דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסיבה הלא נכונה להישאר במערכת יחסים (במיוחד בזמן קורונה) 

מאת    [ 20/01/2021 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2190 פעמים ]

אם אתם נשארים בקשר מהסיבה הזו, זה לא יימשך ,זו הסיבה השגויה לשמור על קשר.

הקשרים הקושרים אותנו במערכות יחסים רומנטיות הם ללא ספק מורכבים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Family Psychology מצא כי אנו  נוטים לחלק את הצידוק לארבע קטגוריות בלבד, חלקן בריאות ואחרות פחות. לכל אחת מהסיבות הללו יש את הכוח לחזות האם מערכת יחסים תעמוד במבחן הזמן או תתפורר לנוכח אתגרים.

באמצעות נתונים של 1,184 בוגרים לא נשואים אך במערכות יחסים, החוקרים מצאו כי שלושה מתוך ארבעת סוגי המחויבות נקשרו לשיעורים גבוהים יותר של יציבות מערכת יחסים ומסוגלים לנבא הצלחה עתידים.

שלושת סוגי המחויבויות הללו היו מחויבויות בין-אישיות (רגשות חיוביים כלפי בן / בת הזוג ורצון להישאר ביחד), לחץ חברתי להישאר יחד ו"אילוצים חומריים "כמו ילדים משותפים, חוזה שכירות או חיית מחמד.

סוג ההתחייבות הרביעי והאחרון נקשר בסבירות גבוהה יותר להיפרד. החוקרים כינו את סוג המחויבות הזה "אילוצים מורגשים", אם אי פעם הייתם בקשר שנמשך זמן רב מדי, סביר להניח שאתם מכירים את הרגשת המחנק. אתם יודעים שפחות נעים לכן אבל מרגישים שאתם חייבים להישאר.

בדומה ללחצים חברתיים ואילוצים חומריים, תחושה זו נתפסה על ידי הנבדקים כמכשול להתנתקות ממערכת יחסים. אמנם מכשול אך בסופו של דבר זו גם הסיבה העיקרית לפרידות.

כמובן, בהתחשב במגיפת הקורונה, גם אלה הנמצאים ביחסים החזקה ביותר עשויים להרגיש לכודים יותר מהרגיל בימינו, וייתכן שקשה להבחין בין תסכולים הקשורים למגיפה לבין אילו הנובעים ישירות מהזוגיות.

אז מה לעשות ?

היו פעילים

אפילו זוגות מחויבים יכולים להתחיל להיות רדומים ולאבד תחושת זמן בתוך מגפת הקורונה, ושואלים את עצמם, איזה יום זה? תחושת מונוטוניות יכולה לגרום לקהות גם בתחום הרגשות, שהוא חלק מהתמודדות עם אי הודאות בעולם כרגע.

למרבה המזל, אתם יכול לעזור לפרק את המונוטוניות הזו ולחזק את הקשר שלך על ידי קצת פעילות: לצאת לריצה, לרכוב על אופניים או לגנן - כל מה שמניע את האנדורפינים.

אל תצפו לחיי מין נורמליים

הגדרת ציפיות גבוהות לחיי מין תקינים במהלך המגפה עלולה לגרום לעימותים. הלחץ אמיתי מאוד, במיוחד אם אחד או שניכם מתמודדים עם ילדים בבית, חששות כלכליים, אובדן עבודה או מחלה הפוגעים בחבר או בן משפחה. החששות הללו, יחד עם חוסר וודאות כללי לגבי העתיד לקרות, עלולים להפריע לתשוקה המינית.

אם אתם מוצאים את עצמכם פחות מעוניינים בצד הפיזי של מערכת היחסים, התאזרו בסבלנות והקפידו לתקשר את זה לבן / בת הזוג.

הישאר מחובר למערכת התמיכה שלך.

כדי להימנע מעומס יתר על בן / בת הזוג, חיוני להישאר מחוברים לאחרים מחוץ למערכת היחסים. חשוב ששני האנשים במערכת היחסים יישארו קשורים למשפחה ולחברים שיכולים להיות זמינים עבורם, במיוחד ככל שהזמן נמשך עם סגרים ובידודים. שוחחו עם אנשים אחרים בטלפון והשתמשו בטכנולוגיה כדי לשמור על רשת התמיכה שלמה,

תכננו משהו מהנה.

עכשיו, כשאין באמת אפשרות לצאת ולבלות במקומות המועדפים עליכם , זה לא בדיוק הזמן הכי קל לתכנן משהו מהנה עם בן / בת הזוג. אך הוצאה לפועל של  תכניות חדשות ושונות יכול לעשות את ההבדל בשמירה על קשר חזק – כל מחווה קטנה תקבל הקבה יותר הערכה בתנאים הנוכחיים.

תוכלו לצאת לנסיעה יחד, לתכנן ארוחה מיוחדת, או אם יש לכם את המשאבים, אפילו לבצע רכישה קטנה ששניכם תוכלו ליהנות ממנה. הדבר החשוב הוא ליצור אירועים להם כיף לצפות, גם אם הם קטנים

אני דנה :) מומחית מטעם עצמי למערכוץ יחסים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב