דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי ליצירת שינוי בעסקים 

מאת    [ 12/05/2008 ]

מילים במאמר: 845   [ נצפה 2738 פעמים ]

"אנחנו יוצרים את המציאות שלנו" - האמת הפשוטה הזו, מאוד מורכבת במציאות. הרבה אנשים מכירים אותה וגם מבינים אותה. אבל מהבנת האמת הזו ועד לשינוי המציאות העסקית שלנו הדרך רחוקה.
כיצד אנחנו יוצרים את המציאות העסקית שלנו? בין השאר על ידי שימוש באמירות מכלילות לגבי הצלחה כלכלית ועסקית: "כסף הולך לכסף" "בשביל לעשות כסף צריך לעבוד מאוד קשה" "אני לא יודע לעשות כסף" "לעשות כסף זה עניין של מזל" "אלו שמצליחים עושים זאת על גבם של אחרים" "אי אפשר לעשות כסף ביושר" מה המשותף לכל האמירות הללו? כל המשפטים הללו משקפים אמונות שמעכבות אותנו מלהצליח.

כל אדם מצליח בתחומים מסויימים. הבעיה היא בכל אותם המקומות בהם אנו 'תקועים', ולא מצליחים להשיג תוצאות. באותם מקומות אנו פועלים דרך אמונות כמו "אני לא מצליח" "אני תקוע" או "במדינה הזאת לא נותנים להצליח". עובדים, ספקים, מערכת מיסוי, מצב בטחוני, משפחה, חברים ושאר העולם, גם הם תירוץ נפלא לכישלונות: עשו לי, בגדו בי, פגעו בי, שמו לי מקלות בגלגלים, ניצלו אותי - הן סיבות נהדרות כדי להסביר חוסר הצלחה.

"האמת היא שאף אחד לא עושה לנו, אנחנו מושכים חוויות לעצמנו בהתאם לאמונות שאימצנו במשך השנים ובהתאם למציאות שבנינו. אמונות הן הכוחות החזקים ביותר שמשפיעים על קיומנו. הן משפיעות על המחשבות שלנו, על הציפיות שלנו, על הפעולות שלנו ועל התוצאות שלהן. הן מעצבות את האישיות שלנו ומשפיעות על האופן בו אחרים תופשים אותנו ומגיבים לנו.

כאשר אדם, בעל עסק עצמאי או מנהל, מתקשה להאמין ביכולתו להצליח ולעשות כסף או מאמין באדיקות בכך שכוח חיצוני אחראי לביש המזל שלו - הוא יתקשה ליצור מציאות של הצלחה ?האמונות שלנו מנהלות אותנו ומשפיעות על יכולתנו להצליח". חשוב, אם כן, לאתר את האמונות המכשילות, גם את אלו הנסתרות ביותר ולהחליף אותן באמונות שיתמכו ביצירת המציאות הרצוייה.

החתירה להצלחה

אנשים מגדירים הצלחה בדרכים מגוונות. אצל האחד ההצלחה היא להגדיל את המחזור באופן משמעותי, אצל חברו היא להפוך מסניף שכונתי לרשת, אצל אחר היא להתנהל בצורה אפקטיבית עם הזמן, לשפר מיומנויות ניהוליות, לפתח סל רחב של מוצרים ושירותים, ליהנות מהעשייה או לפתח יזמויות חדשות, ויש מי שיגדירו כהצלחה את צמצום שעות עבודה שלהם, לצד שמירה על אותה רמת הכנסה. כל אחד וההצלחה שלו. מה שחשוב הוא שההצלחה העסקית לא תבוא במחיר זוגיות, יחסים עם הילדים, במחיר הבריאות או השקט הנפשי, חשוב שבעלי עסקים ישיגו תוצאות מצויינות לא רק בעסקים, אלא במקביל להתפתחות העסקית יפתחו גם את שאר תחומי החיים.

אם בעל עסק משתעבד לעיסוק כדי לעשות כסף - הוא לא בדיוק מצליח. איך נגדיר את "ההצלחה" של מי שעובד סביב השעון ואין לו זמן לנשום וליהנות מהחיים, איך נגדיר "הצלחה" של מי שפועל מתוך חוסר נינוחות וחדוות יצירה, ונתון ללחצים שהורסים לו את הבריאות?"


למה רוחניות בעסקים?

ההצלחה מתחילה בעולם של האמונות והאמונות נמצאות בתחום הרוחני. עבודה על נושאים "עסקיים" טכניים, בלי להיות ערים ל"מנוע" שמפעיל אותנו, זה כמו להתהלך עיוורים ולנסות לכוון במדויק למטרה או כמו להוסיף אביזרים לרכב בלי לטפל במנוע. לעבוד על תכנון זמן, תכנון עסקי, אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה שיווקית או ללמוד למכור בלי לזהות את האמונות שמכשילות אותנו, יביא אותנו להתנהלות מעגלית. במוקדם או במאוחר נחזור לאותם דפוסים, פעולות ומעשים שיניבו את אותן התוצאות. זהו מעגל העוני של האמונות".


יותר זמן... יותר תוצאות...

רוב בעלי העסקים והמנהלים רוצים זמן וכסף. הדרך לשלוט בזמן היא לשלוט על תשומת הלב שלנו. להיות מרוכזים וממוקדים בעשייה בפרק זמן נתון. הספק העבודה בפרק זמן נתון הוא פונקציה של היכולת למקד את תשומת הלב בעשייה. הדרך המוכחת למקד את תשומת הלב ולהיות נינוחים ובעלי גישה חיובית היא להקצות זמן שקט בלי עשייה ובתפילה אישית. אלו עוזרים לנו להיות אנשי עסקים בעלי שליטה בהכרה, בתשומת הלב ובעשייה, להפיק תוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר ולפנות לעצמנו יותר זמן".

פיתוח המיומנויות העסקיות והניהוליות כרוך בזיהוי האמונות המכשילות או המעכבות את ההצלחה. לדוגמא, כאשר עובדים על הניהול הפיננסי, מסתכלים בצד הפיזי של הדברים על תהליך הגבייה, תנאי תשלום, הסכמים, ניהול תקציב, ניהול תזרים, התנהלות מול הבנקים, התנהלות מול רשויות המס, ניהול ההשקעות, ניהול החובות וכד'. בצד המטא פיזי נבחנות האמונות של אותו בעל עסק ביחס לכסף. האם הוא מאמין שהוא יכול לעשות כסף? מה הוא חושב על אנשים עשירים? אם היו לו כשלונות כלכליים - האם הוא "סוחב" אותם איתו, האם הוא יצר דעה על עצמו בגינם? האם הוא מאמין שהפעם הוא יוכל להצליח, האם הוא מאמין שהוא ראוי לחיות ברווחה, או שמא הוא סבור שלא מגיע לו?! האם הוא חושש שהתעשרות תייצר לו סביבה משפחתית וחברתית שמבקשת את קרבתו רק בגלל הכסף? וכד'.

אחרי שאנו מזהים את האמונות המכשילות אנחנו צריכים לשחרר אותן ולבחור אמונות אחרות במקומן. זה נשמע, אולי, בלתי אפשרי לבחור אמונה, אבל כדי לקבל תוצאות אחרות, אדם מוכרח שיהיו לו אמונות שתומכות בו ובחזון העסקי שלו.

לעשות שינוי

כדי לשנות את המציאות צריך שיתקיימו שני דברים במקביל: התודעה שלנו צריכה להשתנות והפעולות במציאות צריכות להשתנות. זה לא מספיק לעשות עבודה רוחנית בלי להתאים לה פעולות שמכוונות ליעדים, וזה גם לא מספיק לרכוש ידע וטכניקות עסקיות או ניהוליות. כדי לשנות את המציאות נדרש שילוב בין הרוחני והמעשי.

החלפת האמונות, התאמת המחשבות והפעולות לאמונות החדשות, כל זה יחד עם התנהלות ע"פ תוכנית עבודה בהירה וממוקדת יעדים מביאים לטרנספורמציה אמיתית ומתמשכת אצל בעלי עסקים ומנהלים, ליותר ביטחון בדרך ובשליטה בתהליכים, יכולת גבוהה יותר לנתב את האנרגיות למקומות הנכונים, לארגן את ההתנהלות בצורה אפקטיבית וכמובן לשפר את התוצאות העסקיות.
איילת השחר,מנטורית עסקית המלווה עסקים, מנהלים וארגוני להצלחה בגישה המשלבת ניהול רוחני, מנהיגות אותנטית וכלים מעשיים.http://www.ayelet-hashachar.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב