צרכנים פקחו עיין
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

צרכנים פקחו עיין 

מאת    [ 22/05/2008 ]
מילים במאמר: 415   [ נצפה 2864 פעמים ]

 
 
בס"ד
סיון משה - עורך דין
משרד עורכי-דין - LAW OFFICES
משה סיון, עו"ד ונוטריון MOSHE SIVAN,ADVOCATE L.L.B & NOTARY
חגית תובל-לנגליב, עו"ד נוטריון HAGIT TUVAL-LANGLEIB, ADVOCATE
אפרים אוסטרמן,עו"ד נוטריון EFRAIM AUSTERMAN , ADVOCATE,NOTARY
אשר חלילי ,עו"ד HALILI, ADVOCATE L.L.B ASHER
אבינועם וילד,עו"ד AVINOAM WILD. ADVOCATE
רח' איכילוב 11,פ"ת 49461 11 YICHILOV st., PETACH-TIKVA
טלפון : 9316521 : PHONE NO/ פקס: 9315426 : FAX NO
אתר אינטרנט - WWW. SIVANMOSHE-LAW.CO.IL
_______________________________________________________________


צרכנים פיקחו עין
=============
- מאמר ע"י עו"ד משה סיון המתמחה בדיני הגנת הצרכן -

לאחרונה נחקק תיקון לחוק הגנת הצרכן אשר בא לעזרת הצרכן כנגד נותן השרות. התיקון לחוק מגדיל מאד את הפיצויים, שיפסוק בית משפט ,באם יפר נותן שרות, את כללי הגנת הצרכן .

המחוקק קובע " פיצויים לדוגמא " - פיצויים שאינם תלויים בנזק שנגרם לצרכן.
הללו בעצם מעין פיצויים עונשיים, שבית המשפט רשאי לפסוק, בסכומים של עד 10,000 ש"ח.
אם היתה זו הפרה חוזרת או מתמשכת רשאי בית משפט לפסוק פיצוי מוגדל שעד 50,000 ש"ח כפיצויים לדוגמא.

הפיצויים הללו יכולים לחול גם כאשר הערך של המוצר שנרכש היה שולי. וזאת במקרה שהמוכר היצרן או הספק או נותן השרות, לא קיים את אחד מכללי החוק המפורטים בחוק הגנת הצרכן ובתקנותיו.

כדאי לדעת שקיים סעיף בחוק הגנת הצרכן ,אשר מצווה על בעל עסק, להציב מודעה באותיות גדולות ובולטות בבית העסק, במקום בולט, שבה יפרט את מדיניות החזר המוצרים שהוא מוכר.

יש להדגיש כי אין המדובר הוא בהחזר מוצר פגום אלא סתם בהחזרה מכל סיבה אחרת.
זכותך להחזיר את המוצר בתוך 7 ימים מהיום שהמוכר סרב לקבלו, וחובתו של המוכר להחזיר, לך הצרכן, את מלוא התמורה.
גם אם פתחת את המוצר לא יהווה הדבר סיבה לסרוב המוכר לקבלו חזרה.
ובלבד שלא קלקלת אותו באופן שהרעת את מצבו של המוצר ממצבו המקורי.

הפיצויים המוגדלים הללו חלים גם במקרים אחרים, כגון במקרים של ביטול עיסקה של רכישת נופש זה ישנם כללים מפורטים מאד לגבי חובתו של המוכר עיסקה מסוג זה.

הידעת כי חובתו של המוכר להטביע מחיר על המוצר , אם מתברר כי החיוב בקופה גבוה יותר לא זו בלבד שזכותך לדרוש את המחיר שנקוב על גבי המוצר במדף , אלא שהמוכר גם מסתכן בפיצוייים לדוגמא.
דבר נפוץ במקומותינו הוא שהמחיר המופיע בקופה שונה מהמחיר הרשום על גבי המוצר זכותך לדרוש החזרים במקום.

יצרן שמכר מוצר ואיננו מספק חלקי חילוף או איננו פועל בהתאם לתעודת האחריות גם הוא מסתכן בפיצוי מוגדל .

ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שהוקמה בשעתו .
והסמכויות בענין זה הינם לממונה על הרשות באמצעות משרד המסחר והתעשיה .

מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני.



משה סיון,עו"ד





משרדיות/מאמרים שונים/ צרכנים פיקחו עין
משה סיון עו"ד ונוטריון.
מנהל משרד לעריכת דין למעלה משלושים שנה .
מתמחה בדין האזרחי, מקרקעין, ירושה, משפחה,
תכנון ובניה, חוזים, בנקאות, חוזים לידועים בציבור.
איכילוב 11, פתח-תקוה . טל. 03-9316521

www.sivanmoshe-law.co.il


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב