דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה קשה לנו לסיים מערכות יחסים? 

מאת    [ 30/06/2021 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 1883 פעמים ]

זוגיות ומערכות יחסים הן ככל הנראה הנושאים הפופולריים ביותר שאפשר לקרוא אליהם בכל מגזין יחסים. אנחנו מוטרדים מהן כשהן נקלעות למשבר ואנחנו כמעט שלא מתייחסים אליהן כשהן מתנהלות כשורה. זה מובן מאליו בעינינו שכל זוגיות חייבת להיות נוחה ונעימה ולכן כשהיא משתבשת אנחנו מתעקשים לתקן אותה שוב ושוב גם כשנכשלנו וגם כשהיא חסרת תקנה. אולי בגלל זה חשוב להבין למה אנחנו מתעקשים להישאר ומתקשים לשחרר.

מערכת יחסים היא משפחה

אנחנו רגילים לחשוב על עצמנו על יחידה משפחתית בדרך כלל משום שאנחנו חיים בחברה שמקדשת זאת. אנשים שחיים לבד בדרך כלל מצופים למצוא זוגיות והלקים משפחה ולכן רבים אינם לומדים לחיות לבד עם עצמם ולהיות מרוצים מכך גם כשאין להם בני זוג. בגלל זה כשיש כבר זוגיות אנחנו נוטים להיאחז בה ככל האפשר גם כאשר היא לא טובה כדי לא לחזור ללבד. הלבד אומר שנכשלנו, שאנחנו שוב לא שלמים אלא זקוקים להשלמה, ושאולי היינו יכולים לעשות יותר משום שזה בטח לא נורמטיבי ולא קביל להודות בכך שמערכת יחסים לא עובדת בשבילנו. וזה מה שמוביל לסיבה הבאה שבגללה אנחנו מתקשים לשחרר – התחושה שיש משהו היינו יכולים לעשות ולא עשינו, האשליה.

האשליה שאפשר לתקן כל דבר

לימדו אותנו שצריך להשקיע במערכת יחסים ושאם היה מה שחיברו בינינו מלכתחילה יכול לחזור ולעבוד אם אנחנו רק נמצא דרך לנקות את המשקעים שנוצרו ונמצא מחדש את הניצוץ האבוד. האשליה שכל מערכת יחסים יכולה להימשך לנצח היא בעיה גדולה שמקשה לשחרר ולהשתקם לבד כדי להמשיך לזוגיות הבאה או פשוט כדי לחזור ולהאמין בעצמנו גם כשאנחנו ללא בני זוג. ההתפכחות מהאשליה שאילו רק היינו עובדים על זה יותר הכל היה מסתדר מונעת מאתנו להחלים ולפצע להצטלק, וממילא היא מונעת מאתנו לראות שאולי יש בני זוג שמתאימים  לנו יותר.

התבססות על מיתוסים שאינם נכונים

מיתוסים שאינם נכונים מלווים אותנו כקלישאות לאורך ימי האנושות. המיתוס שנישואים לא מפרקים, שאנחנו מחוברים לכל החיים, שיש לנו נשמות תאומות שאתן צריך ללמוד לחיות, שאפשר וצריך לתקן אחד את השני, שתפקידנו בכלל להיות תיקון של הגלגול הקודם או שאנחנו נועדנו לטפל אחד בשני ולהתחבר דרך הפצעים והכשלים שלנו ולצמוח יחד גורמים לכל כל הרבה התקיעויות לא מתאימות ואף פוגעניות מאוד. חשוב להבין שזה לא תפקידנו לטפל פסיכולוגית בבני זוג. יש אנשי מקצוע שזה תפקידם וגם נכון יותר לעשות זאת דרכם כי הם היחידים שיכולים לשמוע הכל ללא שיפוטיות ומבלי להיפגע רגשית. כמו כן, זה לא נכון שאנחנו חייבים להישאר עם בני זוג לא משנה מה קורה, משום שגם אם אנחנו אוהבים אותם, את עצמנו חובה לאהוב יותר, הרבה והרבה יותר. רק ברגע שנבין זאת נוכל לשחרר את האשליות והמיתוסים לדרכם ולמצוא זוגיות טובה ונכונה יותר.

תקשורת זה דבר חשוב

מרינה קמינסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב