דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גורמים המשפיעים על קידום האתר 

מאת    [ 14/01/2021 ]

מילים במאמר: 893   [ נצפה 1140 פעמים ]

מאז שגוגל נוסדו בשנת 1998 הם עברו שינויים רבים, ומהר מאוד בתחילת שנות ה2000 הפכו למנוע החיפוש הפופולרי בעולם.

תחשבו איך היינו צריכים לחפש מידע אם לא מנוע החיפוש הענקי הזה.
מנוע החיפוש של גוגל הוא כמו ספריית ענק, וכאשר אתם רוצים לחפש משהו Google מיד שולף לכם תוצאות ומציג בדף התוצאות.
ככל שהשנים עברו השתנו הגורמים שגוגל השתמשו בהם כדי לבחור מי יוצג קודם, משתי סיבות :

הראשונה - גוגל תמיד רוצים לחדש ולעדכן, ומנסים ללמוד יותר טוב את כוונת המשתמש כדי לתת לו את התוצאות המתאימות לחיפוש.

השניה - היו מי שניצלו לרעה את הגורמים האלו.
בכל פעם שגוגל ראו כי חווית המשתמש נפגעת ומוצגים אתרים לא ראויים מספיק בתוצאות הראשונות והחליטו להוציא עדכונים כמו פנדה, פינגווין ויונק דבש(ועוד עדכונים רבים שיצאו עם השנים, כולל השנה).

כיום ידוע בכל עולם הSEO ששני הגורמים המשפיעים ביותר בקידום אתרים הם :

תוכן

אתר שיש לו תוכן מעולה יכול להתקדם בדירוגים, אך יהיה לו קשה מאוד לנצח אתרים חזקים יותר אם אין לו קישורים, או אם אין באתר שלו עבודת אופטימיזציה נכונה.
תוכן הוא נושא חשוב מאוד, זו הדרך לספק מידע וכלים לקוראים, בעזרת תוכן טוב ומעמיק שייתן את מה שהגולש מחפש.
בעזרת תוכן איכותי אפשר להתגבר על אתרים חזקים כאשר משתמשים במילות מפתח בצורה נכונה, וכשכותבים על נושאים מגוונים ומעמיקים כך שגולש ירצה לקרוא את התוכן המדהים שלכם ולא את התוכן הפחות טוב שהאתר הגדול מציג.

קישורים

קישורים זהו נושא מורכב וגדול מאוד בקידום אתרים.
היו שנים שהקישורים היו הנושא הכי חזק בSEO וככל שהיו לכם קישורים חזקים ורבים יותר כך האתר היה מקודם יותר, אך גם כאן גוגל הבינו שאתר יכול לקבל קישורים בצורות "אפורות" ולא בצורה טבעית ובכך לעקוף את הניסיון של גוגל לתת חווית משתמש טובה.
לכן יש הטוענים שעם הזמן גוגל נותנים פחות דגש על קישורים, וחשוב להגיד שהם לא איבדו מחשיבותם, אך גוגל מנסים למצוא דרכים טובות יותר לתעדף אתרים שיוצגו במקומות החשובים.
גוגל מנסים להבין אילו קישורים טובים יותר, והם מבינים שקישור מאתר של בישולים , גם אם זה לא אתר שהוא מותג יהיה טוב יותר לבלוג של אוכל מאשר קישור מאתר של רהיטים גם אם הוא מותג גדול.

אז זה כמובן חשוב מאוד להשתמש בקישורים, אך צריך לדעת אילו קישורים ולא להשיג קישורי "ספאם".
שני פרמטרים אלו חשובים מאוד, אך יחד איתם ישנם עוד 5 גורמים המשפיעים על קידום האתר.

אופטימיזציה למבנה הטכני של האתר

מפת אתר - שימוש במפת אתר חשוב מאוד לאתרים חדשים, וזוהי דרך טובה לתת לגוגל לסרוק את האתר שלכם בצורה נוחה, ובכך להגיש לו "מגש כסף" כדי שלא "יבזבז" משאבים על אינדוקס מיותר. 

אתר מאובטח - אתר מאובטח הוא חשוב מאוד, גוגל יתנו עדיפות לאתרים מאובטחים יותר בעלי תעודת SSL.
אתרים מאובטחים חשובים מאוד גם לאתרי מסחר, ואתרים בהם משתמשים בכרטיסי אשראי.

מהירות האתר - אתר שלוקח לו דקה לעלות יגרום לחווית משתמש גרועה ולכן גוגל "יבעטו אותו אל סוף התור" - לתוצאות האחרונות.
זה אולי לא פרמטר שעליו יקום ויפול כל תהליך קידום האתרים, ואם האתר שלכם נטען תוך 0.2 שניות או תוך 0.7 שניות לא יהיה קריטי. כל עוד הוא נטען במהירות אין ממה לדאוג.

חווית משתמש

חווית משתמש נמדדת בעזרת מושגים כמו "אחוז נטישה" ו"אחוז יציאה", והשהות של הגולשים באתר שלכם, כמות ההמרות שלכם והכניסות לאתר.
חווית משתמש גרועה (אתר שלא בנוי בצורה נוחה) יכולה לגרום לגולשים לצאת מהאתר ולאותת לגוגל שיש בעיה באתר שלכם, ולכן חשוב מאוד להקפיד על בנייה נוחה של האתר, ולהקפיד על אופטימיזציה נכונה -למשל שימוש מופרז במילות מפתח ייתן תחושה של "ספאם".

חשוב לעקוב אחרי כל הפרמטרים האלו בגוגל אנליטיקס, ולהבין אם יש לכם בעיה כלשהי באתר ואיפה למצוא אותה.

אופטימיזציה ONSITE

כל תהליך האופטימיזציה שקשור אל האתר עצמו, העמודים התגיות והכותרות.
שימוש כH1 בעמודים, הכנסת מילות מפתח לכותרות ולתגיות Meta Description.
שימוש בכתובות URL שיהיו קצרות ועם מילות מפתח.
"פירורי לחם" שמופיעים בדרך כלל מעל המאמר, ונותנים לגולש ולגוגל להבין את ההיררכיה של העמודים, וכן אפשרות לחזור לעמודים הקודמים.

אתר רספונסיבי 

בשנים האחרונות נערכו סטטיסטיקות רבות על כך שהשימוש במכשירים הניידים הולך וגובר, והשימוש בהם אף גבר על המחשבים בכל הקשור לחיפוש במנוע של גוגל.
יותר מ50% מהחיפושים נערכו דרך סמארטפונים, ולכן גוגל החליטו לתת לאתרים מותאמים לנייד חשיבות גבוהה יותר.
כל אתר אינטרנט היום חייב להיות מותאם לנייד, והשימוש בו דרך המכשירים הניידים חייב להיות נוח.
גוגל הודיעו(לאחר כמה דחיות) כי העדכון שלהם מסתיים באזור מרץ 2021, והחל מהתאריך הזה הם יציגו תוצאות לפי גרסת המובייל שלהם.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות אינן גורם ישיר שמשפיע על הקידום, השימוש ברשתות חברתיות מחזק מאוד את המותג שלכם.

תחזוקה של דף פייסבוק של האתר, העלאת תמונות, מחקרים ומאמרים והפנייה אל האתר שלכם יכולה להביא לכם תנועה גדולה יותר לאתר.
אפשר לבנות קהילה גדולה בזכות הרשתות החברתיות ו גוגל מבינים בעזרתן את הכוח שלכם ברשת.
זו גם אפשרות טובה ליצור קישורים חדשים. יותר חשיפה יותר פוטנציאל לקישור.
למשל עמוד YouTube(שהוא גם מנוע החיפוש השני הגדול בעולם אחרי גוגל) יכול להוסיף עוד תנועה לאתר ולהגדיל את הסמכות שלכם ברשת.

בסופו של דבר ישנם מעל 100 ואפילו מעל 200 גורמים שיכולים להשפיע על התוצאות, חלקם יותר וחלקם פחות, אך אני תמיד אומר שחשוב לעשות הכל בצורה הנכונה, לא "לשחק" ולנסות את גוגל.

אי אפשר לדעת מה יעבוד עבורכם לכן - פשוט תנסו ותראו מה עובד לכם יותר.

דניאל וולסמן | וולס קידום אתרים


עוזר לעסקים להצליח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב