דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא מותאם אישית 

מאת    [ 17/01/2022 ]

מילים במאמר: 892   [ נצפה 823 פעמים ]

לא מותאם אישית

"לא מותאם אישית", את המאמר הזה אני כותב בפעם השלישית, אני מקווה שהפעם זאת תהיה גם הפעם האחרונה. נשאלת השאלה, למה צריך לכתוב מאמר כל פעם מחדש? למה אין אפשרות לקחת את המאמר שכתבתי ולעשות בו רק שינויים שיתאימו למאמר שאני רוצה לכתוב באותו נושא? הסיבה קשורה במשמעות הסופית של הדברים, ההסברים שאנחנו בוחרים לתת מתאימים למשמעות מסוימת ולא תמיד מתאימים למשמעות שונה. בהתחלה די בהלצה הייתי אומר על כל מיני דברים שקרו לי, "זה לא מותאם אישית". אחרי תקופה די ארוכה הבנתי שהנושא הזה נמצא מסביבי ואני כבר יכול לזהות אותו יותר בבהירות. וכך,  ברגע שזה היה קורה הייתי אומר לעצמי שזה לא מותאם אישית. אחרי שהבנתי די בבירור את המצבים האלה, חיפשתי את המשמעות של הדברים. מה הסיבה שדברים קורים והם לא מותאמים אישית?

ראיתי שמצבים אלו קורים בכל מיני מקומות, ראיתי שהם קורים בסביבה של אנשים אבל הם גם קורים רק לי באופן אישי, כאשר אין מעורבות של אנשים נוספים בסביבה. למשל נסעתי להרצליה למעבדה לבדוק את הרחפן שלי, הכנתי את כל מה שדרוש כדי להפעיל אותו, אבל לא הצלחתי ליצור קשר בין יחידת השליטה לרחפן עצמו. הכנתי את כל מה שאני צריך לקחת לנסיעה, יום קודם בדקתי באיזה רכבת לנסוע, ובבוקר לקחתי הכל ונסעתי לתחנת הרכבת. כשהייתי רחוק כשני רחובות מהבית נזכרתי שלא לקחתי את סיסמת ההתחברות שלי למערכת. חשבתי שאני יכול להמשיך, כי הרי זה די פשוט לשחזר את הסיסמה, אך מצד שני חשבתי שאני עדיין לא כל כך רחוק מהבית, וזה יקל עלי אם הסיסמה תהיה אצלי. המקרה הזה לא היה מותאם אישית, גם כי כבר התחלתי לנסוע, גם כי לא רציתי לפספס את הרכבת להרצליה, שהרי אין הרבה כאלה. במקרה הזה רק אני הייתי מעורב, וזה היה עדיין מקרה שגרם לי תחושה שזה לא מותאם אישית.

עוד מקרה היה לי בקניון של נחל ורדית – הלכנו בשביל לקניון נחל ברק, מהקניון הזה טיפסנו לרמה שמעליו והלכנו לכיוון צוקי חדוד שממנו יורד השביל לקניון של נחל ורדית. אני כמעט תמיד הולך בחלק הקדמי של הקבוצה, כי המקום הזה מאפשר לי לצלם הכי טוב את מה שעובר עלינו במקומות האלה. כל הדרך בקניון ברק הייתי מקדימה וגם בדרך לנחל ורדית. בכניסה לקניון של נחל ורדית, שי (המדריך שלנו) ביקש ממספר חברים בקבוצה להתחלק לאורך הדרך כדי לעזור למי שצריך. הוא ביקש ממני להיות בנקודה הראשונה בנתיב, הבקשה הזאת העבירה אותי מהחלק הקדמי לחלק האחורי של הקבוצה. הקניון הזה של נחל ורדית הוא יפה מאוד, אני הבנתי שלא אוכל להיות במקום הכי מתאים כדי לצלם את המקום הזה בנתיב. זה היה מקרה שלא היה מותאם אישית עבורי שבו היו מעורבים גם אנשים נוספים.

כמובן שאפשר לעבור על אירועים שונים בהם הרגשנו שהם לא מותאמים אישית, גם אירועים שבהם רק אנחנו היינו מעורבים, וגם אירועים שבהם הסביבה שלנו הייתה מעורבת. כל אחד מוזמן לחשוב על האירועים שקרו לו. למה אירועים כאלה קורים? אם אנחנו מדברים על אירועים שלנו באופן אישי, יש לזה כל מיני סיבות. אחת הסיבות יכולה להיות שאנחנו חושבים על כל מיני דברים, וזה יוצר לנו מצב שאנחנו שוכחים דבר שרצינו לעשות, אני כמובן רוצה להישאר בתחומים הפשוטים של המצב הזה, כי כולנו מכירים מצבים מורכבים וקשים יותר. למשל אני מדליק את החימום במקלחת ומתארגן ליציאה מהבית. אני חושב על כל מיני דברים ושוכח לכבות את התנור במקלחת, זה לא מותאם אישית. במקרה הזה היו כל מיני דברים שהסיחו את דעתי ושכחתי לכבות את התנור. הסחת הדעת יכולה לגרום לי לאירועים לא מותאמים אישית. ויש גורמים נוספים שיכולים ליצור מצבים כאלה.

יש אירועים שבהם מעורבת הסביבה. למשל, אני נוסע בכביש איילון, באחד הנתיבים בצד ימין ואני צריך לעבור לנתיב שנמצא משמאלי. אני מגביר קצת את המהירות ומנסה להשתלב, הרכב שצמוד אלי משמאל לא מאפשר לי לעבור נתיב, זה לא מותאם אישית. נשאלת השאלה איך אני ניסיתי לעבור בין הנתיבים ואיך הנהג שמשמאל התנהג. במקרה הזה כל אחד מאיתנו נהג לפי האופי שלו. אני לא הרגשתי נוח ליד הנהג שהיה בצד שמאל שלי. אבל אני לא יודע מה הוא הרגיש, הרי זה הנתיב שבו הוא נוסע, ואולי הוא חשב שאני לא מצטרף במקום המתאים. אפשר לראות במקרה הזה איך האופי שלנו ושל הסובבים אותנו מעורב במקרים כאלה.

"זה לא מותאם אישית" -  את המצב הזה זיהיתי די מזמן, אחרי תקופה נוספת יכולתי לראות יותר בבהירות את המצבים האלה וכל פעם שראיתי אותם אמרתי לעצמי שזה לא מותאם אישית. כאמור, ראיתי איך האופי של האנשים מסביבי משפיע על המצבים האלה, הבנתי איך אני יכול להיות במצבים האלה ללא מעורבות של אנשים נוספים, אבל רציתי להבין בשביל מה יש לנו בחיים מצבים שהם לא מותאמים אישית. אני תמיד צריך להבין בשביל מה, אני אפילו לא יודע למה. זה פשוט צורך שלי. אני לא רוצה להגיד שהמצבים האלה הם תמיד לא טובים, יש בהם גם דברים טובים שגורמים לנו להיות בערנות, גורמים לנו לפעול, לגלות יוזמה, להיות יותר גמישים בפעולות שלנו. אבל אני מתכוון למשמעות המרכזית של הנושא הזה. הבנתי שהמצבים האלה מלמדים אותנו לדייק את מה שבאמת מתאים לנו. כי בעצם למה אנחנו בודקים בחורף איזה מזג אוויר עומד להיות, או בשביל מה אנחנו מנהלים את היומן שלנו, בשביל מה אנחנו כותבים לנו תזכורות בנייד לכל מיני דברים. למה אנחנו בודקים את המפרט של הרכב שאותו אנחנו רוצים לקנות, למה אנחנו בודקים את המסלול המתוכנן לטיול הקרוב בחו"ל? אנחנו בודקים את הדברים האלה כדי שהם יהיו הכי מתאימים למה שאנחנו צריכים, למה שעושה לנו טוב, למה שאנחנו מחפשים. כל אירוע לא מותאם אישית מלמד אותנו מה להרחיק מהחיים שלנו, כדי שנהיה הכי מדויקים עם הדברים שעושים לנו טוב בחיים.

בשנים האחרונות כתבתי מאמרים שונים באתר בתחומי התודעה. אשמח לענות על שאלות במידה שיש במייל שלי nadavbarkai56@gmail.com תודה רבה, נדב ברקאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב