דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגז כלים לשחרור מחרדה 

מאת    [ 19/04/2021 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 3283 פעמים ]

ארגז כלים לשחרור מחרדה

 

 

סובלים מהתקפי חרדה? כמובן שחשוב לפנות לאיש מקצוע לקבלת טיפול, אבל כשמפלס הפניקה עולה יש גם כמה דרכים שבהן תוכלו לעזור לעצמכם להתגבר:

 


    • לנשום. נשימות עמוקות (סרעפתיות) משחררות כימיקלים מרגעים במוח (דופמין וסרוטונין), מרפות את מערכת העצבים המרכזית ומורידות דופק. שאפו אוויר דרך האף למשך ארבע שניות ונשפו במשך שמונה שניות. חזרו על הפעולה שמונה פעמים. רצוי להתאמן בנשימות הללו גם כשאין התקף, במשך כמה ימים בכל שעה עגולה –  זה מעלה את האפקטיביות של הטכניקה בזמן ההתקף.
    • לצעוד. ורצוי בטבע (אם אתם צועדים על הליכון, השתדלו לצפות תוך כדי בערוץ שמשדר סרטי טבע). הסימפטומים הפיזיולוגיים של התקפי חרדה מתבטאים בדופק מהיר, יובש בפה, זיעה קרה וחמה, חולשה, בחילה ועוד. הליכה נמרצת ככל הניתן יכולה להסיח את הדעת מהסימפטומים הללו, מכיוון שתשומת הלב עוברת מבפנים החוצה. בנוסף, מחקרים הוכיחו שהליכה בטבע מורידה סטרס. מבחינה פיזית, רמת החמצן עולה בגוף בעת הליכה, והחמצן הוא המרגיע הלאומי. אגב, בזמן התקף חרדה עשו פעולה שגורמת הנאה (בישול, קריאה) כדי להסיח את הדעת ולא להיכנס ללופ של חרדות.
    • למרוח. מרחו שמן ארומטי של לבנדר באזור הצוואר והחזה, קרוב לפנים, כך שתחושו בריח שלו. מחקרים הוכיחו כי הלבנדר מכיל חומרים מרגיעים ומפחיתים חרדה ולחץ.
    • לעסות. עסו את הקרקפת שלכם למשך כמה דקות, בעוצמה שנעימה לכם. מחקרים הוכיחו שעיסוי קרקפת משפיע על בלוטת יותרת המוח ומוריד את רמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) ומעלה את רמות הדופמין והסרוטונין,
    • לנער. תרגלו מדיטציית ניעור: עמדו בפישוק נוח עם ברכיים כפופות וידיים משוחררות ונערו את הגוף למשך מספר דקות, אפשר גם לצלילי מוזיקה. זה מה שבעלי חיים בטבע עושים כשהם נחלצים מציפורני טורף, וזה עובד גם על בני אדם ומשחרר אותם מתחושת הפחד.
    • להתפלל. קראו קטע רוחני שנותן לכם השראה, נוגע ברבדים העמוקים של הנפש ומחזק אתכם. זה יכול להיות קטע מהתנ"ך, מהבודהיזם או אפילו קטע שירה או כל טקסט רוחני אחר שנותן לכם כוחות והשראה.
    • להתקלח. היכנסו למקלחת ותנו למים לזרום על הגוף. למים יש אפקט מרגיע והם עוזרים לפחד להשתחרר מהגוף. התחילו במים חמים, המשיכו במים פושרים וסיימו במים קרים ככל שתוכלו – המעבר מחום לקור מוריד את לחץ הדם ומרגיע את המערכת הפאראסימפטטית ומעביר אותה ממצב של חוסר שליטה למצב של שליטה.

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מנחה סדנאות לגמילה מעישון,מטפל ברפואה סינית: דיקור סיני, שיאצו וטווינה , מורה ליוגה ודמיון מודרך, מגשר זוגי ומשפחתי.


 


yigala62@walla.com


 


  0502796868 .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב