דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לזהות צונאמי תזונתי בעוד מועד 

מאת    [ 22/05/2008 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2097 פעמים ]

לזהות צונאמי תזונתי בעוד מועד

לא תמצאו פרסומת שמעודדת עישון בטלוויזיה, מעל דפי העיתון או בקדימון לפני הצגת סרט בבית הקולנוע. מדענים קבעו שעישון מסרטן. הציבור מודע היטב שעישון מביא למחלות קשות ולמוות. ותראו איזה פלא! מחקרים רפואיים מעודכנים ביותר מבשרים שבאופן סטטיסטי השמנה מקדימה את העישון כמקור לסרטן ולרוב המחלות הקשות הפוקדות את בני האדם. השמנה מהווה פוטנציאל חמור בהרבה מהעישון לתחלואה ולמוות.
לעומת עישון, פרסומות של אוכל מכל סוג וטעם מציפות כל ערוצי התקשורת ותוקפות את תודעתנו מכל כיוון ובעוצמה שאיש לא מנסה לרסן. בטלוויזיה האוכל קורץ לנו בשעות שיא הצפייה, במכולת ובסופרמרקט המזון המזיק והמפתה ביותר ממוקם בגובה שניתן בהישג ידו של פעוט בן שנה. באופן מרושע ביותר ממקמים המוכרים ממתקים וחטיפים ממכרים ליד הקופה.
לא תקנו לילדכם, לחבריכם או למישהו שאתם חפצים ביקרו, חפיסת סיגריות כבמתנת יום הולדת. אך בנפש חפצה תקנו לילד אהוב חבילת שוקולד. לביקור אצל חברים תביאו "בונבוניירה" מתוקה וליום הולדת תשלחו סל של מתוקים וחטיפים מכל סוג.
מדהים לגלות עד כמה התרבות שלנו מעוותת עם הרבה כשלים חמורים שתומכים בהשמנת בני אדם.
גם עסקי "מזון בריא", "תוספי תזונה" ודיאטות למיניהן גורמות בסופו של דבר להשמנה באופן חמור ביותר משום שנוצרים על ידם אשליות מסיחות דעת ובאופן מניפולטיבי הם כאילו מציעים פתרונות "קלים" נגד השמנה.
במשך 60-70 שנים אחרונות הופיעה וגובר גל צונאמי של השמנה המונית ואיתו האצת המחלות הקטלניות על רקע מטבולי. קצב גידול אוכלוסיית הסובלים מעודף משקל גודל באחוזים רבים. אנשים שמנים משמינים משנה לשנה יותר ויותר ומצטרפים אליהם המונים חדשים. מערך בריאות העם קורס בכל המדינות עקב ריבוי ומורכבות של המחלות והתייקרות הטיפול בהם. חוקרי מגמות עתידיות, פוטורולוגים, חוזים שמגמת התארכות החיים תפוג בדור הנוכחי ותתחלף במגמה הפוכה וכנראה שדור הנוכחי של אזרחי ארה"ב יהיה הראשון בהיסטוריה של המדינה שמשך חייו יהיה קצר מקודמו וזאת על רקע של הפרעות תזונה, שכיחות וחומרה גוברת של מחלות מטבוליות. ברור שהמגמות הללו תקפות לכל מדינות המערב ובכללן ישראל .

האם יש מה לעשות בנדון?
האם יש מה לא לעשות?
ניתן בהחלט לעצור את מגיפת המאה - ההשמנה.
הדרך עוברת בשינוי הרגלי התזונה בקרב ציבור הרחב באמצעות פסיכולוגיה חיובית וחינוך של מודעות אישית. חייבים להבין שבעיה במקורה ובהשלכותיה הנה בעיה רפואית ופסיכולוגית.
חייבים להבין כלל פשוט עד מאד: אם משנים את המזון -המזון הוא שמשתנה. אם נשנה את עצמנו - ישתנו הרגלינו, ההתנהגות התזונתית שלנו ואיכות החיים שלנו.
תחום הפרעות תזונה הנו תחום רפואי-פסיכולוגי ורק על ידי עבודה משותפת של אנשי מקצוע מדיסציפלינות אלה ניתן לשנות את המצב.
אגודות רבות של אנשים בעלי רצון טוב מתגייסים להיאבק עבור הישרדות בעלי חיים, צמחים ואתרים בטבע. לדאבוננו, עדיין לא קמה אגודה שמטרתה להגן על בני האדם מהכחדתם. עדיין לא הפנמנו שסכנה גנטית ואבולוציונית אמיתית נשקפת לאנושות כבר בדור הנוכחי. במגמות של התנהגות תזונתית של אוכלוסיה מודרנית אין לאנושות כל סיכוי להמשיך לשרוד בטווח של העשורים הבאים. אנחנו נהיה חברה שוקעת במגפה של מחלות סרטן, סוכרת, לחץ הדם גבוהה ומוות מאירועי לב ושבץ מוחי שיתרחשו בגילאים יותר ויותר צעירים. נכון להיום הרפואה מועלת בתפקידה העיקרי כי היא עוסקת בעיקר בטיפול במחלות ופחות בטיפול ומניעה של שורש הבעיה. ניסיונות למצוא עוד תרופות להקלה ובלימת סימפטומים דומה לניסיון לסתום פריצות בודדות בסכר רווי סדקים שעומד לקרוס ולהתמוטט.
צו השעה הוא לגייס חשיבה, מחקר רפואי ומאמץ מכוון להתמודדות מול קונפליקט מטבולי חמור שמקורו בתזונה בעולם מודרני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב