דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לשרוד בתנאי תחרות? 

מאת    [ 02/05/2008 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2450 פעמים ]

כמעט בכל תחום ישנה תחרות, על מנת להתגבר על התחרות עליכם ליצור נישה ייחודית משלם. נישה היא משהו המייחד אתכם. למשל אם אתם מספקים שירותי פסיכוטרפיה, יש עוד רבים כמוכם שמספקים שירות זהה. נסו להתמקד בנוער על מנת ליצור ייחודיות. אל תנסו להיות יותר טוב מהמתחרים שלך, היו שונים מהם. נסו לשנות את דרך הצגתו של המוצר. לדוגמה, דומינוס פיצה - האסטרטגיה המנצחת שלה הייתה החזר כספי אם הפיצה לא מסופקת תוך חצי שעה.

ליצירת נישה ייחודית יש מספר עקרונות,
והם:

* עקרון העיבוד: צרו רעיון חדש בתחומכם בצורה פשוטה ביותר: תסתכלו מה אנשים אחרים בתחומים אחרים עושים, חשבו אם אתם יכולים לעשות זאת גם בתחום שלכם.

* עקרון ההוספה: יש למתחריכם משהו שהם מספקים, אם אתם יכולים לספק מה שהם נותנים + תוספת, עשו זאת. לדוגמה: יש לכם פיצריה, המתחרה שלכם הכריז שהפיצה שלו גדלה. תכריזו שהפיצה שלך גדלה + אחרי שמונה היא עולה ב5 שקלים פחות.

* עקרון השילוב: שילוב כל הדברים הטובים ממוצרים אחרים למוצר אחד יותר טוב מכולם.

* עקרון ה"קלות": מצאו דרכים להפוך את מוצרכם קל יותר לשימוש, לקניה או להמלצה.

* עקרון ההסרה: אילו אי נוחויות או תכונות שליליות אתם יכולים להסיר ממוצרכם? פחות סיכון, לחכות פחות זמן למוצר, פחות כאב.

* עקרון ההגדלה: הגדילו את המוצר שלכם, אנשים אוהבים מקרויל של מקדונלדס, אז עשו דאבל מקרויל.

* עקרון הבידור: שעשע, תרגיע, לקוח רגוע מוציא יותר כסף, מצא דרך לשעשע את הלקוח לפני ואחרי שרוכש את מוצרך.

* עקרון אריכות הימים: האם המוצר שלכם יכול להחזיק מעמד זמן רב יותר משל מתחריך? אם כן, ציין זאת.

* עקרון הניידות: האם אנשים מסוגלים להשתמש במוצרכם במקומות שונים? ו/או- האם אתם יכולים למצוא דרך לשלוח את המוצר ללקוח כדי שהוא לא יצטרך לבוא אליך?

* עקרון ההפחתה: האם אתם יכולים להפחית תכונה מסוימת של המוצר ולהפוך אותו לנוח יותר? נייד יותר? קל יותר לאחסון או לשימוש? האם אתם יכולים להסיר תכונה מסוימת שתהפוך אותו לזול יותר?

* עקרון ההפוך על הפוך: חפש מה מתחריכם מציעים או אינם מציעים ותעשה את ההפוך מכך: למשל, אם הם סגורים בסופי שבוע, או עובדים עד 5 ביום חמישי, האם אתם יכולים להיות פתוחים בסופי שבוע ולעבוד מ5 עד 10?

* עקרון הבטיחות: הראו כיצד מוצרכם יכול להגביר את הבטיחות ולהסיר את הסיכון, אנשים שונאים לאבד דברים או להרגיש לא בטוחים. נסו לחפש דרכים כיצד אתם יכולים לעזור ללקוחותיכם להימנע מכל אלו.

* עקרון המהירות: מה אתם יכולים לעשות מהר יותר ממתחריכם מבלי לאבד מאיכות המוצר? לתת שירות מהיר יותר? לפתור ללקוח בעיות בצורה מהירה יותר?

* עקרון ה"איכס": מיליארדר אמר פעם : "סוד ההצלחה הוא להיות מוכן לעשות מה שרוב האנשים לא אוהבים לעשות. גלו מה אנשים לא אוהבים לעשות וחייבו אותם עבור העבודה הזאת". גלו מה מתחריך לא אוהבים לעשות ועשו זאת.
יעקב אמרז הוא קופירייטר המתמחה בכתיבת שיווקית, קופירייטינג, תוכן והגדלת אחוזי הקניות והפניות באתרי אינטרנט ישראליים.

www.zmiha.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב