך. כשהגעתי לאתר,הרגשתי שהגעתי הביתה. ממשק ידידותי, ניתן להציע ספרים בחינם, יש טופס המפרט קריטריונים רבים של כל ספר. למי שמעונין להיפטר מרשימה ארוכה של ספרים, יש קושי להכניס כל ספר מהם בנפרד. אחרי חמישה ספרים התעייפתי. חבל שאין דרך ליבא קובץ. לא נשאר לי כוח להציע להם את האפשרות.בעוד אני מתעייפת, גיליתי שלאתר יש גם פורום ששם ניתן להציע ספרים ואף לקטר או לקלס מחירים שאחרים הציעו.
 

פורום ספרים יד שנייה
http://community.walla.co.il/?w=/316/2953
אין תנועה הומה אך יש תנועה. אין לוח מסודר של ספרים למכירה ו-או אינדיקציה שספר נמכר. כדי לפרסם בפורום צריך להרשם (בחינם) לWALLA ואפשר לצרף כמה קבצים מסוגים שונים.

פורום תרבות יד שנייה
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=623
פעיל, חי ובועט. יש להרשם (בחינם). אפשר להכניס קובץ עם רשימת ספרים. האנשים יכולים גם ליצור קשר בפורום או על ידי שליחת מסר. מכאן קיבלתי את מספר ההצעות הגדול ביותר עד כה. עם הספר http://www.amhasefer.com/ מערכת מקוונת לקניה / מכירה / פירסום / מציאת ספרים משומשים ישירה בין המשתמשים. לאתר זה ישנה גם מערכת מסרים בדומה לתפוז, שמאפשרת תקשורת בין המשתמשים גם בלי לחשוף פרטים אישיים באתר.

 הומלס
http://www.homeless.co.il
לדברי האתר לוח סחר יד השניה שבו הגדול בישראל. כאן המגע עם הקונה הוא ישיר. ניתן לפרסם טלפון ו-או כתובת אימייל והקונה הפוטנציאלי יכול ליצוור קשר עם המוכר. כאן אין כמובן דירוג למוכר או קריטריונים נוקשים. מספר התווים בהודעה הוא סופי ולא נוח . אין אפשרות לצרף קובץ של מעבד תמלילים אך אפשר לצרף תמונה. שמתי לב שחלק מהמוכרים נותנים קישור לרשת ששם מצוי קובץ המרכז רשימת ספרים ארוכה. הודעה בסיסית ניתן לפרסם בחינם ומודעה מודגשת יותר (שכמעט אינה בשימוש) עולה יותר. כיוון שאין המון מודעות בנושאי ספרים קשה לי להאמין שיש שפע קונים פוטנציאלים. מצד שני זה בחינם .

יד2
http://www.yad2.co.il
ממשק דומה באופן מעורר התפעלות, פרט לעובדה המצערת שמגבילים את כמות הטקסט שניתן לכתוב הרבה יותר.

 ישרא בוק,בוקשופ דינה
http://www.israbooks.co.il/ http://www.bookshopdina.co.il/
אתר של מכירה-קניית ספרים. מדובר בעיקר בספרי לימוד לבית הספר.

הפורטל לצדק חברתי - איתור ספרים
http://www.bsh.co.il/forums/AllMessages2.asp?Fnumber=87
איתור ספרים. ניתן לפרסם רשימות של ספרים למכירה.

בוקליין
http://www.bookline.co.il
לוח הודעות למכירה, קנייה, המלצות ותגליות לגבי ספרים. ניתן למלא טופס פשוט ללא הרשמה, בכל אחת מהקטגוריות הנ"ל.

פישפש
http://www.pishpesh.co.il
אתר בו ניתן לצוד ספרים, לנהל ספרייה פרטית וליצור קשר עם חובבי ספרים אחרים.עושה רושם כי הפוטנציאל של האתר גדול. בפועל נראה כי אין בו הרבה נרשמים. כמו כן ניסיתי להירשם ללא הצלחה מרובה. שלחתי דווא"ל וטרם חזרו אלי בנידון.

 שלגון
http://www.shalgon.co.il
אתר עם ממשק נחמד , בינתיים המאגר בו לא גדול במיוחד.

רוקמת מציאות
המאמר התפרסם לראשונה בתפוז
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1226339



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב