מימוש תהליך ייעוץ עסקי יעיל
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מימוש תהליך ייעוץ עסקי יעיל 

מאת    [ 10/04/2021 ]
מילים במאמר: 355   [ נצפה 92 פעמים ]

 
 

תהליך ליווי של ייעוץ עסקי הוא תהליך דו סטרי בין היועץ והנועץ קרי העסק, יתרונו של היועץ שהוא ניטראלי ללא רגשות לעסק ולמועסקים בו. כמו כן הוא מגיע ללא דעות קדומות. וזאת בניגוד לבעלים שהעסק עבורו הוא מפעל חיים, המעסיק במקרים רבים בני משפחה ומקורבים, וקשה לו להיות ניטראלי בהסתכלות על העסק ובניהולו.   

למשמעת העצמית של בעלי העסק יש משקל רב בהצלחת תהליך הייעוץ. היועץ הולך הביתה והבעלים נשאר עם העסק והבעיות. היועץ איננו קוסם הוא מספק מידע, כלים ותובנות ניהוליות ועסקיות. על בעל העסק להבין, להפנים, ולבצע את ההוראות וההנחיות הנדרשות.    

מידת הרצינות שבעל העסק יפגין בהתייחס לתהליך הייעוץ, יקרין גם על שאר העובדים בעסק. תהליך הייעוץ יוצר לבעלי העסק הזדמנות לבצע שינויים, ארגוניים, תהליכיים ופרסונליים, ללא הפיכת ה"איש הרע" בתהליך.     

הייעוץ  איננו תרופת  פלא, בניגוד לנטילת תרופות למחלה מוגדרת, מטרת הייעוץ לזהות בעיות  שורש וחסמים, המונעים מהעסק להגיע לבצועים טובים יותר, לנתח אותם להבין אותם, ולהציע דרכי פעולה וכלים אשר יובילו את העסק להשגת היעדים הנדרשים. 

הציפיות של בעל העסק מתהליך הייעוץ צריכות להיות ריאליות, התוצאות העסקיות הרצויות יושגו רק אם יבוצעו כל המהלכים הנדרשים, וזאת בהתייחס לשינויים וההתאמות הנדרשות להתרחשויות ולשינויים בשווקים בהם הוא פועל, ובהתייחס לרגולציות הקיימות בכל תחום.

צריך להתייחס לתהליך הייעוץ כנקודת ציון לשינוי כוון. התהליכים המוצעים הכלים והתובנות שיסופקו במהלך הייעוץ, צריכים להפוך לדרך חיים עסקית ואישית, ולשגרת התנהלות לכלל העובדים בעסק, ולא להתייחס אליהם כאירוע נקודתי חולף.

תהליך ייעוץ יעיל ומוצלח, כולל מספר שלבים וכללים הקשורים לאינטראקציה בין העסק, היועץ, ותהליך הייעוץ.  

עשרת הכללים המבטיחים הצלחה.

התאמה: מתאם הולם בין סוג היועץ לסוג העסק והפתרונות הנדרשים.      

כימיה:    קיום כימיה אישית בין היועץ ובעלי העסק.       

ציפיות:   תאום ציפיות בין רצונות הבעלים, לבין צורכי העסק האמיתיים והיכולת להשיג זאת. 

מיקוד:     התמקדות בנדרש להשגה בתהליך הייעוץ המוגדר.        

יעדים:     להגדיר יעדים שידונו בהם בכל מפגש.             

הכנה:     להגיע מוכנים לפגישה, (מסמכים, נתונים, שאלות, בעיות).          

מידע:      לספק ליועץ מידע רב ככל האפשר על העסק , עובדים ובעלים, מתחרים.

רציפות:  מפגשים רציפים ותדירים (מומלץ מידי שבועיים).           

מימוש:   הקשבה לעצות היועץ הפנמה ומימוש הנדרש לבצוע.    

התמדה: להמשיך בבצוע הנדרש כשגרת חיים באופן עקבי, גם לאחר תום הייעוץ.

UP ייעוץ וניהול - פתרונות לניהול עסק


 WWW.UZIP.CO.IL


עוזי פלג 0526969240


יועץ לניהול עסקי וכלכלת בית
יועץ מוסמך של המעוף במשרד הכלכלה
יועץ מוסמך בינלאומי CMC
חבר בלשכת היועצים העסקיים והניהוליים 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב