דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מערכת אזעקה לבית: המדריך המלא 

מאת    [ 25/10/2021 ]

מילים במאמר: 747   [ נצפה 843 פעמים ]

הבית הוא המקום הבטוח ביותר שלנו: זהו המרחב הפרטי והאישי, שבו אנו מרגישים בטוחים ויכולים להיות מי שאנחנו באמת. אך מה קורה כשפוגעים בתחושת הביטחון שלנו, ופורצים לדירה או לבית שבו אנחנו מתגוררים? לצערנו, ישנם לא מעט מקרים של פריצות לבתים פרטיים או דירות מגורים בישראל. אנחנו יכולים לקוות שהתופעה תחלוף, אך עד אז – כדאי להיערך ולהקשות גם על הפורצים המתוחכמים ביותר לעבור את סף הדלת שלכם.

איך עושים את זה? באמצעות מערכת אזעקה ביתית, אחד מפתרונות האבטחה הנפוצים והיעילים ביותר שמאפשרים לאלפי משפחות בישראל לישון בשקט. כל מה שכדאי לדעת על מערכת אזעקה לבית במדריך הבא: סוגי מערכות אזעקה, איך זה עובד במקרה של פריצה וכמה זה עולה?

 

הצורך במערכת אזעקה לבית

הצורך באבטחה במדינת ישראל מורגש כמעט בכל מקום שאנחנו מגיעים אליו: אנחנו פוגשים שומרים ומאבטחים בגן הילדים, בתי ספר וקניונים, בודקים לנו את תכולת התיק בקניונים ומרכזים ציבוריים ובאופן כללי אנחנו לא מופתעים מהאבטחה המוגברת שהתרגלנו אליה בישראל.

כמו במקומות ציבוריים שונים, כך גם במרחב הפרטי שלנו – הצורך במיגון ותחושת ביטחון הולך וגובר, ואיתו הרצון שלנו להבטיח שלא יכנסו לביתנו אנשים שאינם רצויים.

מערכת אזעקה לבית אמנם לא יכולה למנוע מהפורצים להגיע, אך היא בהחלט יכולה להרתיע ובמקרים רבים למנוע מהם לעבור את סף הדלת. לעיתים קרובות, כשמדובר בפורצים מיומנים או בעלי ניסיון, הם מזהים בתים ודירות שבהם מותקנות מערכות אזעקה ומוותרים מראש על ניסיון הפריצה כדי להימנע ממקרה שבו תופסים אותם "על חם". במקרים אחרים, מערכת אזעקה לבית עשויה לעזור לכם לתפוס את הפורצים באמצעות התראה ישירה לנייד (הודעת טקסט), או שיחה טלפונית למספר האישי או למוקד חירום או להתריע אותם באמצעות סירנה.

 

איזה סוגי מערכות אזעקה לבית קיימים בשוק?

מערכות האזעקה הביתיות מתחלקות לשני סוגים עיקריים: מערכת אזעקה קווית ומערכת אזעקה אלחוטית. לפני שנחליט איזה סוג אזעקה נבחר להתקין, כדאי להבין מהם ההבדלים בין סוגי המערכות:


    • מערכת אזעקה אלחוטית: מערכת אזעקה אלחוטית נחשבת לפתרון אסתטי יותר, שלא דורש שימוש בחוטי תקשורת, חציבה בקירות הבית או שינוי הנראות הקיימת. בהתאם לכך, אפשר לנייד בקלות את מערכת האזעק האלחוטית במקרה שבו עוברים דירה או משפצים את הבית. החיסרון המרכזי שלה הוא המחיר – שגבוה יותר ממערכת אזעקה קווית.
    • מערכת אזעקה קווית: מערכת האזעקה הקווית נחשבת למומלצת ביותר על ידי בעלי המקצוע בתחום. הסיבה לכך פשוטה: מערכת האזעקה הקווית נחשבת לאמינה ביותר. האזעקה הקווית מבוססת על חוטי תקשורת העוברים דרך קירות הבית, מה שמבטיח תקשורת טובה. החיסרון בשימוש במערכת הקווית, הוא הצורך בחציבה בקיר לצורך העברת חוטי התקשורת וחיבור כלל המרכיבים.

 

כך תדעו איזו מערכת אזעקה ביתית מתאימה לכם

מעבר לסוג מערכת האזעקה לבית, עלינו להחליט איפה נרצה שהאזעקה תפעל ואיזה סוג הגנה אנחנו צריכים. ישנן אזעקות שטווח הפעולה שלהן הינו בתוך הבית בלבד, וישנן אזעקות המספקות אזעקה היקפית – בגינה, החצר או אפילו בחניה הפרטית. כמובן שקיימת האפשרות לשלב בין שני סוגי הטווחים, כך שמערכת האזעקה תספק לנו הגנה מקסימלית.

חוץ מטווח ההגנה שמספקת המערכת, יש לתכנת את מערכת האזעקה ואת הדרך שבו תפעל במקרה של פריצה: זהו השלב החשוב ביותר בהתקנת מערכת אזעקה ביתית.

איך זה עובד במקרה של פריצה?

ברוב מערכות האזעקה הקיימות בשוק (קווית או אלחוטית), קיימות האופציה להגדיר מספרי טלפון שיקבלו התראה מיידית בהודעת טקסט או בשיחה טלפונית. מעבר למספרי הטלפון שיקבלו את העדכון על כניסה לא מתוכננת לטווח של מערכת האזעקה, ישנה האפשרות להגדיר האם יוזמן מוקד אבטחה חיצוני ושליחת סייר אל הדירה. האפשרות יעילה במיוחד במקרים שבו אינכם נמצאים בבית, שוהים בחופשה רחוק ממנו או שיקח לכם יותר מכמה דקות עד שתגיעו אליו. בזמן הזה, יגיע סייר תוך דקות ספורות שיערוך חיפוש ויוודא שלא נגרם נזק לרכוש שלכם.

 

טווח המחירים של מערכת אזעקה לבית

רגע לפני שאתם בוחרים במערכת אזעקה לבית, מומלץ בחום לבדוק כמה זה יעלה לכם. טווח המחירים של התקנת אזעקה לבית משתנה ממערכת אזעקה אחת לאחרת, לפי כמה פרמטרים: סוג מערכת האזעקה, הצורך בהכנה של תשתית, עבודת ההתקנה עצמה, סוג החברה, עלות החיווט למ"ר וכן אפיון מערכת האזעקה לצרכים שלכם. ישם גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המחיר, כמו תוספות או אביזרים שתבחרו – הרחבת אזורים לאזעקה, גלאים ופיצ'רים נוספים.

טווחי המחירים הממוצעים להתקנת מערכת אזעקה קווית עומדים על כ-1,500-3,500 ש"ח, ללא תוספות או אביזרים נלווים. במקרה של התקנת מערכת אזעקה אלחוטית, המחיר ינוע בין 3,000-5,000 ש"ח בממוצע, גם במקרה הזה ללא תוספות נלוות.
ככל שאפשרויות ההגנה על חלל הבית שלנו מתקדמות יותר, כך גם הפורצים הופכים למתוחכמים יותר למרבה הצער. המטרה שלנו כמובן היא לנטרל אותם ככל האפשר, למנוע את הפריצה ולצמצם את הנזק שעשוי להיגרם ככל האפשר.

האם אתה מחפש מערכת אבטחה לבית?


אתה לא צריך לחכות יותר קיפד מערכות ספק מוביל של מערכות אזעקה לבית,


יעזור לכם למצוא אפשרויות משתלמות שיעניקו לכם שקט נפשי!


https://keypad.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב