מה זה בכלל לידים לעסקים?
לידים חמים לעסקים (Leads) הינם פניות של לקוחות פוטנציאליים שבודקים אפשרות לפנות לבעל עסק עבור מוצרים או שירותים מסוימים אך כמובן שמדבור על שלב מאוד מקדים שבו הלקוח בודק עלות תועלת והצעת מחיר בגין השירות.
ללא ספק לייצר לידים לבית עסק הינו אחד האתגרים הכי מאתגרים בתחום של השיווק הדיגיטלי.
מה הם הדרכים לייצר לידים ?
ישנן לא מעט ערוצים שדרכם בעלי עסקים יכולים לקבל לידים, הלידים יכולים להגיע ממספר פלטפורומת שיווק כגון : קמפיין בגוגל או פרסום בגוגל, קמפיין בפייסבוק, שיווק ברשתות חברתיות אחרות, קמפיין מרשתות "שותפים" וכמובן באמצעות קידום אורגני של העסק או קידום של אתר אינטרנט, בעבר היה נפוץ קמפיין מפרסום בעיתונות, ניתן להגיע לכנסים, מפגשי נטוורקינג כמו לדגמא עסקים עושים עסקים – BIZ או נטוורקינג ויין וכמובן הערוץ המסורתי של שיווק מפה לאוזן כלומר הפניות של קולגות חברים או בעלי עסקים.
לכל ערוץ שיווק שכזה יש כמובן יתרונות וחסרונות אך ללא ספק רצוי להיות בכמה שיותר ערוצים בו זמנית. בנוסף, לכל תחום עיסוק יש ערוצי שיווק או פרסום שהרבה יותר מתאימים לתחום העיסוק שלו, דוגמא עורכי דין בעיקר נמצאים בחיפוש של גוגל ופחות בפייסבוק. כל עסק חייב לבחון ולהתייעץ עם מומחה באיזה ערוצים כדי לו להתחיל לשווק ומה הצפי של עלויות ועלות תועלת מכל ערוץ.
לידים ע"י טלמיטינג
ערוץ נוסף שבעיקר מתאים לעסקים בתחום של עסק לעסק הינו שיווק באמצעות טלמיטינג כלומר באמצעות שיחות טלפון באמצעות דטה בייס רלוונטי, הטלמיטינג היא שיטת שיווק איכותית וישירה לבעל העסק וברגע שפורצים את מחסום המזכירה וקובעים פגישה בד"כ זו פגישה איכותית. חשוב מאוד שאנשי הטלמטינג לא ילחצו על בעל העסק ויתנו לו הסבר טלפוני מקדים על היתרונות שהוא יכול להפיק כתוצאה מהשירות שאנו מציעים ולכן חשוב לשלוח עוד לפני הפגישה מידע נוסף ולוודא שהלקוח קרא את התוכן עוד לפני הפגישה וזאת אפשר לעשות באמצעות וואצאפ שהינו ערוץ ידידותי מאוד ויכול "לחמם" את הלקוחות.
אחד היתרונות בשיטת שיווק זו היו יתרון של שיטת פעולה אקטיבית שפונה באופן ממוקד למגזר מסוים, טלמיטינג למעשה ללא ספק מוודא שרק לקוח שהבין את יתרונות השירות שלכם נגיע לפגישה מולו, אן במילים אחרות "ליד חם" מאד שמגדיל באופן דרמטי הסיכוי לסגירת עסקה.
לידים דרך גוגל
גוגל חיפוש אורגני וממומן הינו לללא ספק אחד הערוצים המומלצים כמעט לכל בעל עסק. בערוץ של גוגל אנחנו תופסים את הלקוחות בשלב של חיפוש מה שיכול להעיד על כך שיש להם כוונת רכישה והן כן מחפשים פתרון מהיר ומוכנים לסגור עסקה.
ירון יוגב מומחה לפרסום בגוגל