דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העלמת מיסים מסתיימות בחירות מס 

מאת    [ 05/04/2021 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 870 פעמים ]

חקירות מס ע"י חוקר פרטי מהוות את אחד התחומים המאתגרים והמסובכים ביותר בעולם החקירות הפרטיות. כדי לנהל חקירה מוצלחת בתחום המיסים נדרשים לרוב מאמצים רבים כמו גם חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסא" וידע שחולש על תחומים רבים בעולם הכלכלי והעסקי, כל זאת תוך שמירה על דיסקרטיות מקסימאלית. המטרות של חקירות  אלו הן רבות ומגוונות אך ניתן לחלק אותן לשתי קבוצות עיקריות: סיוע לרשויות החוק במטרה לאתר אנשים פרטיים או חברות המעלימות מס וקבלת תמונת מצב עדכנית של אדם או חברה לפני חתימה על עסקה חשובה.

חקירות מס – סיוע לרשויות

בשל המורכבות הרבה של חקירות כלכליות בכלל וחקירות מס בפרט נעזרות רשויות המס השונות במקרים רבים בחברות חקירה פרטיות כדי לבצע בדיקות הן בארץ והן בחו"ל. הגמישות והיצירתיות שמציעות החברות הפרטיות מבטיחות תוצאות מדויקות ומהירות יותר מאילו המושגות על ידי הרשויות. מעבר לכך, משרד חקירות פרטי יכול להציע ללקוחותיו רמה גבוהה מאוד של דיסקרטיות מה שלא תמיד נכון במקרה של חקירות על ידי גורמים רשמיים.

חקירות מס לפני חתימת עסקה

עולם העסקים הוא עולם סבוך ומסוכן ובמקרים רבים לא די בהיכרות אישית ובמסמכים רשמיים כדי להרגיע את כל החששות לפני ביצוע עסקה גדולה או לפני התקשרות עסקית בין שני אנשים או חברות. במקרים אלו חקירות מס שמבוצעות על ידי חברה פרטית נועדו לוודא שלא יהיו הפתעות מביכות לאחר סגירת העסקה ועוזרות לבסס את האמון בין שני הצדדים. מעבר לכך, המידע המושג באמצעות חקירות מס יכול לתת תמונת מצב עדכניות של האדם או החברה שתסייע בהתנהלות המשא והמתן עצמו ותשפר את תנאי החוזה שיחתם.

איך מבוצעת חקירות מס?

חקירות מס טומנות בחובם אתגרים לא פשוטים. ראשית, יש לשמור על דיסקרטיות מרבית בזמן ביצוע חקירות מסוג זה. שנית, לחברות חקירות פרטיות אין שום סמכות משפטית או רשמית ולכן אין להן את היכולת לדרוש מגופים שונים לספק להן מידע בעת ביצוע החקירה.

הדרך להתמודד עם קשיים אלו היא בעזרת דלייה של פרטי מידע מפרסומים שונים, מאתרי אינטרנט וממסמכים משפטיים שנגישים לציבור הרחב. תשלומי מיסים וארנונה על דירות בחו"ל למשל, יכולים להעיד על שווי הנכסים שמחזיק הנחקר, רווחים מריביות או גובה עמלות ההמרה שמופיעים במאזן של חברה או עסק יכולים להעיד על כמות הכסף שמוחזקת בחשבונות שונים ואפילו תמונות שמופיעות ברשתות החברתיות יכולות להעיד על נכסים או מוצרים שהנחקרים מנסים להסתיר.

העיקרון המנחה במקרה של חקירות מס, כמו כן בחקירות הונאה, הוא שהשלם גדול מסך חלקיו. איסוף וניתוח קפדני של פריטים רבים שטומנים בחובם מידע מועט ושולי יחסית, הופך בידיו של חוקר פרטי מנוסה לתמונת מצב מלאה ומקיפה שמאפשרת לגלות חריגות ולהזהיר את הלקוחות מפני מצבים בעייתיים מחד או לוודא שהכול על השולחן ולהעלות את רמת האמון בעת המשא והמתן מאידך.

שילוב של עורך דין הוצאה לפועל במסגרת החקירה חשוב גם לא פחות אך לא הכרחי. לאחר סיום הרכבת כל העדויות, התצלומים, העדכונים והדברים שיש לאסוף אודות הנחקר, יש לאמת אותו עם העובדות. לאחר מכן, הדברים עוברים לערכאה משפטית ואז נכנס השלב בו עורך הדין נכנס לתמונה, בוחן את העדויות לעומק ומייצג את הנחקר בבית המשפט.

 

bar z




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב