דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוש נגד פייסנות 

מאת    [ 17/05/2008 ]

מילים במאמר: 317   [ נצפה 2543 פעמים ]



נאומו של ג'ורג' וו. בוש בפני הכנסת התקבל בחמימות ובתשואות. בארה"ב הוא עורר סערה פוליטית כשהנהגת המפלגה הדמוקרטית החליטה שבוש התכוון אליהם כשדיבר על פייסנות, אירן, מלחה"ע השניה ונוויל צ'מברליין. מטרתו האמיתית של בוש, לפי הדמוקרטים, היה ברק אובמה, שהכריז בעבר שהוא מוכן לשבת ולדבר עם נשיא אירן, אחמדינז'אד. עוזריו של בוש בבית הלבן רמזו שברק אובמה, ששמו לא הוזכר בנאומו של בוש, היה אמנם המטרה העיקרית, אך תוך מספר שעות, לאחר שהקף הסופה התברר, הודיעו שבוש לא התכוון כלל למועמד הדמוקרטי ושכוונת נאומו הייתה להדגיש את הסיכון הכרוך במגעי-פיוס עם מנהיגי קבוצות או אומות טרוריסטיות.

"פייסנות" הוא הכינוי שניתן למדיניותו של נוויל צ'מברליין הבריטי כלפי גרמניה בסוף שנות ה30'. יתכן שג'ורג' בוש אינו בקיא ביותר בהיסטוריה של אותה תקופה, אך הכינוי לא ניתן לעובדה שהתקיימו שיחות בין שתי המדינות, אלא לוויתורים שצ'מברליין הסכים להם. להפך - הסכמתו של נוויל צ'מברליין להיפגש עם אדולף היטלר כדי לדון בדרישותיו של היטלר לשינויים טריטוריאליים באירופה זכתה לגיבוי נלהב של ממשלות צרפת, בריטניה וארה"ב. מה שקרה בשיחות, והסכמתו של צ'מברליין לכל דרישותיו של היטלר (סיפוח אוסטריה והחזרת חבל הסודטים מצ'כוסלובקיה לגרמניה) הוא שהביא להגברת תיאבונו של היטלר ולפריצת מלחמת העולם לאחר שנה. יותר מכל זכור הסכם האי-לוחמה שהיטלר הסכים לחתום עליו, ושצ'מברליין נפנף כשהכריז בפני העולם כולו שהביא "שלום בזמננו". "פייסנות", השם שניתן למדיניותו של צ'מברליין כלפי גרמיה, היא הסכמתו של צד אחד להסכים לכל דרישותיו של הצד השני, ולא עצם ההסכמה לערוך שיחות.

ומה עם בוש עצמו? אחת מהצלחותיו הפוליטיות של האיש המתנגד לפייסנות קשורה בשיחות ארה"ב עם מועמר קאדאפי שהביאו לפירוק הגרעיני של לוב. קאדאפי הוא אותו ארכי-טרוריסט שנתן את ההוראה לפוצץ את טיסת "פאן-אם" מס' 103 מעל שמי לוקרבי, סקוטלנד, בדצמבר 1988. מזכירת המדינה של בוש, קונדוליזה רייס, אומרת בעצמה שעל ארה"ב לפתוח בשיחות עם נציגי אירן, ונציגיה משוחחים כבר מדי שנים עם נציגי חברה אחרת ב"ציר הרשע", צפון-קוריאה. כשברק אובמה מציע לפתוח בשיחות עם אירן אין הוא מציע דבר שקונדי רייס אינה מציעה בעצמה.
ד"ר אריק פורסטר עוסק ביעוץ משפטי בתחומי הנדל"ן ומשכנתאות, בנוסף לשירותי גישור ובוררות. הוא מכהן כשופט-בורר עבור רשות ניירות הערך האמריקאית (FINRA).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב