דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלבים בסלילת כבישים 

מאת    [ 02/11/2021 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 964 פעמים ]

סלילת כבישים מבטון מוחלק

ככל שמתפתחות הטכנולוגיות בסלילת כבישים וממציאים חומרים חדשים שמתאימים יותר לסלילה באזורים שונים גם לפי תנאי מזג האוויר וגם לפי הדרישה לחומרים ירוקים, כך אנחנו מוצאים שיטות חדשות או משוכללות יותר לסלילת כבישים העשויים מבטון מוחלק. עם זאת, השיטות של סלילה אינן משתנות משמעותית והן כוללות את השלבים החשובים והקבועים שבאמצעותם יכולים ליהנות מכביש חדש ונוח לתנועה. זוהי הדרך לסלול כביש בישראל, לפי השלבים מפורטים להלן.

התחלת עבודות

העבודות לסלילה מתחילות במדידות ובמיפוי השטח כדי להבין קודם כל באיזה סוג של קרקעות ותוואי קרקע אנחנו סוללים. לא פעם, יש למצוא פתרונות הנדסיים שמשולבים בתוך הכבישים ולכן חשוב מאוד לקבוע את התוואי ולמדוד כל תלולית, כל עמק וכל סטייה מהדרך כדי לדעת כיצד להתמודד אתה. אחרי הגשת המפות ותכניות העבודה מקבלים אישורים גם מהרשויות שנוגעות בדבר והרשויות המקומיות שבשטחן עוברים הכבישים. אם יש התנגדויות של תושבים או רשויות יש להגיש אותן בשלב זה, לפני האישור ומתן ההיתרים. השלב הבא הוא התייחסות לתשתיות שיש לשלב בכל כביש. כל השלבים אורכים שנים ומחייבים עבודה משולבת של קבלן כבישים עם צוותים מקצועיים שכל אחד מהם מומחה בתחום שלו, ולכן לוקחים את הטובים ביותר לשלב לעבודה אחת מתואמת.

 

עבודות תשתיות - שלב הסליקה והחפירה


סליקה וחפירה כוללות את כל עבודות התשתית. הן כוללות עבודות עפר על ידי מפעילי ציוד כבד כדי להכין את הקרקע לעבודה ולסלילה עצמה. סלילת כבישים מתחילה תמיד ביישור השטח והכנתו לכך. מהנדסי תשתיות ומהנדסי דרכים עובדים על זה ולא פעם קורה שבזמן עבודות העפר מגלים תגליות שונות שמחייבות מציאת פתרון או עיכוב עד הסרת המכשולים. זה השלב הכי פחות צפוי במשך הזמן שלו. עד השלב הזה זה יכול לקחת כמה שנים, כולל המתנה לאישורים וחפירות. יש לפעמים צורך בקרצוף ופינוי שאריות כבישים ישנים, אם סוללים על גבי כביש ישן יש לדאוג לקרצוף השאריות של הכביש הקודם והכנת השטח על מנת להתחיל לעבוד בהכנת השטח לכביש החדש. זה חלק משלב העבודות שמתלווה לעבודות התשתית והעפר. אם יש מכשולים נוספים מסלקים אותם. מפנים שאריות של צמחייה, מבנים, ניכוש סלעים ואבנים ופינוי כל הנתיב ממכשולים עתידיים. כאן גם עובדים עם הצוותים שמשתמשים במכשירים שונים לבקרה על השטח ומצבו.

 

ההרכבה – סלילה


לאחר יישור השטח ופינויו והכנתו לסלילה עצמה מגיעים קבלני העפר שמשתמשים בציוד הכבד כמו דחפורים כדי ליישר את השטח. זה השלב שאנחנו רואים שבו הם "כובשים" את הנתיב ומחליקים אותו כדי גם לאפשר הנחת צינורות ותשתיות שונות כמו תעלות ניקוז מים וצינורות בטון שבהם עוברות התשתיות.

 

שלב דירוג השטח


הדירוג הוא מלשון ההדרגתיות של השיפוע שבו השטח חייב להיות כדי למנוע הצפות של מים ולכן הוא מיושר בהתאם. היישור נעשה על פי תכניות של מהנדסים שחישבו נכון את השיפוע המדורג כדי למנוע הצפות ולאחר מכן מייצבים אותו על ידי בטון או גיר. התוצאה הסופית חייבת להיות דומה לכביש הגמור אפילו בשלב זה.


בסיס צבירה
בסיס צבירה מונח על הנתיב המדורג בצורת חצץ או אבן כתושה. זה השלב האחרון שאנחנו רואים לא פעם ואפילו נוסעים עליו ושומעים את החצץ נגרס תחת הגלגלים. שלב לפני אחרון.

 

סלילת כבישים באספלט


השלב הסופי הוא הנחת האספלט עצמו בצורה חלקה על פני בסיס של בטון מוחלק. זו העבודה המדויקת ביותר שגם רואים אותה כשהמכבש המיוחד נוסע ומיישר אותה כל הזמן כדי שתצא חלקה לנסיעה. נוסף לאספלט משתמשים בתרכובת גם בחומר ביטומני מהסוג שמשמש גם לאיטום גגות. מצפים במסר השכבות שנחוצות ואחר כך משלימים בהצבת תמרורים וכל מה שנחוץ לכביש מעבר לכך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב