דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה נשים חושבות שליפסטיק זה יפה? 

מאת    [ 08/12/2021 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 1120 פעמים ]

לאורך ההיסטוריה, נשים תמיד מרחו שפתון כדי להפוך את עצמן לבולטות ומושכות יותר. שפתון מושך את תשומת ליבנו לשפתיים ומבליט אותן. שפתיים נחשבות לחלק חושני בגוף, והדגשתן יכולה להפוך נשים לאטרקטיביות יותר לגברים, המין היפה. חלק מהנשים עשויות לשים שפתון כדי להרגיש טוב יותר לגבי המראה שלהן, ואילו אחרות נהנות מהיכולת לבטא את הסגנון האמנותי הייחודי שלהן. הצבעים והמרכיבים של הליפסטיק השתנו במשך מאות שנים, אבל המטרה נשארה זהה: לבטא יופי פנימי עם "האני" החיצוני. 

השימוש הראשון בשפתון נעשה כבר כ-3500 לפני הספירה. כאשר מלכת שומריה העתיקה השתמשה בעופרת לבנה ובסלעים אדומים כתושים כדי לצבוע את שפתיה. הגברים והנשים של מצרים השתמשו בשפתון כסמל סטטוס, לא פחות. נשים ביוון העתיקה ענדו לעתים קרובות שפתון אדום. השימוש בשפתון אף זכה לביקורת על ידי הכנסייה בימי הביניים, אבל קובעות טרדנים כמו המלכה אליזבת עשתה שירות לליפסטיק אותו יצרו מתערובת של קוצ'יניל, חלבוני ביצה, מסטיק וחלב. אנשים בעבר האמינו (כמה מפתיע) שלשפתון יש תכונות קסומות והוא יכול גם למנוע מחלות או מוות.

ככל שעברו השנים והמאות, השימוש בשפתון הפך נפוץ יותר כאשר נשים שאפו להיראות במיטבן. השפתון הפך לסמל של אמנציפציה נשית בתחילת שנות ה-1900. הצורה הצינורית המסתובבת, המשמשת כיום את רוב מותגי השפתונים, הומצאה בשנת 1923 על ידי ג'יימס ברוס מייסון ג'וניור.

הצבעים וחומרי השפתון המשיכו להשתנות ככל שהאיפור הפך נפוץ יותר בקרב נשים. בשנות ה-70, שפתון צבעוני עז היה סמל למרד מיני וחברתי. בשנות ה-80 אדום היה הצבע בה' הידיעה. כוכבות על כמו מדונה היו ידועות בכך שהן שמות שפתון אדום, והציבור הלך בעקבותיהם. בשנות ה-90, צבעים ומרכיבים טבעיים הפכו נפוצים. בתחילת שנות ה-2000, השפתון ייצג יותר מ-9.4 מיליארד דולר במכירות לתעשיית הקוסמטיקה.

אז למה נשים מורחות שפתון? באשר למה שפתון נתפס כאטרקטיבי, ישנן מספר תיאוריות. האחת היא ששפתיים מלאות מחוברות באופן לא מודע לפוריות וליופי. שחקניות כמו אנג'לינה ג'ולי וליסה רינה, שידועות בשפתיהן המלאות והחושניות מאוד, נחשבות לנשים כמעט היפות בעולם. אחרים יגידו שזאת התשוקה לצבע, אמנות ועצמאות באמצעות ביטוי עצמי. 

תהיה הסיבה אשר תהיה, במודע או בתת מודע, שפתון שימש לאורך הדורות כדי לשפר ולמשוך תשומת לב לשפתיים, ובכך להוסיף לאטרקטיביות הכללית של האישה וליכולת לבטא אינדיבידואליות במאה האחרונה. בישראל השפתון חוצה מגזרים ותרבויות ונמצא בשימוש כמעט בכל בית.

אסטתיקן, איש משפחה ומתנדב בטיחות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב