כיצד ניתן למחוק תוצאות מגוגל
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כיצד ניתן למחוק תוצאות מגוגל 

מאת    [ 15/12/2021 ]
מילים במאמר: 493   [ נצפה 335 פעמים ]

דמיינו את התסריט הבא: אתם מסתקרנים לדעת מה עולה בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שמכם בגוגל. אתם מכניסים לתיבת החיפוש את השם המלא, לוחצים על כפתור החיפוש ו.. חושך בעיניים- תוצאות החיפוש מעלות איזכורים שליליים, תוצאות מכפישות ויצירת דימוי תואם ברנרד מיידוף...

למי אכפת ?

גישת ה"לי זה לא מזיז" אינה תקפה עוד בעולם בו המידע נגיש לכולם. כאשר מעסיק רוצה לברר פרטים על מועמד חדש, הוא יכנס לרשתות החברתיות, ויריץ חיפוש בגוגל הנושא את שם המועמד. לחתימת אינטרנט שלילית יכולות להיות השלכות חמורות ביותר במגוון נושאים כמו תעסוקה, פרנסה, עסקים או אפילו מציאת בני זוג.

מה עושים ?

ישנן חברות רבות שעיקר עיסוקן הוא ניהול מוניטין ברשת. תכליתו של תחום זה היא לוודא שהמידע העיקרי הנחשף לעיני הציבור, בין אם ברשתות החברתיות, בתוצאות החיפוש של גוגל (ובחול גם ביאהו ובמנועי חיפוש נוספים) או באתרים מובילים- שמידע זה יהיה חיובי ביחס ללקוח.

כיצד יש לנהוג במקרה בו נוצרת פגיעה במוניטין כתוצאה מחיפוש בגוגל?

ישנן מספר דרכי פעולה ששווה לנסות על מנת לשקם את המוניטין. בנקודות הבאות נסקור היכן שווה להקדיש את האנרגיה והיכן לא:


    • כאשר האזכור המכפיש נמצא בתוצאות האורגניות של גוגל אין טעם לנסות לפנות לגוגל. הסיבות לכך הן:

    • יהיה קשה מאוד לאתר איש קשר רלבנטי בגוגל שיוכל לסייע.
    • ברוב מוחלט של המקרים פניות מסוג זה נענות בשלילה אוטומטית (כאן המקום להחריג את הפונים מתחומי האיחוד האירופי, שם נכפתה על גוגל "הזכות להישכח" המאפשרת לאנשים, חברות וארגונים להיעלם מתוצאות החיפוש).
    • הטיעון המרכזי של גוגל כנגד הסרה הוא שאת הבקשה להסרה יש להפנות לאתר המכפיש ולא לגוגל

    • שווה לנסות! אם מדובר הכפשות בודדות המופיעות בתוצאות החיפוש יש טעם בפנייה ישירה לאתרים המכפישים עם בקשה להסרת האזכור השלילי. ישנם אתרים רבים שיאותו לבקשות מסוג זה. הדבר תלוי במידה רבה במדיניות הסרת התכנים של האתר, ונכונות בעל האתר או מפעיליו להיעתר לפניות שכאלה.
    • פנייה לחברה העוסקת בניהול מוניטין לצורך מחיקת אזכורים שליליים מגוגל- כאשר יש מספר רב של אזכורים שליליים ייתכן ותידרש פעילות אינטנסיבית יותר לגיבוש מחודש של תוצאות החיפוש. בדרך כלל מה שחברת ניהול המוניטין תעשה זה לקדם "תוצאות מטעם", כאלה המתייחסות בהקשר חיובי לשם האדם, המוצר או החברה שהוכפש, ותדאג לקדם את התוצאות הללו כך שיעקפו בדירוג התוצאות בגוגל את התוצאות המכפישות וידחקו אותן במורד תוצאות החיפוש בגוגל אל עבר הדף השני או השלישי ומטה.
    • פנייה לעורך דין – אפשרות זו היא פחות מומלצת שכן זו הרבה יותר יקרה ומסורבלת מאפשרויות 1 עד 3. מתי בכל זאת כדאי לשקול אותה ? כאשר ההכפשה היא אינטנסיבית, מתמשכת ובלתי פוסקת. גם כאן יש לשקול אימוץ חברה לניהול מוניטין במקביל. היתרון היחיד שבפנייה לעורך דין הנו כאשר מדובר בגוף מכפיש גדול אחד שיש מקום להגיש נגדו תביעת דיבה ובאמצעותה (במידה וזו צולחת, כמובן) להפסיק לחלוטין את מקור ההשמצות.

הפתרון של חברות ניהול המוניטין

מה שחברות ניהול מוניטין עושות זה דחיקת האזכורים השליליים ע"י קידום אזכורים חיוביים באופן כזה שאלה עוקפים אותם במנועי החיפוש וממצבים בראש התוצאות דפים שלחברת ניהול המוניטין או ללקוח שליטה מלאה עליהם והתוכן המפורסם בהם.

אלעד כהן, אינפורמטיקס


www.informatix.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב