דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט 

מאת    [ 01/05/2008 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 3898 פעמים ]

מאת שי באטון, רו"ח *

מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם - ארצות הברית של אמריקה - נוסדה על בסיס החלום לחופש.

מהי המשמעות של להיות חופשי? להיות במצב בו אינך מוגבל פיזית ע"י אזיקים, או מוגבל ע"י שליטה חיצונית הדורשת ציות.

מבחינתי, בתפיסת העולם שלי להיות חופשי משמעותו אחת: האפשרות לבחור. אני מאמין שרוב האנשים היו שמחים לו היתה להם האפשרות לבחור. לבחור היכן לחיות. לבחור באיזה רכב לנהוג. לבחור היכן ואיך לחנך את ילדיהם. לבחור מה לעשות עם זמנם.

האינטרנט יצר יותר מיליונרים ומיליארדרים מאשר כל ענף אחר בהיסטוריה העסקית. מייקל דל (מחברת דל מחשבים), ביל גייטס (מיקרוסופט), לארי אליסון (אורקל), סטיב ג'ובס (אפל), לארי פייג' (גוגל), ג'ף בזוס (אמזון) והרשימה עוד ארוכה - כל אלו עשו הון תועפות או הכפילו את הונם עשרות מונים בזכות האינטרנט.

לפי מגזין אוקטובר 2007 של 400 האנשים העשירים בעולם של מגזין פורבס, יותר ממיליון (!) אנשים רואים באתר המסחר האלקטרוני eBay כמקור ההכנסה העיקרי או הנוסף שלהם.

אז הנה כמה צעדים שעליך לעשות בכדי להפוך את האינטרנט ככלי מפתח לעצמאותך הכלכלית:

1. אתר קבוצה גדולה של אנשים שיש להם שאלה, בעיה או תחום מסוים בחייהם שהם אינם מרוצים ממנו. ייתכן והם ירצו ללמוד איך לעשות משהו. ייתכן והם ירצו למצוא משהו. ייתכן והם ירצו לשפר משהו.

2. מצא כיצד לעזור להם לפתור את הבעיה, לענות להם על השאלה או לשפר את התחום ממנו הם אינם מרוצים בחייהם. תוכל לעשות זאת באמצעות קריאת ספרים בנושא, לקחת קורסים, ולראיין מומחים לנושא. לאחר שתעשה זאת, תגלה שבידך משאב רב-ערך לעזור לאותם אנשים התרים אחר פתרונות.

3. הקם אתר אינטרנט. אתר שאנשים יוכלו להירשם אליו כמנויים. כתוב ספר אלקטרוני שהם יוכלו לקרוא, או הקלט קבצי אודיו שהם יכולים להקשיב להם, כל אלו במטרה לשפר את מצבם.

4. קדם את אתר האינטרנט שלך. ישנן דרכים רבות לעשות זאת. כגון פרסום במנועי חיפוש עליהן תשלם לפי הקלקות. תוכל גם לבצע קידום מקצועי לאתר שלך באמצעות מומחה לנושא. תוכל להשתמש ברשתות חברתיות כגון MySpace, FaceBook. תוכל לאנדקס את האתר שלך באתרי אינדקס שונים שמטרתם היא לתת קישורים לאתרים שונים. עוד אמצעי חשוב הינו לכתוב מאמרים ולפרסמם באתרים כגון articles.co.il, reader.co.il.

5. מצא שותפים (Affiliates) שיהיו מוכנים לקדם את המוצר שלך תמורת אחוזים מההכנסות (בדרך-כלל בין 25%-75%, אם המוצר שלך דיגיטלי העמלה גבוהה יותר).

6. הקם לך רשימת דיוור. חשוב מאוד שתשיג את שמם והמייל של האנשים שמתעניינים במה שיש לך להציע. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לתת להם משהו חינם שהוא בעל ערך אולם לך עולה מעט או כלום. אפשר גם לתת טיפים או מידע רלבנטי חשוב, מאמרים וכו'.

7. שמור על קשר עם הרשימה שלך. כאשר יש לך רשימה רצינית של שמות ומיילים של אנשים המחפשים את הפתרון שיש לך להציע, תוכל לשמור על קשר באמצעות המייל, וחשוב שתעשה זאת. חשוב מאוד לשלוח מידע בעל ערך ולא רק פרסומות כדי שאנשים יסכימו להישאר ברשימה שלך.

אם תעקוב אחר כל הצעדים שלעיל, תגלה שלא יעבור זמן רב עד שתוכל ליצור את הכנסתך העיקרית בהשקעה של פחות ממשרה מלאה באמצעות האינטרנט.

אני מאמין שביל גייטס ידע מה הוא אומר כשציין פעם: "בשנים הקרובות יהיו שני סוגים של עסקים: כאלו שיעשו עסקים באינטרנט, או כאלו שלא יעשו עסקים".

* הכותב הינו רואה-חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של Cash Flow Israel, ומשמש כיו"ר של חברת השקעות. מאמריו התפרסמו בעיתונים ואתרים כלכליים רבים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב