דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזרעה תוך רחמית IUI מהי? 

מאת    [ 19/05/2021 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 1111 פעמים ]

מהי הזרעה תוך רחמית IUI?  

לאחר קיום יחסי מין, תאי הזרע עושים את דרכם דרך הרחם אל השחלות. מטרתם היא לפגוש ביצית בשלה ולהפרות אותה, תהליך שבסיומו יתפתח הריון. אך התהליך הטבעי הזה לא תמיד מצליח בגלל מספר סיבות (עליהן נפרט מיד), ולכן יש צורך בהתערבות רפואית. תהליך הזרעה תוך רחמית בעצם מחקה את התהליך הטבעי – כאשר לוקחים את תאי הזרע ובעזרת קטטר (צנתר) מחדירים אותם אל חלל הרחם. משם התאים ינועו באופן טבעי לכיוון השחלות על מנת להפרות את הביצית

מתי יש צורך להשתמש בשיטה? הזרעה תוך רחמית IUI היא טיפול שמומלץ במספר מקרים:

1. בעיות פוריות אצל הגבר – במיוחד במקרים של ספירת זרע נמוכה ו/או בעיה בתנועתיות של התאים, ובמקרים של אין אונות וקושי להגיע לזקפה. כמו כן במקרים שבהם הגבר צפוי לעבור טיפולים רפואיים שעלולים לפגוע בפוריות (כמו טיפולי קרינה או כריתת אשכים) ואז יומלץ להקפיא דגימת זרע לפני תחילת הטיפול.

2. כשל בתפקוד צוואר הרחם – ישנם מקרים שבהם צוואר הרחם לא מפריש מספיק ריר, ולכן לתאי הזרע יש קושי להתקדם אל הרחם ואל השחלות. במקרים אחרים צוואר הרחם מפריש חומרים שהורסים את תאי הזרע. ולכן הטיפול מאפשר לעקוף את צוואר הרחם, ולהחדיר את תאי הזרע ישירות לרחם.

3. אנדומטריוזיס – בעקבות המחלה תאים מרירית הרחם משגשגים באזורים שונים בחלל הבטן, ועלולים גם לגרום לבעיות פוריות. הטיפול מתאים לנשים הסובלות מדרגה קלה עד בינונית של אנדומטריוזיס, ואינו מתאים במקרים שבהם יש הצטלקויות ברחם.

4. עקרות בלתי מוסברת – לא תמיד ניתן לשים את האצבע על הגורם המדויק לעקרות. הזרעה תוך רחמית IUI היא תהליך פשוט יחסית עם מיעוט סיכונים, ולכן ממליצים לנסות אותו לפני שעוברים לטיפולים אחרים.

5. תרומת זרע.

איך מבוצע תהליך הזרעה תוך רחמית?  

בשלב הראשון הגבר צריך לתת דגימת זרע, אשר נלקחת למעבדה. שם הזרע יעבור תהליך של השבחה – כלומר מסננים החוצה את התאים המתים ואת התאים שהתנועה שלהם לא תקינה. המטרה היא לקבל דגימה מרוכזת של תאי זרע איכותיים. לאחר מכן שואבים את התאים בעזרת קטטר מיוחד. את התהליך עצמו מבצעים על כיסא גינקולוגי, כאשר תצטרכי לשבת בפיסוק – בדומה לבדיקה גינקולוגית שגרתית. הרופאה תשתמש בספקולום, ותכניס את הקטטר דרך הנרתיק, כאשר התאים יוזרקו לתוך חלל הרחם. התהליך עצמו נעשה בהכרה מלאה ונמשך כעשר דקות, כאשר במהלכו יכול להיות שתחושי אי נוחות או כאבים שדומים לכאבי מחזור. לאחר מכן תשוחררי חזרה הביתה. במקרים נדיריים התהליך יכול לגרום לזיהום של צוואר הרחם, ולכן אם את חשה כאבים חזקים, חום וכדומה לאחר הפרוצדורה – חשוב מאוד לפנות לרופאה.

מהם סיכויי ההצלחה של הפריה חוץ גופית?  

את ההזרעה התוך רחמית מבצעים בסמוך למועד הביוץ, כאשר סיכויי ההצלחה של כל סבב הם כ-15%. הסיכויים תלויים במספר גורמים, כאשר גיל האישה הוא פקטור משמעותי. בעבר היה נהוג לתת תרופות מעודדות ביוץ לפני כן, אך היום כמעט ולא עושים זאת מאחר והתרופות מגבירות את הסיכוי להריון מרובה עוברים ולסיבוכים נוספים. בהשוואה לטיפולי פוריות אחרים, זהו תהליך פשוט יחסית ופחות פולשני – ולכן מעדיפים להתחיל איתו, ולהתקדם לשיטות אחרות רק אם לא הייתה הצלחה לאחר כמה סבבים.

מתקשה להיכנס להריון?
מרגישה שהיחס בקופה"ח לא מספיק קשוב לצרכיך?
אולי כדאי שתנסי מרפאת פוריות פרטית
שם תקבלי יחס אישי מבין ומכיל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב