דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סמכות פנימית וסיפור הבריאה 

מאת    [ 28/06/2021 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 834 פעמים ]

אם נתייחס לסיפור הבריאה כאל מיתוס ובעקבות כך לבריאת האדם כאל לידה של בן האלוהים, הרי שאחרי השלב של ההזנה והאכלה, של הדגירה והעטיפה בכל האהבה שבעולם, האלוהות - האם/אב הקוסמיים, רוצים שהילד שלהם, האדם-האנושות, ו/או הבריאה כולה, יתחילו להיות עצמאיים ויעמדו ברשות עצמם. אולם "הילד בן 30 יש לו חום גבוהה והוא עדיין גר אצל ההורים ואינו רוצה להתבגר". טוב לו ברחם המשפחתית ואין לו שום מניע ו/או דחף, לצאת, לחפש עצמו ולמצוא את הגשמת כישוריו בעולם הגדול. טוב לאדם בגן עדן, ליד האלוהים יוצרו והאלוהות מתחילה לחשוב על תוכנית גמילה, של הבן האהוב, מחיי הנחת והטוב, שאינם מובילים את בנו להתפתחות והכרה עצמית.

בשלב זה, קרועה האלוהות בין הרצון להמשיך לשמור מקרוב על בנה אהובה, לבין הרצון לשחרר ולתת לו לגלות את מהות הוויתו בעצמו. הדילמה של ההורה, הבורא, במאבק לשחרור הרך הנולד, שתמיד הינו רך ולנצח אך נולד, הוא הקונפליקט בין השארת הוולד משועבד תמידית לאב-אם הרחמנים, שיגוננו עליו לנצח (תפיסת גן עדן), או שחרורו, מתוך אהבה, כדי שיכיר את הכוח, הערך והעוצמה שלו עצמו, מתוך הנגדי לו, זה שיבוא ויתנגח בקיומו ואף יהווה עבורו סכנת חיים ממש. להוציא את הילד מן הבית, זו משימה קשה מאוד, שההורה יודע, באינסטינקט מחובר שכל, שהוא חיוני המציאות, להתפתחות תקינה של הילד-בוגר, על אף הקושי שבדבר.

השחרור והשליחה לחניכה במציאות הארצית מחוץ לגן עדן, נתפס במיתולוגיה האנושית כ"גירוש מגן עדן". למרות שכביכול אדם וחוה בחרו בהליכה אחרי הנחש, הערום מכל חית השדה, הרי שזה כבר היה מתכתחילה בזרע הרעיון של הבורא, כאפשרות ופוטנציאל, כדי לתת הזדמנות לבנו לגלות את כוחותיו היצירתיים בעצמו. ברור שהאלוהות הייתה מעדיפה, שהאדם ימשיך להיות בגן עדן, יתפתח עוד קצת וילמד איזה תרגיל אחד או שניים מאבא/אימא, לפני שיצא לשדה הקרב. זאת הסיבה, שברמת הפסיכה (נפש), "הרגישה" האלוהות, כביכול, התקוממות על הנחש, שניסה לפתות את האדם לצאת מהבית, בטרם עת, לפני שבשל לחלוטין, למרות שהיא זו ששלחה אותו, מלכתחילה, לנסות את בנו יחידו ובת זוגתו.

למרות ההיסוס, הקונפליקט והטילטול הרגשי, בסופו של דבר, הבורא יוצר את הנחש. הוא יוצר אותו כפיתוי, כמתווך ועוזר להוצאה לפועל של יכולת הבחירה. כאשר מדברים על בחירה, הרי שהיא בין החיים הנוחים, למות הקיים, מה שיביא בסופו של דבר, ליציאת מלוא פוטנציאל האפשרויות הגנוזות בצלמו האלוהי של האדם. האדם בבחירתו, יוצא למסע אכזר, עובר חניכה לאמת, נכנס אל תוך החושך. משם, כאשר הוא מנותק לחלוטין מאלוהיו (אביו ואימו) הוא ימצא את הסמכות הפנימית, האנרגיה, הכוח, היצירתיות שלו עצמו. הוא יגלה את כוחות הפלא האלוהיים הטמונים בו, הניצוץ האלוהי, את האור שלו ומתוך הכרת עצמו יברא מחדש את גן העדן.

בהצלחה למין האנושי...

 

מיכל תבל -מאמנת לפיתוח אישיות, לפעולה מתוך הסמכות הפנימית והבערת האש הפנימית. מטפלת לביטול התניות לא רצויות מהלא מודע ועבודת שחרור התת מודע למודע, כדי לאפשר הרחבת תודעה


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב