דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם נחוץ לבדוק את חישוב דרגת כניסתכם לאופק חדש? 

מאת    [ 25/06/2021 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 1951 פעמים ]

האם חשוב לבדוק את דרגת כניסתכם לרפורמת אופק חדש, גם אם היא נקבעה למורים ולגננות לפני מספר שנים? וגם אם עברו מאז שהצטרפתם לאופק חדש יותר מ-7 שנים, שנות התיישנות? הרי מחשב משרד החינוך לא מבדיל בין דבורה לגילה, ואין לו אינטרס לתת לאחת דרגה נמוכה ממה שמגיעה לה ולאחרת את הדרגה שמגיעה לה! אז האם קיימות טעויות בחישוב הדרגה?

גובה דרגת כניסתכם לאופק חדש היא בעלת השלכות ארוכות טווח, הן על גובה שכרכם, חודש בחודשו, עד למועד הפרישה, או עד להגעתכם לדרגה המקסימאלית, המוקדם מבין שניהם!

אך, גם אם כיום הגעתם כבר לדרגתכם המקסימאלית, יתכן שהיא הייתה מגיעה לכם כמה שנים קודם, ומגיעים לכם הפרשי שכר של אלפי שקלים! שגיאה בחצי דרגה יכולה להתבטא בכ4000 שקלים לשנה, וכפול מזה אם השגיאה היא בפער של דרגה שלמה!

מחשב משרד החינוך ממיר את שכר "העולם הישן" לשכר אופק חדש על פי תלוש שכר חודש מרץ בשנה שלפני אופק חדש. אבל לעיתים, חלק מהנתונים שמגיעים לכם לחישוב דרגת אופק חדש, יכולים להשתפר עד סוף השנה הקלנדרית בה נכנסתם לאופק חדש, חודש דצמבר של אותה שנת כספים. והשאלה היא, האם הפקידה לקחה זאת בחשבון, ועשתה חישוב שני, עם הנתונים שהשתנו?

כמו למשל, גמולי השתלמות: לרוב האישורים על הקורסים שלמדתם בסוף סמסטר ב' מגיעים רק ביולי שלאחר חודש מרץ הקובע לחישוב סימולציית לקביעת דרגתכם. מי ערב שאכן נעשה חישוב מחודש?

דוגמה נוספת, היא העדכונים של תוספות היוקר שמקבלים כל המורים- גם הם עשויים להשפיע על תיקון דרגת הכניסה לאופק חדש. למשל, מורים שנכנסו ב2009, נעשתה להם סימולציה על פי תלוש מרץ 2009 בו רכיב השכר של "תוספת 2008" היה3%, ורכיב זה עלה בדצמבר 2009 ל- 4.81%. לחלק מעובדי ההוראה הפרש זה יכול להשפיע על חצי דרגה!!

או למשל תוספת שחיקה 3.4% למורים שהצטרפו ממרץ 2012 ואילך- ראיתי מספר לא מבוטל של חישובי דרגה שהתוספת נשמטה מהחישוב!! וגם לאלו שנכנסו לאחר 2012!!

 כמה פעמים שמעתם שהעלו למי מחבריכם את דרגתו ממועד כניסתו לרפורמה, מספר חודשים לאחר מכן, מבלי שידע לבקש זאת?

בנוסף לכך, ישנן תוספות לשכר שמורים בחודש מרץ שלפני כניסתם לאופק חדש- לא ידעו לדרוש זאת, ולכן הן לא מופיעות בתלוש מרץ. למשל: תוספת "משרת אב" או למשל: תוספת גמול פיצול! מי שמחשב את דרגתכם ומסתכל בתלוש מרץ- לא יכול לשער שחסר לכם רכיב בשכרכם.

או גננת שלפני שנכנסה לאופק חדש וקיבלה גמול ניהול נגרר (על כך שבעבר ניהלה גן ואחר כך לא)- ייתכן שמגיעה לה באופק חדש תוספת שמירת שכר! כמה גננות ראיתם שמקבלות "תוספת שמירת שכר" בשכר אופק?

וכן, מורה שנכנס לאופק חדש בדרגת מורה בכיר עם 80% מקדם המרה, והשלים לתואר ראשון. האם קיבל  הפרשי שכר רטרואקטיביים כשחושב שכרו לפי טבלת B.A.? האם שכרו עלה כמורה אקדמאי?

חשוב לדעת שמורים וגננות שעבדו אצל מעסיקים פרטיים, או שהיו בשנת שבתון, והצטרפו למשרד החינוך ונכנסו לאופק חדש באותה שנה- החודש הקובע להמרה איננו מרץ....והנתונים יכולים להשתנות. האם חושבה דרגתו לפי הנתונים המגיעים לו?

בדיקת דרגת אופק חדש אינה דורשת פגישת יעוץ, אלא איסוף נתונים ותלושי שכר ושליחתם במייל. בתוך יום יומיים תקבלו את חישוב הדרגה המגיעה לכם. לעיתים מתגלות גם שגיאות נוספות בתלושי השכר שלכם. אמנם הבדיקה כרוכה בכול מקרה בתשלום, אך הבדיקה יכולה להניב מענקים בגובה 25000-35000 שקלים.  

לא תרימו את הכסף מהרצפה?

 

דר' ניצן ברוקס-מנכ"ל המכון למימוש זכויות מורים. תואר שלישי ושני (בהצטיינות) של אוניברסיטת בר-אילן. ניסיון של 18 שנים בטיפול בזכויות מורים. נייד: 0509005452,מייל:nitbar@walla.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב