דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דשא ירוק יותר אצל השכן? הסיבות שהעסק שלכם לא מתרומם 

מאת    [ 20/04/2021 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 854 פעמים ]

 למה העסק לא מתרומם: יכול להיות שהדשא של השכן ירוק יותר?

אם חיפשתם דרך לקדם את העסק ולגבור על המתחרים, להבין מדוע המכירות לא עולות בקנה אחד עם הציפיות, אולי כדאי לכם להמשיך ולקרוא.

 כדי לשמור על הרלוונטיות ולהתאים את העסק אל צרכי השוק, מומלץ לבצע חקר תחרותי השוואתי:

 הנתונים שנעלה יסייעו בזיהויי הפערים המיידיים ובקבלת החלטות תוך הכרה של המציאות. עדכון ושינויי יכול לסייע בפתיחת כיוונים חדשים לצורך שיפור הביצועים. חקר מסוג זה הוא בעצם צעד טקטי בסיסי להכרת האיומים על הצלחת העסק שלכם.

 מה הן הנקודות החשובות ביותר שיש להקדיש להן את תשומת הלב?

 בשוק הדינמי הקיים, לכל פעילות עסקית יש תחרות מנגד המציעה מוצרים או שירותים דומים לאלו שלכם. בשוק הצפוף, זמינות למידע הוא אלמנט חשוב ביותר כדי ליצור תובנה ויצירת ערך מוסף מעבר למה שהתחרות מציעה.

 מחקר על סל המוצרים או שירותים לא מספק במקרה כזה. יש נקודות חשובות נוספות שיש לחקור וקיימים כלים רבים לביצוע המחקר אשר מסייע לאנשי שיווק ובעלי עסקים ללמוד לעומק על תחום עיסוקם.

ישנן מספר נקודות מהותיות שיש לתת עליהן את הדעת. מדובר בעצם במידע, סמוי לעיתים, המכיל פרטים חשובים על המתחרים העיקריים, על כוחות השוק ברגע נתון, דעת קהל ועוד. מידע כזה נאסף על ידי מידענים מקצועיים שלהם הידע ויכולת הגישה למאגרים ציבוריים ופרטיים. לעיתים פרט מידע אחד יכול חשוב יכול להעיד על מגמה ועל שינויים המתהווים.

 שימוש במאגרי מידע בדרך כלל יקר מאד ומדובר בהוצאה לא מבוטלת. לכן, חשוב שהמידען המבצע יהיה מקצועי ומעודכן ככל שאפשר.

 5 טיפים מהותיים לביצוע מחקר השוואתי מועיל:

    1. זיהויי 10 המתחרים הגדולים ביותר

זה אומנם נראה טריוואלי, אך זה צעד ראשון חשוב. אם למשל אתם מוכרים מוצרים באופן מקוון, סביר להניח שקיימים עוד עשרות חברות אחרות המוכרות לאותו שוק כמו שלכם. יש לאתר את השחקנים הגדולים והקטנים כאחד כדי להתרשם מהפעילות שלהם ולהסיק את המסקנות לגבי פעולות מיידיות שאתם חושבים לבצע.

   2. ניתוח והשוואת תכנים מתחרים

עכשיו, משזיהיתם את המתחרים, השלב הבא יהיה להמשיך ולחפור עמוק יותר כדי לקבל תמונה מובנת של התכנים שהתחרות מפרסמת. בדיקה כזו תסייע בזיהוי ההזדמנויות ולבנות יתרון עליהם. על מה התוכן שם את הדגש? באיזה פורמט רוב התכנים? האם בצורת איזה סוג של תוכן הם שמים את הדגש? האם מדובר בתוכן הכתוב בצורת בלוגים?

מחקרי מקרה? תכנים איכותיים? האם סוג התוכן מוגדר? האם יש להם עמוד פייסבוק חי ופעיל? ייתכן שהם יוצאים עם ניוזלטר באופן קבוע בעל תכנים איכותיים, מעלים סרטוני תוכן ביוטיוב או מייצרים פודקסטים או כל תוצר דיגיטלי אחר.

אחרי אבחון סוג התוכן, כדאי להשוות את האיכות מול התוצרים שלכם ואסטרטגית השיווק שלכם. וודאו את רלוונטיות התכנים, מועדי עדכון והנושאים המועלים.

שורה תחתונה, מה המתחרים עושים שאתם לא?

ניתן דוגמה. אם למשל המתחרים מציגים מקרים אמיתיים של לקוחות ייתכן שזו הסיבה שהפסדתם אליהם את התחרות. לקוח פוטנציאלי ירצה לשמוע על מקרים הדומים לשלהם כך שידעו למה לצפות. נתחו את התכנים. אם המתחרה שולח תכנים פעמיים בשבוע לעומת פעם בחודש שלכם, כדאי לשקול יצירת תנועה גדולה יותר לאתר על ידי פרסום תכוף יותר. יש כמובן להקפיד על תוכן איכותי המוסיף ערך לקורא וקריאה לפעולה אחרת לא יהיו תוצאות כמו שציפיתם.

   3. נתח את ה-SEO של המתחרים

במקרה שאחרי שניתחתם וגיליתם דמיון בתכני המתחרים עם אותה איכות ותדירות, יש צורך לחפור יותר לעומק ולבדוק את הנקודות המבדילות. ייתכן שזה טמון באופטימיזציה של התכנים. אחרי עדכונים שנעשו בגוגל להבנת שפה טבעית, מנועי חיפוש השתפרו בהבנת התכנים ומטרתם. לכן, מקובל פחות היום לכתוב תכנים ובהם "לדחוף" מילות מפתח לתוכן רק למטרת העלאת הדירוג בגוגל. במקום זאת, נסו להתמקד לגבור על המתחרים במגרש שלהם. אם למשל למתחרה יש מאמר המדורג גבוה מעל התכנים שלכם והוא עוסק, לשם הדוגמה ב-5 טיפים ליצור מצגת מנצחת, אולי כדאי שאתם תכינו תוכן עם 10 טיפים כאלו. אם התוצאה הגבוהה יותר הוא מידע לא עדכני וישן, נסו לגבור עליו עם תוכן עדכני יותר. בדקו אם באתר של המתחרים יש קישורים שבורים, מידע ישן ולא מדוייק. על ידי זיהויי הפערים, אפשר להבין היכן נעוצות החולשות ולנצל אותם לטובתכם.

   4. נתחו את הנוכחות ברשתות החברתיות

הפעילות שלכם ברשתות החברתיות בשנים האחרונות נעשית חשובה יותר ויותר. כדי לשמור על רלוונטיות, התאימו את שימוש ברשתות השונות בצורה התואמת את שפתכם הייחודית. זו דרך מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות ואף להגדיל את המאגר. כמו כן, עסקים משתמשים באתרים אילו כדי לשתף תכנים. הצעד הבא הוא קביעת אופן השימוש של המתחרים וכיצד הם מנצלים את הרשתות לשיווק העסק. נסו לקבוע איזה סוג של מידע הם מפרסמים, את התכיפות והאם הוא בעיקר ויזואלי או מילולי. כל כמה זמן הם מקיימים מבצעים, האם יש להם עוקבים? שיתופים? נסו לחשוב מה אתם כבעלי עסק יכולים לעשות מעבר לכך.

   5. זהו את החולשות ונסה לחשוב כיצד ניתן לשפר

 הכינו טבלת SWOT המזהה את החולשות, חוזקות, איומים וההזדמנויות העומדות בפניך. כך אפשר להתחיל בעבודת השדרוג והשיפור ולקבע את הנוכחות של העסק בשוק על ידי הגדלת המכירות, הגדלת מעגל הלקוחות ומעורבותם ולהוציא לפועל את חלומותיכם בצורה הטובה והיעילה ביותר.

 פעולת הבדיקה הזו היא לא חד פעמית. יש לחזור עליה מדי תקופה כדי לוודא שהיא עדיין עניינית ועונה על הצרכים. השינויים הם תמידיים ויש לצפות אותם. יש לשמור על גמישות עסקית ולהיות מוכנים לשנות את מבנה הפעילות – וכל זאת כדי להבטיח את העסק שהשקעתם כבר רבות בבנייתה.

 

 

דינה מהרשק, מנהלת חברת Dinfo אשר מתמחה באיתור, עיבוד וניתוח מידע עסקי, מסחרי, אקדמי, רפואי. מציעה שירותי תרגום אגנלית עברית וכתיבת תוכן תדמיתי באנגלית.


טל: 0526942404


מייל: dina.info13@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב