דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לגשת לתביעה משפטית על ליקויי בדק בית ? 

מאת    [ 03/05/2008 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2915 פעמים ]

מובן כי אין לכך תשובה אחידה, אך ברור, כי ככל שחוות הדעת של המומחה הינה אמינה ורצינית, סיכוייו של רוכש הדירה לזכות בתביעתו הינם טובים יותר. בדרך כלל השאלה הניצבת בפני בית המשפט בסוג זה של תביעות איננה אם לפסוק פיצויים לדיירים, אלא כמה פיצויים יש לפסוק. כאשר מדובר בליקויי בנייה, עלות התיקונים הינה במרבית המקרים גבוהה ביותר, הרבה מעבר להערכה ראשונית של אדם מן הישוב, ואין כל סיבה שבעולם לוותר עליהם.

אם וכאשר מוגשת תביעה לבית המשפט נגד הקבלן בגין ליקויי בנייה, חייבת התביעה להיות נסמכת על ראיות בחוות דעת של מומחה. לאמיתו של דבר ראוי היה, כי רוכש דירה ייעזר במומחה לביקורת בנייה גם ללא כל קשר להגשת תביעה משפטית. מפליא הדבר, כי מרבית רוכשי הרכב דואגים מראש לבדיקת מומחה טרם הקנייה בעוד רכישת דירה - היקרה עשרות מונים ממכונית - נעשית לעיתים קרובות ללא כל יעוץ מקצועי, בבחינת חתול בשק.

הקפדה על קיום תקנים, תקנות, חוקי בנייה והוראות מקצועיות אינה רק גישה פורמליסטית ודקדוקי עניות, כמעט כל ההוראות והנהלים הנ''ל הינם תפקודיים ובעלי השלכות מעשיות על איכות המגורים וערך הנכס. אנשי מקצוע יודו, כי הולך ופוחת הדור ורמת הבנייה הולכת ויורדת. עם זאת, עדיין מדהים לעיתים להיווכח באיזו רמת גימור ובנייה ירודה נמסרות דירות לרוכשים, ששילמו עבורן במיטב כספם. לו היו רוכשי הדירות נעזרים בשירותי מומחה בעת קבלת הדירות, היו על נכון מונעים עצמם מעמידה כעניים בפתח (דירתם) ומתחננים בפני הקבלן, כי יואיל למלא התחייבותו וחובתו כלפיהם. במרבית המקרים היו אותם רוכשי דירות אף מגלים כי דווקא הקבלן חייב להיות אחוז חרדה ורצון להפיס דעתם.

על יסוד חוות דעת מקצועית של מומחה - ובצירוף יעוץ משפטי מתאים היו רוכשי הדירות מגלים, כי החקיקה והפסיקה בישראל יצרו עבורם מערכת הגנה משפטית מעולה ומסועפת לשמירה על זכויותיהם. כל שנדרש הוא להפעיל את מערכת ההגנה ולשמור על זכויותיהם. מאחר שתיקון ליקויים עתיד לעלות לקבלן הרבה יותר מאשר הקפדה על מניעתם (שהרי יש צורך לפרק את הליקוי, לפנותו, להביא חומרים חדשים ולבנות מחדש וכל אותה עת לדאוג לדיירים ולמשכנם הנאות) יש להניח כי רמת הבנייה תלך ותשתפר עם הגברתה של תודעת הצרכנות בקרב רוכשי הדירות. בכל מקרה זכאים רוכשי הדירות לפיצוי כספי מהקבלן, אשר עתיד לכסות הן את תיקון הליקויים והן את עגמת הנפש ואובדן ההנאה מהדירה.
מהנדס ראשי במכון ישראלי לביקורת בניה (מיל"ב)מומחה בתחום "בדיקת דירה לפני קניה": http://www.baitov.co.il
ובאיתור ליקויי בניה: http://www.milav.co.i



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב