דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על בסיסי התמיכה של האסלאם הקיצוני במערב וסכנות ההגירה הבלתי מבוקרת 

מאת    [ 14/05/2008 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1984 פעמים ]

האם המערב מאבד עצמו לדעת במדיניות הגירה חסרת בקרה המאפשרת לגורמים עוינים להשתקע בו ולפעול להביא לקריסתו מבפנים? נעים מוחמד ח'אן, מהגר מפקיסטן שקיבל מעמד של תושב קבע בקנדה ומתגורר בטורונטו, אינו מסתיר את השקפת עולמו השוללת את הדמוקרטיה והתופסת את אוסאמה בן לאדן כמנהיג מופת של העולם המוסלמי. ח'אן רואה בהגירה לקנדה יתרון, שכן הדמוקרטיה הקנדית מאפשרת לו להתבטא באופן חופשי ולהטיף לאסלאם.

בדף הפרטי שלו באתר 'פייסבוק', הציג ח'אן תמונה של דגל הטליבאן השחור ועליו ציור של רובה קלצ'ניקוב וכיתוב הקורא "לתמוך בכוחות". על היהודים כתב ח'אן את הדברים הבאים: "בנוגע ליהודים שתומכים בציונות ובישראל... מכיוון שהם הורגים פלשתינים... רציחתם אינה דבר רע... הם ראויים למוות". ובמקום אחר הוסיף: "אלה השונאים את האסלאם ורוצים להרוס אותו יזכו לגורל שייקבע על ידי החרבות של המוסלמים".

לא ניתן לפטור את דבריו של ח'אן כאמירה של אסלאמיסט קיצוני חריג שאינו מבטא אלא מיעוט חסר השפעה. דעותיו משקפות את האידיאולוגיה והמדיניות של הארגון האסלאמי הגדול ביותר בעולם, "האחים המוסלמים", השוללים את ערכי הדמוקרטיה המערבית מכול וכול, תומכים ב"התנגדות האסלאמית" בכל זירות העימות עם המערב, ומטיפים להקמתה של ח'ליפות אסלאמית שתצא למלחמה במערב ותקים שלטון אסלאמי באירופה ואח"כ בעולם כולו. אין מדובר בחלומות שווא או בהזיות, אלא בתוכנית פעולה ובאמונה כי המאה ה- 21 שייכת לאסלאם והיא תהיה עדה להחייאת הח'ליפות ולניצחונו ההיסטורי המובטח נגד הכופרים.

תפיסה זו היטב לבטא מנהיג "האחים המוסלמים", מוחמד מהדי עאכף, באיגרת גלויה שהפיץ בקרב פעילי הארגון בעולם כולו (30 במרץ 2006):

"[עלינו לאמץ] אסטרטגיה של עימות שתתמוך בהתנגדות הלגיטימית והחוקית בפלשתין, בעיראק, באפגניסטן ובכל מדינה ערבית או אסלאמית הנתונה לפלישה... אנו זקוקים לאסטרטגית עימות שתפעיל את התנועות העממיות והאזרחיות כדי לנקוט בחרם כלכלי נגד הכובשים, גיוס תרומות עממיות לתמיכה בהתנגדות, תמיכה באחינו המדוכאים תחת הכיבוש, שליחת סיוע כספי וחומרי להם, הקמת ועדות תמיכה בהתנגדות בכל רחבי הארצות שלנו כדי לעבור מתמיכה להשתתפות [בהתנגדות]".

לא העולם המוסלמי נתון תחת מתקפה של כוחות אימפריאליסטיים. המערב, העולם החופשי, הדמוקרטיות, ואפילו המשטרים הערביים המתונים הם אלה הנתונים תחת מתקפה של האסלאם הרדיקלי. זוהי שעת חירום. כל המתנה ואימוץ מדיניות של בת יענה, המתעלמת מנורות האזהרה הרבות והסכנות האורבות בהמשך הדרך, תביא לתשלום מחיר כבד יותר בהתמודדות עם הכוחות המסוכנים הפועלים למוטט את הדמוקרטיות המערביות מבית. אחת הסוגיות המרכזיות שיש לדון בה כבר כעת הינה מדיניות ההגירה בכללותה, הבקרה בתהליך קליטת מהגרים (לאיתור כל גורם חתרני או פלילי שהוא), שאלת האזרחות הכפולה ובחינת הנאמנות למדינה ולערכים הדמוקרטיים.
מוסד מחקר עצמאי ללא כוונת רווח, הפעיל משנת 1976 ועוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר יומם של מדינת ישראל והעם היהודי.
כתובת האתר: http://www.jcpa.org.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב