דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגון ערב שירה בציבור 

מאת    [ 24/10/2021 ]

מילים במאמר: 1028   [ נצפה 826 פעמים ]

 

ארגון ערב שירה בציבור, תלוי באופן ישיר באיזה סוג ערב שירה בציבור מדובר, מבחינת כמות אנשים, מבחינת גודלו של המקום שבו יערך הערב שירה בציבור, ועוד פרמטרים נוספים.

 ראשית  נבדוק מה מספר המשתתפים באירוע השירה בציבור שאתם מארגנים.

ערב שירה בציבור קטן בבית:

אם מדובר על ערב שירה בציבור לאירוע שאתם מארגנים אצלכם בבית למספר מצומצם של אנשים, נניח 20 – 30 במסגרת יום הולדת משפחתית או סתם מפגש חברים, הרי הארגון לערב שירה בציבור כזה  יהיה מינימליסטי. יש לחפש מוסיקאי כמו גיטריסט או קלידן אשר יכול להגיע ולנגן את השירים שתיהיו מעונינים בהם. כמובן שהכרחי שאותו מוסיקאי ידע גם לשיר כדי שיוכל להנחות את הערב שירה בציבור. אפשר כאופציה להזמין לאירוע שכזה צמד מוסיקאים כגון, צמד גיטרות או קלידן וזמרת, אך לא תמיד זה הכרחי מכיוון שהעלות תיהיה גבוהה בהתאם.

לאירועים קטנים כאלה בדרך כלל על המנחה של האירוע להביא מערכת הגברה קטנה שתגביר את קול השירה שלו, את הכלי נגינה שלו, ועוד מיקרופון אחד לשירה חופשית של המוזמנים לאירוע. על ההגברה להיות איכותית כדי שקול השירה והנגינה ישמעו בצורה טובה.

ערב שירה בציבור בינוני בבית:

ישנם ערבי שירה בציבור שמגיעים במספרם לחמישים שישים ואפילו 100 משתתפים אצלכם בחצר הבית. זאת יכולה להיות שירה בציבור ליום הולדת של בן משפחה קרוב או כל מאורע צשפחתי משמח אחר. גם לערב שירה בציבור שכזה ההתארגנות פחות או יותר אותו הדבר, אם כי כאן רצוי לשקול כבר להוסיף את המוסיקאי השני שלא היה הכרחי קודם. מערכת ההגברה כאן רצוי שתיהיה מעט יותר עוצמתית, אך תישאר כמובן באיכות גבוהה.

 

ערב שירה בציבור לאירוע באולם:

ערב שירה בציבור באולם שאתם רוצים לארגן כתוכנית אמנותית המתלווה לאירוע שלכם. אירוע שירה בציבור שכזה יכול להתקיים, בברית, בר מצווה, ואפילו חתונה. במקרים אילו השירה בציבור היא אינה גולת הכותרת של האירוע כמו באירועים הביתיים הנ"ל, אלא מהווה מילוי של האירוע כתוכנית אמנותית מתלווה. למשל בתור אפטר – פארטי.

עבור שירה בציבור לאירוע שנערך באולם, יש לדאוג להגברה גדולה ואיכותית יותר מהאירועים הביתיים, וזה מכיוון שהחלל שבו נערך האירוע הוא גדול יותר, וגם כי בדרך כלל מספר המשתתפים יכול להגיע גם למאות אנשים. הגברה איכותית שכזאת אפשר להשיג בכמה דרכים: דרך אחת היא לקבל אותה כחבילה מהאולם שאותו שכרתם בשביל האירוע. דרך אחרת היא לקבלת את אותה החבילה מהתקליטן שאותו שכרתם. יש היום תקליטנים שיש להם גם חברות הגברה והם יכולים לספק את השרות הזה. דרך נוספת לארגן הגברה עבור אירוע שירה בציבור שכזה היא פשוט לבקש מהאמנים שמפעילים את השירה בציבור שיביאו איתם הגברה משלהם. בכל מקרה כדאי לכם לבדוק מחיר של כל אפשרות וגם את איכות  ההגברה ולפי זה להחליט. לדוגמא יתכן ואולם מסוים יגיד לכם שיש לו את האפשרות לספק לכם הגברה עבור השירה בציבור ,אבל אז תגלו שאותו אולם גובה מכם 2000 ש"ח נוספים עבור ההגברה בנוסף להשכרת האולם, ולכן יש להיות עירניים לנושא.

אירועים המתקיימים באולמות יכולים להיות צנועים או מפוארים ולכן על פי גודל האירוע יש לשקול איזה הרכב מוסיקלי להביא שיארגן את השירה בציבור. רצוי לפחות צמד מוסיקאים ואפשר גם יותר. לדוגמא בחתונה רצוי להביא הרכב שלם שיגבה מוסיקלית את מהלך השירה בציבור. יש היום הרכבים מיוחדים שזאת ההתמחות שלהם.

מעצם הביטוי שירה בציבור ברור שיש השתתפות פעילה של המשתתפים בשירה ולכן רצוי  שהמילים של השירים במהלך השירה בציבור יוקרנו על מסך גדול גם אם זאת ברית או בר מצווה. ברור שאפשר את אותה פעילות לערוך כהופעה רגילה של אותו הרכב אבל אז זה כבר לא שייך לקטיגוריה של שירה בציבור אלא לקטיגוריה של להקות לאירועים או להקות לחתונות.

 

ערבי שירה בציבור בקיבוצים:

ערבי שירה בקיבוצים יכולים גם הם להגיע למאות משתתפים ובדרך כלל נערכים בחוץ. רכזי התרבות של הקיבוצים בדרך כלל מנוסים בארגון ערבי שירה בציבור שכאלה, ובדרך כלל קיים בקיבוץ גם את כל ציוד הדרוש לערב שירה בציבור: מערכת הגברה מתאימה, מקרן, מסך, וכו'. במקרה של ערב שירה בציבור שנערך בקיבוץ בדרך כלל על המארגנים של הערב שירה בציבור הזה(שבדרך כלל הם רכזי התרבות של הקיבוץ) פשוט לבחור הרכב מצליח לשירה בציבור של 2-5 נגנים. מכיוון שיש קשר ישיר בין כל רכזי התרבות של הקיבוצים, הרכבי שירה בציבור טובים מומלצים בדרך כלל מקיבוץ לקיבוץ.

 

סוג השירים בערב שירה בציבור:

קיימות כמה דרכים לארגן את השירים בערב השירה בציבור. דרך אחת היא פשוט לבוא למפעיל או למפעילים ולבקש את השירים הספציפיים שאתם מעוניינים בהם. יש כאלו אירועים שכל שיר כזה מוקדש למישהו אחר, ואותו אדם שבחר את השיר עולה לשיר אותו. דרך אחרת לארגן את השירים בערב שירה בציבור היא פשוט להפתיע את עצמכם ולתת למנחה לבחור את השירים בלי שתדעו אותם מראש. תמיד אפשר לתת קווים מנחים כמו: יותר דגש על מזרחית, יותר יהורם גאון, שירי להקות צבאיות, וכו'.

 

כל שאר הדברים שמסביב:

למרות שהשירה בציבור עצמה תופשת בדרך כל חלק נכבד מהאירוע, הרי ישנם  דברים שקורים מסביב גם לפני, גם באמצע, וגם אחרי השירה בציבור.

לדוגמא, הזמנתם את האורחים בשעה מסוימת. וודאו שהמפעיל של השירה בציבור מגיע מספיק זמן לפני האורחים, כדי שיוכל למקם את הציוד שלו: ההגברה, הכלי נגינה, המסך, המקרן, וכו'.היערכות כזאת יכולה לקחת בין שעה לשעתיים.

מרגע שהאורחים התחילו להיכנס לאירוע ועד שמתחילה פעילות השירה בציבור נהוג לערוך שולחן עם אוכל קל ושתיה חופשית עבור המוזמנים. רצוי לוודא עם המפעיל שירה בציבור עוד קודם, האם הוא יכול לשים לכם מוסיקת רקע שתתחבר להגברה שלו ותושמע בחלל האירוע בפרק הזמן הזה.

אחרי שהאורחים טעמו מהאוכל, בא שלב הברכות. האם יש מיקרופון בשביל זה?

בערבי שירה בציבור רבים "מנצלים" את נוכחותו של המקרן להצגת מצגת על מחשב נייד שהנושא שלה הוא האדם שבשבילו חוגגים את האירוע. יש לוודא עם המפעיל של השירה בציבור, שהוא יכול לחבר את המחשב הנייד שעליו רצה המצגת גם למקרן שלו וגם למערכת הגברה.

מה שתיווכחו לדעת בארגון ערב שירה בציבור, שמנחה השירה בציבור מלבד היותו מוסיקאי שאמור להנעים את זמנכם בשירה ונגינה, חייב להבין בצדדים הטכניים של ההגברה, הקרנה, מוסיקת רקע, מצגת וכו'.

 

לסיכום, ארגון ערב שירה בציבור הוא מהלך שדורש מצד אחד ידע, סבלנות וניסיון, אך מצד שני עם מוסיקאי טוב שהוא גם מפעיל טוב ומנוסה  מבחינה טכנית לא צריכה להיות סיבה שלא תהנו מכל הצדדים של השירה בציבור שארגנתם.

 

 

 

 

דוד סידי. נגן גיטרה ומוזיקאי שיזם והקים את אמנות הגיטרה. אמנות הגיטרה מספקת לבעלי אירועים להקות והרכבים מוסיקליים כמו: להקה ספרדית, להקה יוונית, שירה בציבור בעברית ואנגלית. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב