דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרד ירוק בתקופת הקורונה - האם אפשר גם לשמור על הסביבה וגם על היגיינה? 

מאת    [ 16/06/2021 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 1177 פעמים ]

שנת הקורונה שנמשכת עדיין ברחבי העולם מחייבת התייחסות חדשה גם לעקרונות ולאידיאולוגיות שונות שקשורות לבריאות ולאקולוגיה. הקשר ההדוק ביניהן הוכח בגלל מחלה שהמקור שלה עדיין לא ודאי אבל אין ספק שהוא ככל הנראה קשור לממשק שבין האדם לטבע שסובב אותו. אנחנו נדרשים מעתה לערוך שינויים רבים בהתנהלות שלנו ואנחנו חייבים לקחת בחשבון מעתה כמה שיותר שיקולים ששומרים על הבריאות שלנו ועל הסביבה, משום שזה מחייב זהירות. הזהירות נובעת מצורך בהיגיינה אבל מבלי להגזים בכך. אז מה אפשר לעשות כדי לשמור גם וגם?

הפחתת הצריכה מפחיתה פסולת ומיגון מפניה

הלקח הראשון של הקורונה הוא לא להכביד על הסביבה, על המשרד ועל הבית, שגם ככה עמוס בחפצים. פחות חפצים, יותר ניקיון ממילא, גם בלי חומרים מחטאים. ככל שאנחנו צורכים יותר אנחנו מייצרים יותר וזקוקים ליותר חומרים ומייצרים יותר פסולת שדורשת יותר שמירה על היגיינה וניקיון והגבלות שונות. כלומר, אם אנחנו זקוקים לחומרי עטיפה היגייניים כדי לאטום את הפסולת כדי שלא תגרום לזיהומים נוספים ולא תצטבר בבית כשאנחנו לא יכולים לצאת החוצה לפנות אותה, מוטב להתחיל לנהל חיים שמצמצמים צריכה שהיא גם ככה מוגברת מדי, לפי כל מדד אחר. אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו זה שאנחנו יכולים להסתפק במועט ושאנחנו מקיפים את עצמנו ביותר מדי מוצרים כדי להתנחם, כדי לפצות על חוסרים אחרים, כדי לבזבז כסף ולקבל סיפוק מהאריזה הנוצצת ועוד שיקולים שאינם רלוונטיים. פחות צריכה זה פחות פינוי אשפה ופחות אמצעי מיגון כדי להגן עלינו מפניה.

מיחזור במה שאפשר

מיחזור בכל מה שאפשר שומר על הסביבה וגם מנצל טוב יותר מוצרים. אם טרם עברתם להשתמש בדפי טיוטה שהיו פעם הדפסות שונות ומסמכים שאפשר למחזר, זה הזמן להתחיל בדבר המובן מאליו הזה. הפרסת פסולת כדי להעביר למיחזור עוזרת מאוד כדי להכביד פחות על הסביבה, בכל הקשור להוספת פסולת, אבל בדיוק בגלל זה אפשר גם לעבוד לכלים רב פעמיים במקום כלים חד פעמיים. מה שיוצא מכך הוא היגיינה גדולה יותר וגם תועלת לסביבה משום שקל יותר להקפיד עליה אם שוטפים את הכלים במים ובסבון מחטא וזה עוזר לבריאות.

אוכל ביתי והעדפת מתקני שתייה משרדיים
הידעתם? לפלסטיק לוקח מיליון שנה להתקלע!

וכמובן כשאתנחנו שותים בחוץ במה אנחנו שותים?
בפלסטיק- שתייה מבחוץ גם מוסיפה פסולת חד פעמית וגם חושפת את המשרד לבעיות היגיינה. על כן, כדי לכם לסגל הרגלי מחזור במשרד ולהשתמש בכוסות רב פעמיות. כשמכינים הכל במשרד, בין אם זה בר מים מסוננים שמרתיחים בקומקום חשמלי או העדפת מכונת קפה אוכל ביתי שמבשלים בבית ומביאים במכלים רב פעמיים שומר גם הוא על ההיגיינה משום שאנחנו גם לא מוסיפים פסולת חד פעמית וגם שולטים טוב יותר במרכיבים ובבישול וגם שומרים על הסביבה ולא מבזבזים כלים חד פעמיים, לא יוצרים עוד פסולת לכדור הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב