דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לעיצוב דירה קטנה 

מאת    [ 30/06/2021 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 702 פעמים ]

דירות קטנות יכולות להיות בונבוניירות של עיצוב פנים, ורואים את זה מצוין כשמביטים בתמונות מעיצובים של בתים זעירים ושל מגורים אלטרנטיביים בקרוואנים למיניהם. אפשר להעתיק לשם את החשיבה הממזערת מבלי לוותר על פונקציונליות ולסנן מהחיים כל מה שכבר לא רלוונטי לסגנון חיים מאתגר כזה. להלן כמה טיפים כדי לעשות את זה נכון.

ראשית, למיין ולבחור

כל צעד ראשון במעבר לדירה קטנה, או שיפוץ דירה כזאת, חייב להיות סדר עדיפויות נכון. אלא אם כן אתם מאלה שאוהבים לגבב חפצים ולחיות בתוך מחסן, כדאי מאוד לבחור מה להשאיר ומה לא. הצעד הראשון הוא חשיבה מחדש על כל תכולת הדירה שלכם-להיפטר מכל מה של משתמשים בו וכל מה שלא צריך באמת. היוצא מהכלל הוא חפצים ותכולה שממש לא רוצים לוותר עליה לעת עתה, ואז תמיד אפשר למצוא פתרון כמו שכירת חלל אחסון במקומות מיוחדים לכך. כשרואים מה נשאר באמת קל יותר לעצב.

פתרונות אחסון לפי חשיבות

הנחת היסוד של כל עיצוב פנים לדירות קטנות היא שחפצים לשימוש יומי חייבים להיות נגישים ואז גם ארגזים דקורטיביים וסלסלות אחסון יפות הן פתרון נגיש כי קל לשלוף ולהחזיר למקום. מה שבשימוש תכוף פחות מאחסנים בארונות או בארגזי אחסון שמשתדלים להכניס לחללים שבדרך כלל לא משתמשים בהם, כמו מתחת למיטה, בנישות שונות וכן הלאה. מכיוון שממילא יש פחות פריטים לאחר הסינון גם יותר קל למצוא להם חלל אחסון נוח.

צבעים נכונים

לבן מרחיב ומגדיל ונותן אשליה של דירה גדולה, זה נכון. אבל הלבן הוא גם משעמם ואלא אם כן בחרתם מראש עיצוב שנשען על לבן וגווני שמנת וקרם, מומלץ לנסות להוסיף צבע לקירות ולרהיטים או לטקסטילים השונים. במקרה הזה, צבעים כהים יגרמו לאפקט מצמצם וגם יוסיפו עגמומיות לדירה קטנה ולכן עדיף לצבוע בצבע בהיר ולהוסיף גוונים כהים יותר רק ככתמים פה ושם, כמו שטיח או כריות.

הרהיטים הנכונים בלבד

מה זה רהיט נכון? זה רהיט שנוח לגוף ומאפשר לכם לישון בנוחות, לשבת שעות על הספה מבלי להתקפל מכאבי שרירים, להתרווח בפינת האוכל ולמצוא מקום  לכל הספרים שלכם, אבל מבלי לתפוס את כל מרחב המחיה שלכם ומבלי לאלץ אתכם להצטופף בתוך גיבוב רהיטים. אפשר לקנות דגמים קטנים יותר מבלי להתפשר על איכות ונוחות, ואם חייבים ספה מרווחת, לפחות כדאי להתאים אליה בפרופורציות נכונות את שאר רהיטי הסלון כדי שיהיה מקום לזוז.

פונקציונליות חכמה

בדירות זעירות נפוץ מאוד השימוש בחפצים פונקציונליים שהם חכמים, כלומר משמשים לפעמים ליותר משימוש אחד וכאלה שאפשר לקפל ולדחוף פנימה. זה כולל מיטות מתקפלות למיניהן או מיטת קומתיים, ספת סלון שהיא גם ספת אירוח, שולחן מתקפל לקיר או לפתוח רק כשיש אורחים, ניצול כל חלל פנוי למדף אחסון נשלף ועוד. יש לא מעט אבזרים כאלה שאפשר למצוא כדי להקל על החיים ולעצב דירה קטנה בנוחות.

עיצוב זה חשוב

שלכם
מרינה קמינסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב