דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצמאות כלכלית: 7 הרגלים חשובים 

מאת    [ 04/05/2008 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 3157 פעמים ]

מאת שי באטון, רו"ח *

אז מהי בעצם עצמאות כלכלית? זהו מצב בו אדם מכניס מספיק כסף כדי לקיים אורח חיים מספק מבלי שיהא עליו לעבוד כשכיר במשרה מדי יום. הכנסות המקדמות אותך לקראת עצמאות כלכלית מכונות "הכנסות עצמיות" או "הכנסות פסיביות", המשותף לשתיהן הינו שהינך יוצר אותן בנוסף (או במקום) וללא קשר למשכורתך כעובד שכיר.

המילה "מספק" הינה בעלת משמעות קריטית כאן. על ההכנסה להיות מספיקה בכדי לחיות את אורח החיים שהינך מעוניין לחיות. אם הינך מסתפק בלהיות נזיר שחי על גבעה ומאושר מלעשות מדיטציה כל היום, אינך צריך להכניס הרבה.

אולם, אם חשקה נפשך במכוניות יקרות, בית מפואר וחופשות מפנקות בכדי להיות מאושר ומסופק, יהא עליך להכניס הרבה כסף כדי להיות עצמאי כלכלית. עליך לשאול את עצמך שאלה זאת: כמה כסף אני צריך בכל שבוע, בכדי לעשות את אותם דברים שישאירו אותי מאושר. ברגע שהגעת למספר הזה, אתה כבר בדרך הנכונה כיוון שאתה יודע לכמת כמה אתה צריך. זה יכול להיות 2000 ש"ח בשבוע או 20,000 ש"ח. חשוב: עליך להיות כנה עם עצמך בכמות המאמץ שהינך מוכן להשקיע בכדי ליצור את אותן הכנסות עצמיות או פסיביות שיביאו אותך לעצמאות כלכלית.

להלן 7 הרגלים בסיסיים שעליך לסגל ויעזרו לך להשיג ולשמר את עצמאותך הכלכלית:

הרגל מס' 1 - הכר תודה
עצמאות כלכלית מתחילה בהכרת תודה. הקדש זמן מדי יום כדי להודות ולהעריך כל דבר מבורך בחייך. תכלול אנשים, מקומות, נכסים, כשרונות וזכרונות. הכר תודה לחלומותיך העתידיים כאילו כבר הגשמת אותם והפכו לברכה בחייך. הכרת התודה תאפשר לך למשוך אליך את הברכה שאתה מבקש. כשהיא תגיע, שמור עליה מכל משמר מהגנבים שעלולים לשדוד את עתידך הכלכלי.

הרגל מס' 2 - שחרר את עתידך
חובות העבר הינם הגנבים של העתיד. אם הינך חפץ בעצמאות כלכלית, חייה אורח חיים המתאים למידותיך באופן כזה שלא תיכנס לחובות אישיים מיותרים על צריכה. חיים ברמה אינם מצריכים להיות פזרן ומנקר עיניים. אם תהיה שמרן רוב הזמן, תוכל לאפשר לעצמך גם להיות ראוותן ברגעים המתאימים.
אל תרשה לחברות כרטיסי האשראי לקחת את עתידך כבן-ערובה. קח שליטה. אם צריך קח גם יועץ מקצועי שיסייע לך להיפטר מחובות צריכה מיותרים ויקרים. אשראי הינו כלי שאמור לייצר עבורך החזר על השקעה, לא לעלות לך בעתידך הפיננסי.

הרגל מס' 3 - התחייב לבריאותך
הבריאות שלך הינה נכס שעליו יש להגן. בדומה להתנהלות כלכלית נבונה ואחראית, גם שמירה על אורח חיים בריא הינה מחויבות לטווח ארוך. בריאות טובה מאפשרת לך לשמר וליהנות מעצמאותך הכלכלית. לך לבדיקות רפואיות תקופתיות והשתדל לבצע פעילות גופנית סדירה. זה יעזור לך לשמור על בריאותך ולמקסם את ההנאה מעצמאותך הכלכלית.

הרגל מס' 4 - פתח משמעת לחיסכון
עתיד כלכלי עצמאי דורש ממך חיסכון, וחיסכון דורש משמעת. ככל שהחוב על כרטיסי האשראי מתפוגג, כך מתחיל החיסכון לעלות. קרן חיסכון לשעת חירום שתספיק למחיה של 6 חודשים הינה רעיון חכם. בנוסף, תכנן לעצמך תוכנית חיסכון או השקעה ארוכי טווח בכדי להתמודד עם יעדים עתידיים כגון השכלה, ילדים או פרישה.
אל תצפה מהממשלה לדאוג לעתידך הכלכלי. אם ברצונך להיות עצמאי כלכלית, קח אחריות מלאה על כל פרק ופרק בחייך הכלכליים. ואחריות זו מתחילה בהשקעות חכמות וכבוד לכסף שלך.

הרגל מס' 5 - השקע בחוכמה וכבד את הכסף שלך
בצע השקעות שייצרו לך זרם שוטף של הכנסות פסיביות. זה יעזור לך להישאר עצמאי כלכלית גם אם לא תוכל לעבוד. הכנסות פסיביות גם משמשות כבסיס להשקעות נוספות.
כבוד לכסף הינו ההתחלה לחיסכון והשקעה. כבוד לשקל מתחיל בכבוד לאגורה. תמיד יהיו לך שקלים אם תיתן כבוד לאגורות שלך. גם הנכסים הקטנים ביותר שלך זקוקים להגנה. כל אחד מהם הוא חייל במערכה שלך לעצמאות כלכלית.

הרגל מס' 6 - הגן על עצמך ועל היקרים לך
בצע ביטוחים מתאימים - השקעה בביטוח חיים, ביטוח בריאות וביטוחי נכסים זו השקעה חכמה. השתמש גם בשירותים מקצועיים - שירותים משפטיים, פיננסיים ואבטחה בכדי להגן על רכושך, נכסיך וכל מה שעמלת בכדי להשיג בחיים.

הרגל מס' 7 - בנה את עצמאותך הכלכלית תוך היעזרות במומחים
חפש אחר מומחים מוכשרים שיעזרו לך לעצב את עתידך הכלכלי. אינך נדרש להיות מקצוען כלכלי בכדי להגיע לעצמאות כלכלית. אבל כן עליך לרכוש השכלה פיננסית. חפש גם עזרה מקצועית ממומחים לייעוץ פיננסי, מיסוי וחשבונאות. אנשים אלו יוכלו לעזור לך להגשים את יעדיך הכלכליים.

לסיכום
התחל את המסע לעצמאותך הכלכלית עוד היום: חפש את המומחים שיסייעו לך להשיג את יעדיך הכלכליים. הפוך לעצמאי כלכלית כבר מבחינת החשיבה והתפיסה שלך. הכר תודה לברכות שבחייך ולאלו שעוד עתידות לבוא כאילו הן כבר בחזקתך. הימנע וחסל חובות צריכה פרטיים מיותרים, וחייה אורח חיים בריא. חסוך במשמעת, השקע בחוכמה, וכבד את נכסיך הכלכליים. הגן על הנכסים שעמלת קשות להשיג. כך תוכל ליהנות מהעצמאות הכלכלית ואורח החיים שאותו חזית לעצמך.

* הכותב הינו רואה-חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של Cash Flow Israel, ומשמש כיו"ר של חברת השקעות. מאמריו התפרסמו בעיתונים ואתרים כלכליים רבים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב