דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יועץ פיננסי לתכנון כלכלת המשפחה 

מאת    [ 14/06/2021 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 982 פעמים ]

יועץ פיננסי לתכנון כלכלת המשפחה

איך מתכננים את כלכלת המשפחה? איפה כדאי לחסוך – והיכן לא? ומהי הדרך הטובה ביותר לתכנן את כלכלת המשפחה כך שנצליח להגיע למצב המיוחל, שבמסגרתו ההכנסות גבוהות יותר מההוצאות? ומה עושים עם הסכום שפתאום התפנה?

ובכן, אחד הדברים הראשונים שמשפחה בוחרת לעשות עם כסף פנוי הוא לנצל אותו לטובת יצירת חיסכון. בין היתר, אפשר לבחור לחסוך באפיקים לטווח קצר, בינוני וארוך.

חיסכון לטווח קצר למשל לרוב מבוסס על חשבון הבנק, בעוד חיסכון לטווח בינוני יכול להיות קרן השתלמות. לשם השוואה, חיסכון לטווח ארוך כולל את קרן הפנסיה. עם זאת, כאמור הכל מתחיל בשאלה האם אכן יש פער חיובי בין ההכנסות וההוצאות.

כאן בדיוק נכנס יועץ פיננסי לתמונה

העיקרון המנחה בתכנון של כלכלת המשפחה לא תמיד פוגש את המציאות. אצל הרבה מאוד משפחות, יש גם פער בין מה שההורים שואפים להשיג לבין מה שנעשה בפועל. במקביל, יכול להיות שההורים עצמם לא יצליחו להציב יעדים ריאליים שבהם הם יכולים לעמוד.

הפתרון במקרים כאלה הוא לערב איש מקצוע חיצוני כמו יועץ פיננסי. היות ומדובר על איש מקצוע אובייקטיבי שמגיע מבחוץ, יש לו את כל הניסיון הנדרש. בזכות הניסיון של היועץ, ניתן כיום לתקן את התנהלות כלכלת המשפחה ולהשיג יתרונות משמעותיים.

תכנון כלכלת המשפחה בצורה מסודרת

האמת היא שהתכנון של כלכלת המשפחה הוא עניין של החלטה. עוד לפני שנכנסים אל עובי הקורה ומחפשים כלים פרקטיים כדי לעשות את זה, יש מקום לתכנן את כלכלת המשפחה על בסיס רעיוני. זה הבסיס שלפיו בוחרים יעדים לכלכלת המשפחה, מחליטים איפה להדק את החגורה ובודקים האם יש צורך להגדיל הכנסות.

יועץ פיננסי למשל יכול לעדכן את ההורים במשק הבית לגבי היתרונות והחסרונות של החלפת מקום עבודה. כולם רוצים כמובן להרוויח יותר, אבל יכול להיות שזה יבוא על חשבון זמן איכות עם הילדים. ספציפית בכלכלת המשפחה, העניין הוא שמדובר על מערכת שיקולים רחבה, רגישה ומורכבת.

תמיד כדאי לערב בעלי מקצוע

יותר ויותר משפחות מבינות היום את החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע. מבחינת משפחות שמעוניינות בייעוץ לכלכלת המשפחה, היתרון הוא שרואים את התוצאות מאוד מהר. באופן כללי, תמיד כדאי לערב בעלי מקצוע.

אם מוסיפים למשוואה את הידע של יועץ פיננסי מקצועי ומנוסה, קל יותר להבין את הערך שלו באופן שבו מתכננים את העתיד. זו סיבה מעולה לערב יועץ שילווה אותך בכל אירוע של משבר כלכלי -ולהמשיך להיות איתו בקשר גם בשגרה – כדי להימנע מבורות שעם ההכוונה הנכונה באפשרותך יהיה להימנע מהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב