דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם התקשרות בין נותן שירות למקבל שירות 

מאת    [ 09/05/2008 ]

מילים במאמר: 727   [ נצפה 9264 פעמים ]

עסקים רבים נפתחים מתוך תקווה שמחה ורצון להגשים את חלומו של בעל העסק בדרך שתתאים לו ותשרת אותו שנים רבות.
בעלי עסקים נותנים דעתם לנושאים שונים ורבים הקשורים לעסק אך לא מעט בעלי עסקים לא טורחים לערוך הסכם שהוא חשוב במעלה לניהול תקין של העסק והוא הסכם התקשרות עם מקבלי השירות שלהם.?
בדרך כלל נזכרים בעלי העסק להכין הסכם מסוג זה כאשר נאלצו להתמודד עם בעיה שנבעה בין השאר מאי קיומו של הסכם מסוג זה.

מטרתו של מאמר זה היא להצביע על חשיבותו של הסכם התקשרות עם נותני השירותים ולהציע כלים לבניית הסכם בסיסי שאמור לשרת אתכם בהתקשרויות מול גופים שונים.

כחלק בלתי נפרד מבנייתו של העסק חשוב כי בעל העסק יקשור קשרים עסקיים עם מקבלי השירותים במסגרת הסכם כתוב.

מדוע חשוב לערוך הסכם התקשרות?

1.יש האומרים כי אין זה משנה על איזה הסכם חותמים אלא עם מי אנחנו חותמים.
2.כמובן שאחד הדברים החשובים ביותר הוא לבדוק עם מי בעל העסק בוחר להתקשר, ואכן לכל בעל עסק יש את הכלים שלו לבדוק מהם האנשים שירצה עימם לקשור קשרים עסקיים, אולם אין בין בדיקה הכרחית זו לבין העובדה שיש לערוך הסכם התקשרות,כל סתירה.
3.נהפוך הוא, אדם שנבחר על ידי בעל עסק כמי שראוי לקבל שירותיו סביר להניח שיתמוך בעריכת הסכם בין הצדדים,זאת משום שיש בעריכת הסכם התקשרות יתרונות רבים מעבר לעצם הדברים הכתובים בו.
4.הסכם התקשרות מאפשר לכם להיות ברורים באשר לשירות שאתם מספקים.
5.הסכם התקשרות מאפשר לכם להיות ברורים באשר למחיר אותו אתם דורשים עבור השירות.
6.הסכם התקשרות מצהיר על כוונות בעל העסק וכוונות מקבל השירות ומסייע בדרך זו לביצוע ההתקשרות בין הצדדים.
7.הסכם ההתקשרות מצביע על מועדי ביצוע ומועדי תשלום.
8.הסכם התקשרות כתוב מונע קונפליקטים עתידיים באשר לשאלה הנצחית :"למה התכוון מי"?
9.הסכם התקשרות מסייע במניעת קונפליטים על ידי קביעה של מנגנון לפתרון סכסוכים בגוף ההסכם.
10.הסכם התקשרות קובע מהן גבולות האחריות של בעל העסק כלפי מקבל השירות.
11.הסכם התקשרות מאפשר שמירה על זכויות הצדדים ומילוי חובותיהם.
12.הסכם התקשרות מאפשר לכל צד לבטא את הערכים החשובים לו בהתקשרות.
13.הסכם התקשרות בונה מערכת יחסים בין בעל העסק למקבל השירות שכן עצם בנייתו של ההסכם יוצרת את תחילתה של מערכת היחסים.
14.הסכם כתוב הוא הסכם קיים וככזה יקשה על שותפיו להתכחש לו.
יש שיאמרו שגם הסכמים כתובים יכולים להיות מופרים וזה נכון, אלא שבמקרה של הפרה של הסכם כתוב הדרך להוכחתם של דברים פשוטה הרבה יותר מהסכם שנערך בעל פה.

מדוע קשה לבעלי עסקים לחתום על הסכם התקשרות?

1.כשאני שואלת את השאלה הזו,התשובות המתקבלות מפתיעות קודם כל את בעל העסק.
2.אנשים טוענים כי לא נעים להם, כי לא צריך כי הכל יהיה בסדר, כי מעולם לא ערכו הסכם ואין להם נסיון, כי אין להם זמן, כי זה עולה כסף, כי אבא שלהם מעולם לא חתם על הסכמים ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.
3.אנשים שהפכו להיות בעלי עסקים מביאים את תפישות חייהם לתוך העסק. חשוב להבחין כי לא כל תפישה/התנהגות שמתאימה להתקשרות כלשהי בין אנשים מחוץ לעסק, מתאימה להתקשרות במסגרת עסקית.
4.במסגרת העסקית כללי המשחק הם אחרים ומה שנכון להתקשרות חברית אינו בהכרח מתאים במלואו להתקשרות עסקית.
5.כבעל עסק יש להפנים כי אתה מנהל עסק וככזה אתה עורך הסכמים משום שאלו משרתים אותך כבעל עסק.
6.במידה ולא תפנים זאת הרי שאתה פוגע בעצמך ובתפקוד העסק ואין ספק שאין זו כוונתך ,כבעל עסק, מלכתחילה.

מה הדברים שחשוב שיופיעו בהסכם התקשרות?

1.על ההסכם ההתקשרות להיות פשוט וכתוב בשפה המובנית לצדדים.
2.על ההסכם להכיל את כל הנושאים החשובים לצדדים.
3.נושאים שיש לתת עליהם את הדעת בהסכם כזה:
א.תיאור של השירותים המוצעים.
ב.לוחות זמני, מועדי ביצוע, מועדי תשלום.
ג.תמחור השירות.
ד.מצבים בהן מסיבה כלשהי השירות לא מסופק.פתרונות לאותם מצבים.
ה.אחריות בעל העסק, ומקבל השירות.
ו.מנגנון למצבי קונפליקט.
4.נושאים נוספים שהצדדים יכולים להתייחס אליהם בבחינת ברי רשות: ערכים החשובים לצדדים בהתקשרות, התייחסות לעסקאות עתידיות, סודיות, מילוי תנאים כלשהם וכו'.

כיצד לערוך את ההסכם ?

1.על בעל העסק לשבת ולרשום מהם הדברים שחשוב לו שיופיעו בהסכם.
2.עליו לנסח אותם בצורה בהירה ורצוי להעזר באיש מקצוע בנושא שיתן הארותיו והערותיו.
3.יש להעלות את הדברים על הכתב.
4.רצוי ליצור הסכם שיהיה מאוד בהיר ולא ספציפי כדי שיוכל להתאים להתקשרויות רבות במסגרת אותו עסק.
5.ההסכם הבסיסי יהיה כללי אולם יופיעו בו עיקרי הדברים החשובים לבעל העסק. במידה ומקבל השירות המסוים ירצה לשנות משהו בהסכם עדיין בעל העסק ידע שעיקרי הדברים החשובים מבחינתו מופיעים והוא יוכל לנהל את המו"מ באשר לנושאים שיועלו על ידי מקבל השירות.
6.פשטותו של ההסכם חשובה שכן עליו להיות מובן לכל אדם, ולכם גם אם נעזרים באיש מקצוע חשוב להדגיש בפניו שהדברים יופיעו בצורה ברורה.

האמור במסמך זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי.


גל אלפרון עורכת דין, מגשרת ומאמנת
קישור לאתר : http://www.gal-alpron.co.il
טל : 0523679014



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב