דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתפלל לקיר 

מאת    [ 24/05/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2719 פעמים ]

להתפלל לקיר
משה שרון


"מכאן למדנו, שכל מי שרוצה לעורר דברים שלמעלה, בין במעשה בין בדיבור, אם מעשה ההוא או דבור ההוא לא נעשה כראוי, אינו מתעורר כלום. כל בני העולם הולכים לבית הכנסת לעורר דבר שלמעלה, אבל מועטים הם שיודעים לעורר. והקב"ה קרוב לכל אלו, שיודעים לקוראו ולעורר דבר כראוי, אבל אם אינם יודעים לקוראו, הוא אינו קרוב, שכתוב "קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראוהו באמת".
ספר הזוהר עם פירוש הסולם. פרשת חוקת.



אני מתפלל כשרע לי. אולי משהו ישתנה. וגם כשאני צריך משהו. ראיון עבודה מוצלח. שיחזור הבן בריא ושלם מהטירונות. לפעמים אני מתפלל שנהיה בריאים. לא על עצמי. על המשפחה כמובן. כבר 3000 שנה שהאנושות לא מפסיקה להתפלל. חלק קטן מהם בכותל ועוד יותר גדול במכה. השאר מתוודים בימי ראשון. מה הועילו תפילותיה של האנושות, תחנוניה, בכייה. ככל שהאנושות מתקדמת יותר, היא חוטפת יותר ויותר מכות. ככל שהיא משיגה יותר שליטה בעולם החומר, רוחה נשברת. יש לי הכול אבל אני מרגיש ריקנות אינסופית. אנחנו חיים בדור המדוכא ביותר בהיסטוריה, המתגרש ביותר, המסומם ביותר.
אז בואו נתפלל. נכנס מיליארדים של אנשים ונתפלל. שיהיה טוב. נמשיך להאמין שיצא מזה משהו.


קיר

מקובלים הם אנשים שהשיגו בהרגשתם את החוק הכללי של המציאות. הם טוענים שהחוק הזה, תקראו לו טבע או אלוקים, אללה או god , החוק הזה הוא חוק ההשפעה. 100 אחוז של נתינה ואהבה. בני האדם לעומתו, נמצאים הרחק הרחק בתוך האהבה לעצמם. בגלל זה הם מתפללים. כדי לשפר את מצבם. להרגיש טוב. להרוויח, להתחתן, להיות בריא. אין רע בזה. הבעיה היא ש- הוא, מושא תפילותיהם, לא עונה. כמו להתפלל לקיר.

מה לא בסדר ?

מקובלים אומרים: אנושות יקרה, אתם לא יודעים מה לבקש בגלל זה הוא לא עונה. חוק ההשפעה לא יתן לכם ליהנות בעולם הזה כי זו לא המטרה. המטרה היא להגיע לדרגת החוק. להשפיע בעצמך. בכך אתה משתווה לחוקיות שנמצאת בעולם. תבקש את תכונת ההשפעה - תקבל.
דוגמא: אתה בא לאמא שלך ומבקש 100 שקלים. "עבור מה ?" שואלת אמא, "ברצוני ללכת לחנות הספורט הקרובה ולקנות אלת בייסבול", "או כמה נפלא", עונה האם, "לא ידעתי שהתחלת להתאמן". "בכלל לא התחלתי להתאמן" אתה מיתמם, "אני פשוט רוצה להכות נמרצות את אחותי כי היא מוציאה אותי מדעתי"
האם תקבל 100 ש"ח ?
לעומת זאת, גש לאמך ותבקש סכום כפול. "עבור מה בני?" ,"לאחותי יש יומולדת ואני רוצה לקנות לה מתנה" . "קח בני. אתה בטוח שזה מספיק ?"

החוק
"בטבע הכל בנוי על פי עיקרון של הדדיות, הרמוניה מוחלטת, ואם נדמה לנו שאפשר לעשות צעדים אגואיסטיים, זה רק משום שאיננו רואים בשלמותה את כל התמונה היורדת אלינו מלמעלה" הרב מיכאל לייטמן. ראיון עם העתיד
האנושות לטענת המקובלים, נתקלת בקיר מכיוון שאינה משנה את עצמה. להתפלל פירוש לבקש לשנות את עצמי. את היחס שלי. ולא לשנות את מושא תפילתי.
אם לא טוב לי בחיים. משהו קלוקל ולא מוצלח. אני מתפלל. מבקש שישתפר. בכך אני מבקש שהחוק ישתנה כלפי, במקום לבקש שאני אשתנה ואתאים את עצמי לחוק הכללי.
כל האנושות מתפללת ולא נענית, אומר ספר הזוהר, היא פשוט לא מבקשת את הדבר הנכון. חוק ההשפעה רוצה לתת. זו הרי כל מהותו. לתת. תבקש גם אתה לתת. מי שמוכן להעביר הלאה, כמו צינור לשאר האנושות- יקבל הכול. אינסוף.

העובדה שרובנו לא מכירים את החוק הזה אין בה בכדי להקל על תוקפו ופעולתו. החוק קרוב לכל מי שמחפש אותו באמת. חוק נתן ולא יעבור. או שתמשיך לעמוד מול הקיר ולא להבין למה כואב לך כשאתה תוקע את ראשך בו, או שתשתנה, תחפש דרך אחרת. תתחיל להתפלל לעצמך. אולי תענה.






קבלה
משה שרון
054-6970455
www.mo6.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב