דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול טווינא - הפיזיותרפיה הסינית 

מאת    [ 23/02/2021 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 1488 פעמים ]

הטווינא היא טכניקה של מגע ויש המכנים אותה פיזיותרפיה סינית, זוהי טכניקה של עיסוי ממוקד על רקמות הגידים והשרירים ולחצים על נקודות אנרגיה נבחרות בגוף במטרה להזרים צ'י ודם לרקמות.

 

נא להכיר – טיפול טווינא

טיפול טווינא זו טכניקה אשר עושה שימוש במגוון של שיטות מגע, מגע באמצעות כפות הידיים, הזרועות והמרפקים. השיטה מבוססת על הפילוסופיה של התורה הסינית, על יאנג ויאן, ואכן הטווינא מתבססת על ערוצי האנרגיה, על המרידיאניים, אשר זורמים בגוף במטרה לאזן את האנרגיה בגוף כולו ובאזורים מסוימים כמו למשל בקרסול, בכף היד, בצוואר, בעורף ועוד.

כאשר הזרימה של הצ'י מופרעת, מופר גם האיזון בגוף ונפתח פתח להופעה של מחלות שונות וכאבים. ברוב המקרים יופיעו חסימות שונות של הצ'י ודם שיגרמו לכאבים, לדלקות ולחוסר יכולת לבצע פעולות פיזיולוגיות באזורים מסוימים בגוף. כדי לטפל בבעיה חשוב לפעול לזרימה תקינה של אנרגיית הצ'י והדם ולשחרר את החסימות והתקיעות. יש דמיון בין טיפול טווינא לבין דיקור יפני, שניהם מתבססים על אותה הפילוסופיה הרפואית, אך בשונה מהדיקור הסיני, הטווינא מתבצעת באמצעות הידיים ולא באמצעות מחטים.

הטווינא היא טכניקת טיפול מהירה ודינמית המשלבת לישה, לחיצות, מתיחות וטכניקות סיניות נוספות. זהו עיסוי שבו מתמקד המטפל בבעיות ספציפיות של המטופל ומתאים את עוצמת הטיפול למצב של המטופל ולרגישות שלו. המטפל מעסה את הנקודות בגוף שבהן קיימים מתחים באמצעות תנועות ידיים מהירות וקצביות, כמאות תנועות במספר דקות, תנועות המביאות להזרמת אנרגיה לגוף ומשחררות את המתחים ואת הכאבים. משך הטיפול הוא קצר, בין עשרים לחמישים דקות אצל מבוגר ובין עשר דקות לרבע שעה אצל ילדים, וההשפעה שלו מהירה מאוד.

בנקודות מסוימות במהלך הטיפול עלול המטופל להרגיש בכאבים, אך מטפל מקצועי ידע להבחין בין כאב שדורש עצירה או הפחתה בעוצמה לבין כאב טוב, כאב המעיד על שחרור הנוקשות בנקודות שהיו תפוסות במיוחד. לאחר הטיפול מרגיש המטופל הקלה משמעותית.

במהלך הטיפול יושב המטופל על כיסא או שוכב על המיטה כשהוא לבוש באופן מלא. מומלץ לבוא לטיפול לבושים בבגדים נוחים ולהימנע מארוחה כבדה סמוך לטיפול. בפגישה הראשונה ירצה המטפל לשמוע על אודות ההיסטוריה הרפואית שלכם, תרופות שאתם נוטלים, ניתוחים שעברתם, תאונות, אלרגיות, רגישות לחומרים שונים ועוד. אם אתם עוברים טיפול ממושך, חשוב לעדכן את המטפל בכל שינוי במצבכם הבריאותי.

למי  ולמה זה עוזר?

הטיפול בטווינא מתאים למגוון גדול של בעיות, אך התחום העיקרי שבו מתמקדת הטווינא הוא בבעיות אורתופדיות, בכאבים של השלד ושל מערכת השרירים. הטווינא נחשבת לאחת השיטות היעילות בטיפול בפגיעות ברקמות רכות, במחלות גידים ומפרקים.

טווינא היא טכניקה יעילה גם במצבים נוספים כמו מערכת עיכול עצבנית, קשיים ובעיות במערכת הנשימה, דלקות פרקים, אינסומניה, הפרעות שינה, פציאליס, פגיעה בעצם הפנים, פיברומיאלגיה, מיגרנות, פריצת דיסק ובלט, כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבים בצוואר ועוד.

טיפול טווינא מביא לשחרור של בעיות פיזיות ובעיות רגשיות. מטופלים רבים מספרים שלאחר הטיפול הם השתחררו גם מבחינה רגשית והם מצאו את עצמם בוכים גם מדברים שבעבר לא ריגשו אותם.

הטיפול אינו מתאים לאנשים עם פצעים פתוחים, לאנשים הסובלים ממחלת עור מדבקת ולמטופלים הסובלים מאוסטאופרוזיס.

לטיפול הטווינא אין ברוב הפעמים תופעות לוואי, אך אם יש לכם תופעות לוואי חשוב מאוד לעדכן מיד את המטפל.

 

 

 

 

 

 

דויד מירז מטפל ברפואה משלימה : תחומי מגע , שיאצו, דיקור סיני , גוף ונפש 


אתר הבית >> www.david-miraz.co.il 


מייל >> david1.miraz@gmail.com


נייד ליצירת קשר : 054-7920434


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב