דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות האופטימיות בעסקים 

מאת    [ 20/02/2021 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 1332 פעמים ]

אופטימיות היא הסתכלות על הצד החיובי של הדברים והאמונה כי הם יסתדרו תמיד על הצד הטוב ביותר. אנשים אופטימיים נוטים להיות בריאים יותר, שמחים יותר ולהאריך ימים. הפסימיים לעומת זאת נוטים לראות את הצד השלילי של הדברים, את הרע בכל דבר ואת ה worst case scenario. 

אין זה אומר שאופטימיים לא חווים בעיות וקשיים- גם להם כואב. אולם הפרספקטיבה שלהם בסיטואציה היא לרוב כזו שמעודדת את פתרון הבעיה ולא ההשתקעות בה.

סוד העניין הוא רכישת הרגל חדש: הדרך בה התרגלנו לראות את המציאות, הדרך בה התרגלנו להתייחס לדברים שקורים לנו ולפתור אותם: ההרגלים טמונים במוח התת מודע שלנו, מאחורי הקלעים. אך בעזרת מספר טכניקות פשוטות אפשר להעלות את התודעה גם בפן החשיבה האופטימית ולסגל לעצמנו הרגלים חדשים.

אופטימיות חשובה במיוחד בעולם העסקי. כבעלי עסקים אנחנו חווים סטרס רב במהלך היום ולכן יכולת ההתמודדות עם סיטואציות צריכה להיות יעילה. ככל שנראה מצבים מזווית אופטימית יותר- נחשל את המוח שלנו לפתור בעיות בקלות רבה יותר, למקסם מצבים, למנף, להציע, לסלוח, לפרגן ובסופו של דבר לסגור עסקאות בצורה נעימה ומספקת. 

יש שיגידו שכבעלי עסקים חייבים לראות את המקרה הגרוע ביותר, אחרת אנו עלולים ליפול חזק. החשש מובן, אולם חשוב להבין שככל שנתמקד יותר בתרחיש הגרוע- כך נקדם דווקא אותו, במקום שנקדם את התרחיש הטוב ביותר.  מחשבה יוצרת מציאות היא לא רק סיסמא. ככל שנתמקד יותר באור ופחות בחושך- כך ניצור יותר אור בחיינו, זה חוק אוניברסלי. 

איך עושים זאת?

הכנתי לכם 5 טיפים מנצחים למעבר לחשיבה אופטימית וחיובית שתמלא לכם את היום באנרגיות:

  1. הפסיקו להתלונן על מר גורלכם.
    הפסיקו להיות קורבנות של הנסיבות, של אירועים ושל אנשים.   אתם האחראים על חייכם. ברגע שהרגל התלונות יילקח מכם- כשלא תוכלו לספר לאחרים על הכאב והצער שבחייכם, תתחילו לראות שאין בכל תועלת וכי חשיבה חיובית תועיל לכם כפליים. 

  2. תביעו תודה על דברים טובים שקורים לכם ושקיימים בחייכם.
    הודייה מביאה אותנו להכרה כי "כבר טוב", כבר יש לנו דברים מדהימים בחיינו- הם לא נסתרים מעינינו ואנחנו מעריכים את העובדה שהם קיימים. פעולה פשוטה זו תגרום לדברים טובים נוספים להיכנס לחייכם, מעין גלגל חיובי שכזה. 

  3. חשבו על הבריאות שלכם.
    אנשים אופטימיים נוטים להיות בריאים יותר ואילו כל לחץ שנובע מחשיבה שלילית מוביל לבעיות פיזיות שמתפרצות כמחלות. לכן, בכל פעם שאתם חושבים חיובית זכרו שאתם מזרימים בריאות וחיוניות בעורקים שלכם ותורמים לאריכות ימיכם. 

  4. הסתכלו על הסיטואציה בצורה אובייקטיבית.
    צאו מהבועה שבה אתם מרכז הסיטואציה ונסו להסתכל עליה מבחוץ, מה אפשר לעשות אחרת? איך אפשר לשנות אותה כדי שהיא תבוא לטובתכם? מה חצי הכוס המלאה כאן? מה היתרונות? איך אפשר למנף את מה שקורה? צורת חשיבה זו תטמיע את האופטימיות בחייכם במהרה. 

  5. חייכו!
    חיוך הוא כלי זמין, קל ובר ביצוע ל-כ-ו-ל-ם! אם ברצונכם לשנות את האנרגיה בצורה מהירה בסיטואציות לא פשוטות- פשוט חייכו ותראו איך הדברים נראים אחרת ואתם הופכים לשקולים וחיוביים יותר. 

האם תמיד כדאי להיות אנשים אופטימיים? חד משמעית כן.
אין זה אומר שאסור לכם להיות עצובים מדי פעם. חווייה של רגשות שונים גם אם הם שליליים- מזעזעת את המערכת, גורמת לנו לזכור שאנחנו עדיין אנושיים וגורמת לנו להעריך את הרגשות החיוביים כשהם מגיעים.
עם זאת, היכולת לעשות את הסוויץ' בראש ולא להתבוסס בצער היא האבן השואבת של האנשים האופטימיים וזהו הרגל שכדאי לפתח. 

הסיטואציות בחיים הן ניטרליות ואנחנו בוחרים איך לפרש אותן, לטוב או לרע. על מנת לשמור על בריאות מיטבית, שמחת חיים והנאה מתמשכת, נסו לסגל לעצמכם הרגלים של אנשים אופטימיים כדי שתוכלו למקסם את יכולותיכם, לפעול בצורה שקולה ולא כזו שמונעת מהצורך להשתייך לקבוצת המתלוננים הסדרתיים.

אופטימיות היא מתנה! היא האור בקצה כל מנהרה והיא זמינה ואפשרית לכל אחדת. 

נשאר לכם רק להחליט איך תרצו להעביר את חייכם :)

 

רייצ'ל בן שלמה - מאמנת ליצירת חוסן פיזי ומנטלי. לשיחת ייעוץ: 054-6482761  info@rachelbenshlomo.com   אתר: http://www.rachelbenshlomo.com/   בואו להיות חלק מהקהילה: https://www.facebook.com/RachelBenShlomoBusiness




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב