דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג לעסק - שווה בכלל להשקיע מאמצים בזה? 

מאת    [ 08/02/2021 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 892 פעמים ]

מיתוג עסקי יכול להניב לנו תוצאות מדהימות בהמשך דרכינו... לאחר שהמוצרים שלנו ממותגים והלקוחות שלנו מכירים אותנו, ויכולים לזהות אותנו על ידי נראות בלבד אנו יכולים להגיד שמיתגנו את העסק שלנו.

אז האם שווה לנו להשקיע עשרות אלפי שקלים על מיתוג עסקי בשביל שהלקוחות שלנו יוכלו לזהות אותנו? מחקרים מראים שכדאי להשקיע במיתוג עסקי.

מחקרים מראים שכאשר אנו צורכים תוכן שנראה טוב יותר אנו מוכנים לשלם עליו יותר כסף, כך שבמידה ונשקיע ונגיע לנקודה בה העסק שלנו ממותג על ידי – עיצוב לוגו, עיצוב מוצרים נלווים, עיצוב ברשתות החברתיות, עיצוב ייחודי לנו ועוד... נוכל לגבות יותר כסף גם מהלקוחות שלנו...

הבעיה היא שמיתוג עסקי הוא לא תהליך של כמה ימים, אפילו לא כמה שבועות או חודשים. בדרך כלל בתהליך מיתוג לאוכלוסייה שלמה מדובר על תהליך מיתוג של כמה שנים. כאן נכנסת השאלה האם באמת כדאי לנו להשקיע במיתוג העסק שלנו בכדי להניב עוד לקוחות ולגבות מחירים גדולים יותר.

בתור בעלי עסקים כל אחד מיתנו צריך לבדוק עלות מול תועלת, במידה ואתם רוצים להתפתח, לגדול ולהפוך לרשת כנראה שכדאי לכם מאד להשקיע במיתוג עסקי ולקחת את העסק קדימה. העלות תהיה גבוה בהתחלה, אך עם הזמן תראו שההוצאות פתאום קטנות, וההכנסות גדלות וגדלות עד כדי כך שלהחזיק סניף אחד אינו משתלם לכם... אנסה להרחיב קצת על הדרך שלדעתי הנכונה ביותר בכדי להגיע למצב שכזה.

איך למנף להגיע למיתוג עסקי בדרך הנכונה?

הכלל הראשון הוא אחידות בנראות העסק. מהרגע הראשון שהלקוח נפגש עם העסק שלנו הלקוחות שלנו חייבים לראות שפה עיצובית אחידה. שפה עיצובית זאת תאפשר לנו לבסס את המיתוג של העסק שלנו.
לאחר שעיצבנו את כל המוצרים שנו מציעים, את הנראות הדיגיטלית, ובכלל את העסק עבודת העיצוב פחות או יותר הסתיימה.

השלב השני בדרך שלנו למיתוג עסקי מוצלח הוא שיווק נכון. השיווק שלנו צריך לכלול תחילה מוצר מאד מצומצם. לדוגמא אנו נותנים שירותי ניקיון, יש בפנינו אפשרויות שיווק רחבות ומוצרים רבים שנוכל להציע. נוכל להתחרות על שוק רחב מאד עם תחרות קשה ולהציע שירות סטנדרטי של ניקיון כמו המתחרים שלנו, או להציע את שירותינו לקהל מצומצם מאט, אך עם תחרות קטנה בהרבה. לצורך העניין שירותים לרדיוס של כ- 5 קילומטר מביתנו – כך המוצר שלנו יהיה אטרקטיבי יותר והלקוחות ירצו לעבוד אתנו.

על ידי הצעה של שירות ייחודי לנו נוכל למתג את החברה שלנו לא רק על ידי נראות, כך נוסיף אלמנטים שונים אשר יעזרו לנו להגיע מהר יותר ללקוחות חדשים. כי מי לא רוצה לקבל שירות ייחודי שעונה לצרכיו וכמובן מעוצב עם מעטפת שיווקית יפיפייה!

אני מבין ויודע שאין לכל העסקים איתם אנו עובדים אפשרות לתת שירות ייחודי ושונה לקהל יעד מסוים. אך צעד זה יכול להיות מכפיל מהירות בנושא המיתוג העסקי.

סיכום זריז לעיקרי הדברים – מיתוג עסק.


    • עצבו מ א' עד ת' את העסק שלכם. עיצוב לוגו, מוצרים, נראות דיגיטלית, ועוד... חשוב לעבוד עם סטודיו למיתוג עם "תעודות" כלומר עבודות קודמות שמניבות תוצאות ללקוחות של הסטודיו. בקשו מהסטודיו לראות עבודות כאלה. כך תוכלו להיות רגועים ולדעת שאתם בידיים טובות.
    • אם אתם מכוונים גבוה - תשקיעו בהתאם. לאחר צמיחת העסק והגדלת כמות הלקוחות ההשקעה תחזיר את עצמה.
    • נסו להציע שירות ייחודי אשר מייחד אתכם מעסקים אחרים וממנף את המיתוג העסקי שלכם.
    • השקיעו בנראות ושמרו על קו אחיד לכל אורך הדרך.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב