דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעות של הסטרואידים האנבוליים 

מאת    [ 02/05/2008 ]

מילים במאמר: 2560   [ נצפה 15217 פעמים ]

השפעות של הסטרואידים האנבוליים

דיאנבול DIANABOL

הדיאנבול הינו הסטרואיד הנפוץ ביותר בכל הזמנים והוא הסטרואיד האנבולי הראשון שיוצר, ע''י דר'' ג'ון זילגר בשנת 1956. הינו יעיל ביותר לעלייה במשקל , שרירים ובכוח. נמצא בשימוש ע''י ספורטאים מאז שנות החמישים. במשך תקופה ארוכה היה היחיד מסוגו עד לתחילת שנות השבעים, כלומר שסטרואיד זה עמד במבחן הזמן. הבעיה הגדולה בשימוש בו היא שהוא חלק מקבוצת 17 אלפא-אלקלאיד והוא אנדרוגני ביותר, ויוצר תופעות לוואי שליליות רבות. באופן מעשי החומר הופך בגוף לאסטרוגן (30%), וגורם עם הזמן לתופעות לוואי בלתי הפיכות כגון פטמות בולטות, ובצקות. על כן יש להימנע ככל האפשר מסטרואיד זה לפני תחרויות. הוא טוב לשימוש בשלב של פיתוח מסה וכוח וכן לצורך עלייה בסיבולת, ולצרכים אלו זהו הסטרואיד הטוב ביותר. יחד עם השימוש בחומר זה חובה לשלב גם לקיחת חומרים אנטי אסטרוגנים בכדי למנוע הפיכת הדיאנבול לאסטרוגן. המחזור בסטרואיד זה צריך להיות קצר ככל האפשר. טווח המינון הוא 15-30 מ''ג ליום בטבליות ליום או 50-100 מ''ג לשבוע בהזרקה.

אנדרול ANADROL

אנדרול זמן החיים שלו 16 שעות,  תרופה זו הנלקחת באופן אוראלי והינה הסטרואיד החזק ביותר שקיים.  בדרך כלל השימוש בו גורם לתוספת כוח ועלייה במשקל השרירים, חומר זה רעיל לכבד ובעל השפעה ארומטית גדולה. התרופה שייכת לקבוצת ה- 17 אלפא אלקלאיד ספורטאי המשתמש בתרופות מהסוג הזה חייב לשלב אותו בתרופות אנטי אסטרוגניות, וזאת כדי למנוע גם את תופעת ה'גניקומאסטיה'.

חומר זה בעל כושר אנבולי ואנדרוגני גבוה, וגורם בו זמנית לעלייה במשקל ובכוח אך בו זמנית גורם לפעמים לתופעות לוואי קשות מאוד כיוון שהוא לעיתים חזק מדי לגוף, ולפעמים נותן הרגשת חולי, כאבי ראש ועוד. כאשר תרופה זו אינה משולבת עם תרופה אנטי אסטרוגנית, יכולה לגרום לגניקומאסטיה, אצל גברים. תרופה זו אוגרת מים ולעיתים יכולה לגרום ללחץ דם גבוה. נמצא כי בשימוש ארוך ביותר, יכול לגרום לסרטן בכבד.

המינון הינו עד 100 מ"ג ליום ומשך שימוש קצר בין 4 ל - 5 שבועות.


דקה דורבולין Deca Durabolin

דקה דורבולין הוא שם מסחרי לחומר ננדרולון דקנואט. זוהי תרכובת 19-נור. החומר הינו על בסיס שומני.

דקה לא יוצר הרבה תופעות לוואי אסטרוגניות או אנדרוגניות, זה כיוון שלדקה יש רמת ארומטיזציה מאוד נמוכה.

החומר אוגר נוזלים ברקמות החיבורים (מפרקים) ובכך עוזר לעשות אימונים עצימים ללא כאבים במפרקים.

דקה הוא חומר מאוד אנאבולי שיעור האנבוליותאנדרוגניות שלו היא 125:37.

זמן החיים של דקה הוא 15 יום (זמן מחצית החיים הוא כקצת יותר משבוע כ-10 יום) ולכן לוקחים אותו כל שבוע עד שבועיים.

החומר אוגר טיפה נוזלים (במינונים גבוהים יכולה להווצר אגירה משמעותית). כמו כן גם מומר לאסטרוגן עם כל השלכותיו במינונים גבוהים והפרעות בתפקודי הכבד.

המינון המומלץ הוא 200 מ"ג לשבוע למתחילים, למתקדמים 400-600 מ"ג בשבוע.

דקה נשאר 18 חודשים בגוף, ראו הוזהרתם לכל מי שעושה בדיקות של סטרואידים.


סוסטנון 250 Sustanon

סוסטנון הוא ערבוב של 4 אסטרים שונים של טסטוסטרון: טסטוסטרון פרופיונט 30 מ"ג, טסטוסטרון פנילפרופיונט 60 מ"ג, טסטוסטרון איזוקפרואט 60 מ"ג, טסטוסטרון דקנואט 100 מ"ג

תרופה זה יעילה כיוון שיש לה אסטרים עם זמן מחצית נמוך (פרופיונט) וגם אסטרים עם זמן מחצית חיים ארוך (דקנואט).

השילוב של ארבעת האסטרים נותן עלייה משמעותית ומהירה במסה והן בכוח. משך הפעילות של תרופה זו היא עד 3-4 שבועות, עם יחס של 100/100 אנבוליות-אנדרוגניות.

מינון רצוי הוא 250-500 מ"ג בשבוע למרות שיש הנוטלים גם 1000 מ"ג ואף יותר, במינונים גבוהים יכול לאגור נוזלים וגם להיות מומר לאסטרוגן ובכך גם ליצור ג'ינו.

ישנם גם תופעות לוואי כמו בעיות בתפקודי הכבד, כליות, לחץ דם וכולסטרול. הרבה מהמשתמים בתרופה זו אומרים שגם תרופה זו גורמת לעלייה משמעותית בדחף המיני.


אוקסנדרולון, לונבר, אוקסנדרין

אוקסנדרולון או בשמו הישראלי לונבר (LONAVAR) מיוצר ע"י החברה הישראלית "ביוטכנולוגיה". התכשיר היה במדינת ישראל עוד לפני שנת 1971. בתרופה זו יש ניסיון בשימוש החל משנת 1964. התרופה מוכרת במספר שמות: המרכיב הכימי נקרא אוקסנדרולון, שמות נוספים אנוואר, אוקסנדרין. התרופה המעוררת גדילה הדרגתית בקצב טבעי אצל ילדים שחל איחור בהתפתחותם הגופנית.

האוקסנדרולון הינו סטרואיד הנלקח דרך הפה והוא מאוד אנבולי בתכונותיו ולכן הוא מאוד פופולרי הן לגברים והן לנשים. על פי רוב תורם לתוספת כוח וכן ניתן להשתמש בו לפני תחרות. כמו כן, אינו גורם לאגירה עודפת של נוזלים - מים.

בשימוש שכיח הוא נלקח כתוספת לסטרואידים אחרים ואז משיג תוצאות טובות, כגון: טסטוסטרון וניגזרותיו.

האוקסנדרולון אינו ארומטי בתגובתו, אפילו בשימוש ממושך למשך זמן ארוך.


אנדרוקסון  ANDROXON 

האנדרוקסון הינו טסטוסטרון אונדקנואט, זהו סטרואיד הנלקח דרך הפה. אינו שייך לקבוצת 17 אלפא-אלקלאיד ולכן אינו מסוכן לכבד ובעל תופעות לוואי שליליות מועטות. התרופה בבסיסה אסטרי - טסטוסטרון.

התרופה עצמה בעלת רמה אנבולית ואנדרוגנית גבוהה כאחד, כך שבתאוריה התרופה אמורה לסייע לפיתוח מסה שרירים וכוח. אך בפועל הדבר אינו נכון !!! והתוצאות אשר נצפו על ספורטאים היו מאכזבות. 

המינון הרגיל הוא 120 - 160 מ''ג פעמיים עד שלוש בשבוע או בין 40 - 120 מ''ג ליום.

המינון היעיל המומלץ ליום נע בין 120 ל- 200 מ''ג אולם יש לפזר את הכמות בין כל שעות היום בצורה.


אינסולין לייק גרו-פקטור 1 IGF1 - INSULIN GROWTH FACTOR

תרופה זאת הינה משתייכת לקבוצת האינסולינים. למעשה החומר הינו החלבון המכיל שרשרת של 70 חומצות אמיניות (פוליפפטיד). השפעתו של חומר זה הינה בין היתר על רקמת השרירים, העצמות והסחוסים. חומר זה מגביר את תגובת המערכת העצבית וכן את מטבוליזם בגוף.  השימוש IGF1 נעשה מאוד פופולרי בקרב מפתחי גוף.

האינסולין לייק גרו פקטור מתפרק בכבד, ובפעילותו גורם לאגירת חנקן, ולהיפרפלזיה, כלומר הגברת מספר התאים בשרירים. כמו כן בפעילותו הינה אנטי-קטבולית. החומר מספק חומצות אמינו לתאי השרירים.  התרופה יכולה יכולה לשפר את המצב של סחוסים פגועים, ואת המצב של העצמות במחלת האוסטאופורוזיס.

משפר את זמן ההתאוששות בין האימונים כמו גם את זמן ההתאוששות לאחר פציעות ספורט.

לפי מחקרים בעכברים נצפה עלייה של 15% במסה ו- 14% בכוח הפיזי. החומר מסייע למנוע שינויים של הזדקנות השרירים.

תופעות הלוואי אשר עשויות להופיע כוללות היפוגליקמיה וסחרחורות. חומר זה מסוכן מאוד.

המינון הינוMCG 25-75  במרווחים של 12 שעות.


הורמון גדילה - GROWTH-HORMONE

חומר זה מופיע תחת שמות נוספים : GH , STH , HGH . הורמון הגדילה משוחרר מבלוטת ההיפופיזה עקב גירוי של הורמון אחר הניקרא: הורמון המשחרר הורמון הגדילה.

ההורמון מופק מבלוטת יותרת המוח , ההיפופיזה. ההורמון מופק מבלוטות היפופיזה של מוחות של אנשים שנפטרו, ולשם הפקת מנה אחת יש להשתמש במספר מוחות.

הורמון הגדילה ניתן במינון של 2 עד 4IU .  כיום ישנו ייצור של חומרים סינתטיים של הורמון הגדילה.

הורמון הגדילה מסייע להגברת מסת השרירים, ומסייע לשריפת שומנים.

הורמון זה נועד לטיפול באנשים בעלי בעיות גדילה (ננסים), הסובלים מחוסר פעילות של בלוטת יותרת המוח. תוצאות השימוש במקרים מסוימים היו מדהימות, הגידול בשרירים היה משמעותי ואילו תופעות לוואי שליליות היו אפסיות.

ההורמון מגדיל את מסת השרירים, מעלה את רמת פירוק החלבונים בדם, רמת חנקן חיובית, מחזק את רקמות החיבור בין העצמות, וגורם לפיזור נכון של השומן בגוף. יש לערבב את הנוזל בבקבוק עם מים מזוקקים ולאחסן אותו בקירור לאחר הערבוב.

תופעות לוואי: סכרת, ירידה בתפקוד בלוטת בתריס, גידול לא טבעי של עצמות ופרקים.

מספר אנשים שהשתמשו בתרופה זו אף פיתחו נוגדנים אליה ולכן לא הייתה לה כל השפעה עליהם. יש להיזהר מאוד בקניית תרופה זו כיוון שיש בשוק זיופים רבים אשר אין בהם תועלת אלא נזק.

ישנם ספורטאים אשר נוטלים יחד עם הורמון הגדילה גם את הורמוני בלוטת התירואיד. כדי לסייע לאפקט הליפוטרופי.


פרגניל, כוריגון  HUMAN CHORIONIC GONADOTROPHIN - H.C.G 

תרופה הינה הורמון חלבוני טבעי המופק משתן של נשים הרות (טוב כך זה היה לפחות העבר) והמיוצר על ידי השלייה ומגרה את השחלות לייצר שני הורמונים, אסטרוגן ופרוגסטרון, החיוניים להפריית הביציות. שימושו הרפואי הוא לצורכי הפריה בלבד. היות וההורמון פועל כ- LH.

ספורטאים משתמשים בתרופה זה לשם זירוז ייצור הטסטוסטרון וייצור תאי הזרע בגופם. דבר הנחוץ לאחר שימוש ממושך בסטרואידים, מפני שאז כמות הייצור של הטסטוסטרון בגוף יורדת באופן דרמתי לקו המינימום,כך גם הולך ודועך ייצור הזרע באשכים. תרופה זו גורמת גם להתעוררות פיזית. אין להשתמש בתרופה זו לזמן ממושך מכיוון שהיא גורמת לגוף להפסיק לייצר את הורמון הגונדוטרופין.

הזמן היעיל ביותר לשימוש בתרופה זו הינה בשבועיים האחרונים של מחזור לקיחת סטרואידים, ואז יחזור מאזן ההורמונים לרמה נורמאלית.


וינסטרול - WINSTROL  

ידוע גם בשמות: סטרומבה ווינסטרול. זהו סטרואיד אנבולי מאוד נפוץ, אשר מוהלים במים. משתמשים בו בעיקר להשגת חיטובים ושימושו העיקרי הוא להשגת גודל וכוח ללא עלייה במשקל, ואפשר להעלות איתו במשקל בצירוף חומר המכיל טסטוסטרון.

בעל רמה אנדרוגנית: 30 ואנבולית: 320. על כן הוא נקי מאוד ונוח לשימוש לנשים וגברים כאחד, עקב הרמה האנדרוגנית הנמוכה שלו. הוא עלול להיות רעיל לכבד במינונים גבוהים לאורך זמן. עצם היותו מהול במים השפעתו מהירה מאוד, ולכן יש להשתמש בו לעיתים קרובות, בדרך כלל כל יומיים. ניתן להשתמש בו במחזורים ארוכים. משך זמן החיים שלו הינו כ- 8 שעות.

מינון הינו לרוב 50 עד 100 מ"ג לחמישה עד 7 ימים.

תחילת ההשפעה היא לאחר 24 שעות ומשך ההשפעה היא 3 ימים.


טסטוסטרון אנטייט -TESTOSTERONE ENANTHATE

משך פעילותו 10 ימים, אנבולית 100 ואנדרוגנית: 100 . חומר זה הינו רעיל לכבד ובעל השפעה אנדרוגנית גבוהה ולכן המינון חייב להיות נמוך. מפאת התוצאות הארומטיות יש להשתמש בחומרים אנטי אסטרוגנים. חומר זה איטי מאוד בפעולתו, ולוקח לו לפחות שבועיים עד שהוא נעלם מהגוף.

המינון הוא אמפולה אחת של 200 מ"ג כל 10-7 ימים.


טסטוסטרון ספיונאט - TESTOSTERONE CYPIONATE

הטסטוסטרון סיפיונאט הינו סטרואיד הניתן בזריקה על בסיס שומני, והוא אחד החומרים הראשונים לשימוש. הוא בעל יכולת אנדרוגנית גבוהה (רמה אנבולית 100 ואנדרוגנית: 100), טוב מאוד לעלייה במשקל ולחזות מוצקה, ספורטאים רבים משתמשים במוצר זה משום תוצאותיו הטובות אשר מתקבלות מהשימוש בו. תהיה זו טעות גדולה להשתמש בחומר זה ביחד עם חומר נוסף בעל יכולת אנדרוגנית גבוהה. החומר גורם להצטברות גדולה של מים בגוף ולתוצאות ארומטיות שליליות, אולם עוזר מאוד לגדילה.

מינון שכיח 200 מ"ג  בשבוע. תחילת ההשפעה היא לאחר 10 שעות ומשך ההשפעה היא שבועיים.


טסטוסטרון סוספנשין - TESTOSTERONE SUSPENSION

הטסטוסטרון סוספנשיין נוצר בשנת 1930. הינו סטרואיד הנלקח בזריקה ומכיל טסטוסטרון מהול במים בעל רמה אנדרוגנית 100 ואנבולית 100. הטענה הנפוצה היא שזהו הסטרואיד הוותיק ביותר שבשימוש ותחילתו היא לפני 40 שנה. בעל תוצאות מהירות ביותר, פועל תוך 8 שעות ונמוג לאחר 24 עד 48 שעות. הבעיה היא שצריך לקחת 3-4 פעמים בשבוע מחומר זה וזהו תהליך מכאיב מאוד. ולמרות הכאבים באופן השימוש ישנם הרבה שמשתמשים בחומר זה כיוון שהוא מראה תוצאות יפות בגודל ובכוח וכל זאת במהירות רבה ביותר. לרוע המזל חומר זה אנדרוגני ביותר ובעל תוצאות ארומטיות, ותוצאה שלילית מאוד על הכבד אשר חייב לפרק חומר זה במהירות.

המינון בו, כיוון שהוא מהול במים הוא   מ"ג 100 יום כן ויום לא.

ישנם ספורטאים אישר מזריקים אותו יחד עם ויטמין 12B. ספורטאים משתמשים בו בטענה כי הטסטוסטרון ה"נקי " פועל באופן מהיר ויעיל יותר מאסטרים אחרים.


טסטוסטרון פרופיונט - TESTOSTERONE PROPIONATE  

הינו סטרואיד מהיר מאוד בפעולתו על בסיס שומן (רמה אנבולית 100: ואנדרוגנית: 100), משך פעילותו הינה שלושה ימים בלבד לכן יש להשתמש בו לפחות פעמיים בשבוע. חומר זה אפקטיבי מאוד לגודל ולכוח, אוגר מים וגורם לגניקומאסטיה מוגברת. כמו כן, הינו מרכיב מהתרופה סוסטנון-250.

המינון הוא   מ"ג 200-400 לשבוע.

 

DNP 

רכיב פעיל 2,4-dinitrophenol, החומר הוא שורף שומן החזק ביותר שקיים עד היום אך גם מאוד מסוכן!

אפשר להגיע לבית חולים עם טמפרטורת גוף גבוהה מאוד שהרופאים יצטרכו להוריד וגם להיות עיוור! היו רק כמה מקרי מוות משימוש לא נכון ב-DNP.

בנוסף לזה אם פותחים את הקפסולה של החומר ותשים את החומר על הידיים, אתה תראי שאי אפשר כמעט להוריד אותו מהגוף, אפשר להשתמש בו גם כחומר קוטל פטריות, קוטל עשבים וקוטל חרקים. לפני מאה שנה הוא היה משומש בתור חומר נפץ!!!

 החומר משחרר פורספורילציה חמצונית אשר מגדילים את טמפרטורת הגוף ומטבוליזם.

החומר מרוקן את כל ה-ATP  שנמצא בשרירים, כך המיטוכונדריה צריכה להמיר יותר אנרגיה ממולקולות של אוכל, וכך צריך ליצור יותר ATP כדי להחליף את מה שאבד. תהליך זה גורם לגוף להשתמש ביותר אנרגיה כדי לעשות פעולות פשוטות אפילו כמו ללכת. בנוסף לזה בגלל שרמות הסלולר של כל המטבוליטים האלו מסתמכים על יעילות המרת אנרגית מיטוכונדרית, פרוטון מיטוכונדרי דולף דרך חלבונים משוחררים יכול לאפנן סינטזת חומצת שומן.

DNP מדכא התכווצויות שרירים, אבל מאיץ את פעולות ATPase של מיוזין מבודד. ATPase הוא האנזים שגורם למולקולות ATP לשחרר אנרגיה שהם שומרות, ומיוזין זה חלבון (ביחד עם אקתין) אחראי להתכווצויות שרירים והרגעת שרירים.

 

כל זה אומר שהגוף צריך לייצר יותר אנרגיה מהרגיל כדי להשאיר את דרישות ה-DNP איתו. יש צורך ביותר מזון כדי ליצור הרבה אנרגיה שהגוף צריך, הגוף יתחיל להשתמש בשומן מהגוף כאנרגיה כדי להחליש את גרעון האנרגיה ש-DNP יוצר. יש עייפות גוברת מיום ליום וחולשה בגלל שהגוף יתאמץ להמיר את המזון לאנרגיה, ותהינה גם ירידה במשקלים באימונים וגם לא תקבל פאמפ כמו פעם בגלל ש-DNP מקטין את כמות הגליקוגן הזמינה בשרירים. החומר גם יגדיל את רמת האוורור, כי הראות ינסו להשיג חמצן לשרירים. הדם יזוז יותר לאט מן הרגיל, כי החומר יגדיל העובי של זה וזה יגרום לגוף לצרוך יותר חמצן וגם בעובי הדם וגם כמעט מכפיל את צריכת החמצן. ולכן אם אתה ספורטאי לא יהיו לך ביצועים טובים בשימוש ב-DNP כי גם החומר מונע התכווצות שרירים וזה יגרום לך להיות יותר חלש. החומר גם מוריד את טיאוריד ((T3 ואת רמות הורמוני המשפעלים טיאוריד. הורדת רמות הטיאוריד יגרמו לעייפות וחולשת שריר. ובגלל זה DNP יגרום לך להרגיש מאוד עייף כמו פדלאה. וגם עוד תופעות לוואי כמו נשימה כבדה וזעה צהובה וגם טעם מוזר בפה אבל מדובר פה בשורף שומן שיכול לשרוף כמעט חצי קילו ביום בשימוש נכון. החומר גם יכול לגרום לבעיות בראייה בשימוש לא נכון.

 

לסיכום בגלל שהחומר דורש הרבה אנרגיה מהגוף עדיף להכניס לגוף יותר מזון ופחמימות אחרת לא תוכל לזוז. יש הממליצים לקחת משקה אנרגטי לפני אימון.

למרות כל תופעות הלוואי הרבות אין לחומר רעילות ללב, לחץ דם או כבד.

עדיף לקחת עם החומר גם T3 כי DNP יש את האפשרות להוריד את המרת T4 ל-T3 וגם יש לשתות הרבה מים או לקחת טאורין ואשלגן כדי למנוע התכווצויות שרירים חזקות.

המינון האופטימלי הוא 2-5 מ"ג לכל קילו משקל גוף.

יש הטוענים שכדאי לקחת במינון של 600 מ"ג ליום, יש להגביל את השימוש ב-DNP למקסימום 20 יום.

החומר בכלל לא יקר לשורף שומן הכי חזק כיום בשוק, מעבדות מחתרת מוכרות את זה ב-4.5 שקל לכדור של 200 מיליגרם.


טיאוריד T3 ציטומל

 

תרופה זו היא הורמון T3 סינטטי, רוב ההורמון T3 הטבעי נוצר לא ישירות דרך בלוטת הטיאוריד אלא דרך המרה מהורמון T4.

 

T3 טבעי הוא מווסת של מטבוליזם חמצוני של אנרגיה הנוצרת המושתת על ידי המיטוכונדריה.

על ידי לקיחת קיטומל נוצר תהליך של עלייה בחומרי תזונה לתוך המיטוכונדריה וגם המטבוליזם החמצוני שלהם. הכל עובד יותר חזק ובגלל זה כשלוקחים קיטומל הגוף מגביר את צריכת האנרגיה.

ואם אתה במצב של מאזן קלורי שלילי אז אתה תשרוף יותר שומן בגלל העלייה ב-ATP. העלייה של ה-ATP גורמת לעלייה בפעילות המטבוליזם, אבל אם לא תשמש בסטרואידים אנבולים עם תרופה זו הגוף יתחיל להשתמש גם בשריר בתור אנרגיה כדי לעבוד כי ATPמיטוכונדריה לא מזהה אם האנרגיה אם היא שומן, חלבון או גלוקוז ואם לא נקח תרופות עם השפעה אנאבולית אנו נאבד הרבה מסת שריר במיוחד בדיאטה. וגם תהליך ההתאוששות אחרי שמסיימים עם התרופה מאוד קצרה.


T4 סינטרואיד, אלתרוקסין

סינטרואיד הוא יותר חלש משאר המחליפי טיאוריד שיש בשוק. זה T4 סינטטי, אם יש לך רמות T3 טבעיות נמוכות אז אתה צריך T4 שימיר את זה ל-T3 דרך דרכי המטבולים הטבעיים בגוף, שמערב את אנזים הדאודיאנס.

אבל מחקרים מראים כאשר יש צריכת קלוריות מוגבלת או כאשר צריכת הפחמימות יורדת משמעותית, רמות הדאודיאנס יורדות, מה שגורם למניעת המרת T4 ל-T3 פעיל. אז בדיאטה יש פחות אנזימי דאודיאנס וכך גם תהיה פחות המרה של התרופה ל-T3 (מה שאנחנו לא רוצים) וזה למה מפתחי גוף לפני תחרות משתמשים ב-T3 ולא ב-T4 והחומר גם לא טוב למי שבדיאטה קטוגנית מעגלית. וגם צריך לקחת מינון יותר גבוה כדי לראות אותם תוצאות כמו לקיחת T3 ובגלל זה גם הוא לא חסכוני מבחינה כספית ולכן אם אין לך גישה לשורפי שומן אחרים כמו T3 וקלנבוטרול אז ניתן להשתמש ב-T4.

 
אודות הספר: "סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?" (שנת 2004).
הספר עוסק בתחום שלא "מדברים" עליו הרבה, מספר על תרופות שונות (הורמונים וכו') והשלכותיהן במטרה להבין אודות הסכנות, היתרונות ועוד.... 

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן אישי. מכין ספורטאים ודוגמנים לקראת תחרויות ומופעים. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח גוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול! הורמון גדילה. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב