הרגלים בתחום ההורות וחשיבה מחדש
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הרגלים בתחום ההורות וחשיבה מחדש 

מאת    [ 05/04/2021 ]
מילים במאמר: 460   [ נצפה 157 פעמים ]

 
 

העברה בינדורית היא מושג רווח בין המושגים המסייעים לחשיבה על משפחות ואפיוניהן, פן אחד של המושג מבטא את הנטייה של רוב בני האדם להביא למשפחה שהם מקימים את הערכים, ההרגלים וסגנון היחסים עם בני הזוג והילדים מבלי שהם מודעים לכך. הסיבה לנטיה זו פשוטה ביותר, משפחת המוצא, המשפחה שבה גדלנו היא הדוגמה היחידה שהכרנו מקרוב.
אנשים שחוו ארועים קשים נוטים לחשוב ש"להם זה לא יקרה" שהם יעשו הכול כדי לא לחזור על השגיאות של הוריהם אך בשלבים מאוחרים יותר בחייהם יכולים אותם אנשים לגלות כי למרות שלא התכוונו לכך חזרו על חלק מה"טעויות" שחוו. המושג טעויות הוא גמיש מאוד ולכן הופיע במרכאות. מלבד אלימות פיסית ומילולית שאינה ניתנת כאן לדיון יכול מושג זה לבטא קשיי תקשורת עם ילדים בגיל ההתבגרות, ההשפעה שיש למאבקי כוח בין הורים על ילדים, המהירות שבה אנו כהורים פועלים לעתים הן מסיבות של צורך והן עקב אישיותינו, לדוגמה מי שבביתו ענו תמיד בחיוב נוטה לענות תמיד בחיוב לילדיו ומי שתמיד שמע תשובה שלילית נוטה לענות בתשובה שלילית. זוהי פעולה מהירה מכדי שתהיה ניתנת לשינוי בכל המצבים. אלא שמעקב הבודק אם היא קימת ומה הייחודי לכל אחד מההורים יכול להפנות את תשומת הלב לשנות בין הורים ולתרום רבות לחשיבה הזוגית, אם אחד מבני הזוג מסרב בעקביות והאחר מסכים נוטה ההורה שמסרב לחוש לא נוח או זה שהילדים ממעטים לפנות אליו אך הוא/היא ימשיכו בנטייתם והצטברות שלילית של רגשות הקשורים בכך תעיק על הזוגיות. הנושא קשור גם לחלוקת הזמן עם הילדים, ההורה שנמצא רוב הזמן מרגיש את הלחצים בעניין יותר מהאחר ולעתים אינו יכול לשנות את דרכו בהשואה לאחר.
כדי שיוכל אדם להגיע למשפחתו עם "פיסת החיים" שלו, הייחודית לו ולהכיל את בן זוגו כך עולה הסיכוי לצמצום מאבקי הכוח שצפויים להם על רקע שונות בתפיסה ההורית.

כהורים כולנו יודעים שילדינו מושפעים ממצבי הרוח שלנו. לרוב לא מדובר במצבי רוח מסוג שינויים קיצונים בסגנון ההתנהגות, גם במצבים כגון: רמת הלחץ שרבים נמצאים בהם כשהם עובדים מהבית בזמן שילדיהם צריכים תשומת לב, (בין אם כהמשך לעבודה מחוץ לבית ובין אם בבית בלבד.) מתחים מסיבות אחרות, רצון להתרכז לבד בעניין כלשהו, עייפות נפשית ופיסית, אנו קולטים תסכול מילדינו ותמהים למה הם לא יכולים להיות עם עצמם לזמן מה. מתברר שהמשימה קשה להם ככל שאנחנו ההורים זקוקים במיוחד לשקט.
יכולות של ילדים להיות עם עצמם הן שילוב של גיל, נטייה אישיותית, סגנון התקשורת בבית, דוגמאות של אחים גדולים. הן יכולות להיות גם תוצאה של אימון ואמון. ילד שיודע שההורה יתפנה אליו כי כך הבטיח ילמד ביתר קלות לאסוף את עצמו, במיוחד אם נעשתה לשם כך הכנה בשלבים.
עם השנים והתמעטות הלחצים יכולים יותר אנשים להביט "מעין הנשר" על תפיסות שונות וליצור שיבוץ הולם של הפיסות של שני בני הזוג, שתי משפחות המוצא ונטיות אישיות של ילדיהם. לעתים מגיעה יכולת זו באיחור וחבל. האיחור אין פרושו פרדה או יחסים קשים. איחור יכול להתבטא בהעברה בינדורית לילדים שאינה כפי שהוריהם התכוונו.
סמדר נבו. אם לשלוש בנות, זוגה של....בת של... מטפלת בשיטת פאולה ובייעוץ זוגי ומשפחתי. למדה במכון מעגלים, מכון שהמייסדת והמנהלת שלו ד"ר נירה כפיר הייתה בין מקימי מכון אדלר.
משפחות שומרות על תפקידים קבועים של בני המשפחה. מפגשי ההנחיה מיועדים לגלות את הסמוי מבני המשפחה. הבנת העמדות והתפקידים מזמנת שינוי אפשרי.
דרך עבודתי בתהליך המפגש עם משפחות כוללת השתתפות פעילה שלי, 
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב