דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיבוכים אפשריים בניתוח החלפת מפרק ירך 

מאת    [ 20/10/2021 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 786 פעמים ]

ניתוחים להחלפת מפרק הירך נחשבים כיום לניתוחים בעלי סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד, כאשר אחוז הסיבוכים האפשריים הולך וקטן ככל שהטכנולוגיות בהן נעשה שימוש במסגרת ההליך הניתוחי הולכות ומתרבות. יחד עם זאת, בדומה לכל הליך ניתוחי אחר, גם בניתוחים זה קיימים סיבוכים אפשריים ועליהם נרחיב בעמוד שלפניכם.

סיבוכים במהלך הניתוח - מה חשוב לדעת?

סיבוכים בהחלפת מפרק ירך עלולים לנבוע על רקע בעיות רפואיות של המנותח ואופן תגובת גופו להליך הניתוחי, סיבוכים במהלך הניתוח עצמו וסיבוכים פוסט ניתוחיים הנובעים בין היתר גם על רקע רשלנות רפואית. אף על פי כן, חשוב לציין ולהדגישכי ניתוחי החלפת ירך הם ניתוחים בטוחים יחסית עם שיעורי הצלחה גבוהים במיוחד, כאשר תחום האורטופדיה במסגרתו מתקיימים הליכים כירורגיים ניתוחיים, הוא אחד מתחומי הרפואה המתקדמים ביותר בשנים האחרונות.

מהם הסיבוכים האפשריים במהלך הניתוח?

ברשימת הסיבוכים האפשריים בניתוח החלפת ירך נכללים: מצבי זיהום, סכנה לפגיעה בכלי דם, היווצרות קרישי דם, הופעת כאבים כרוניים באזור הירך, שברים, צליעה וחוסר יציבות של הירך, פגיעה עצבית וסיבוכים נוספים העלולים להתרחש בין היתר על רקע סיבוכים הנובעים מהליך ההרדמה.

כיצד מונעים סיבוכים אפשריים בניתוח החלפת מפרק הירך?

אורטופד מומחה ירך המלווה את ההליך הניתוחי מקפיד על מספר בדיקות הכנה מקדימות להליך הניתוחי, כאשר חלק מהבדיקות מתקיימות על ידי רופאים מומחים בתחומם וזאת בהתאם למצבו הרפואי של המנותח. ההפניה למומחים רפואיים בתחומם נועדה לצורך קבלת חוות דעת בריאותית נרחבת בנוגע לכשירותו של המועמד להליך הניתוחי. במקרים בהם המנותח סובל מבעיות רפואיות ומחלות רקע כגון: מחלות לב, מחלות ריאה, סוכרת, מחלות נוירולוגיות וכדומה, קיים הכרח בבדיקות מקיפות הנערכות על ידי מיטב המומחים הרפואיים וזאת על מנת להפחית את הסיכויים להיווצרותם של סיבוכים פוסט ניתוחיים.

מידע כללי על סוגי הסיבוכים האפשריים

להלן מידע כללי על סוגי הסיבוכים האפשריים בניתוח מפרק ירך:

  • זיהומים - קיים שני סוגי זיהומים העלולים להתפתח במסגרת הניתוח, האחד הינו זיהום שטחי החולף תוך מספר ימים לאחר ההליך הניתוחי, והשני, זיהום עמוק יותר המחייב בדיקות מעקב רפואיות וקבלת טיפול תרופתי (אנטיביוטיקה) אל תוך הוריד וזאת עד לנטרול הזיהום באופן מוחלט.
  • פגיעה בכלי הדם – סיבוך זה נפוץ בקרב אוכלוסיות הסובלות מבעיות שונות בכלי הדם, כאשר במהלך ההליך הניתוחי עלולה להתרחש פגיעה בכלי הדם או העצבים. הימנעות מסיבוך זה נעשית באמצעות בדיקת כלי דם כחלק מהבדיקות המקדימות להליך הניתוחי וזאת על מנת להיערך למצבי דימום שטחי המופיע במהלך הניתוח.
  • חוסר יציבות של המפרק - מתיחה של הגידים לאחר ההליך הניתוחי עלולה להוביל לחוסר יציבות של המפרק והדבר עלול להוביל להופעת כאבים עזים באזור המנותח. מניעת סיבוך פוסט ניתוחי זה מתאפשרת באמצעות טיפולי פיזיותרפיה המיועדים לצורך חיזוק השרירים.

חשוב לדעת: ניתוח החלפת מפרק ירך, בדומה לניתוחי החלפת ברך, דורש תקופת החלמה של הגוף במהלכה עלולות להופיע תופעות לוואי שכיחות אשר אינן מהוות סיבוך אפשרי בהכרח. ברוב המקרים, הליך השיקום וההחלמה מההליך הניתוחי מחייב את המנותח בקבלת טיפול תרופתי לשיכוך כאבים וטיפולי פיזיותרפיה לחיזוק השרירים. 

סוזנה הור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב