דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטרטאפ ניישן - 5 סטרטאפים ישראליים שכבשו את העולם 

מאת    [ 11/01/2021 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 1192 פעמים ]

ההמצאות הישראליות שכובשות את העולם הן ללא ספק מקור לגאווה. ישנם סטרטאפים רבים שעשו אקזיט והצליחו, אבל יש כמה שעשו את זה בגדול, קבלו חמישה סטרטאפים ישראליים שכבשו את העולם:

מובילאיי 

חברת מובילאיי הוקמה בשנת 1999 על ידי זיו אבירם ופרופ' אמנון שעשוע, ומיום הקמתה החברה עוסקת ומתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות סיוע למניעת תאונות דרכים, המבוססות על טכנולוגיית עיבוד תמונה. מערכות המסייעות במניעת תאונות דרכים של חברת מובילאיי משלבות בתוכן שבב חכם המכונה ™EyeQ, ומצלמה המורכבת על השמשה הקדמית של הרכב וצג המורכב על לוח המחוונים, כאשר רכיבי המערכת נועדו לספק לנהג הרכב התרעות בזמן אמת מפני מגוון סכנות אפשריות במהלך הנסיעה.

החברה נמכרה בשנת 2017 לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר. זו העסקה הגדולה ביותר בתולדות המשק הישראלי. עוד טרם מכירתה לאינטל שווי השוק של החברה היה השלישי מבין החברות הישראליות (לאחר טבע וצ'ק פוינט).

Waze

Waze - אפליקציית המפות הפופולרית התחילה בכלל כמיזם חברתי לניווט. הרעיון שעמד בבסיסה היה שנהגים ישתפו נהגים אחרים במצב הכבישים, בעיקר בעומסי התנועה. היום מדובר באפליקציה סלולרית חברתית מהמובילות בעולם, המאפשרת לנהגים לבנות ולהשתמש בידע על מצב הכבישים בזמן אמת. ווייז כוללת מפות, שמתעדכנות כל הזמן, מספקת לנהגים מידע על עומסים, מצלמות מהירותת ותקלות בדרך ומציעה להם את הדרך המהירה ביותר להגיע אל היעד. ב-2013 נמכרה החברה לגוגל תמורת כמיליארד דולר. זו הייתה האפליקציה הישראלית היקרה ביותר שנמכרה, ואחת היקרות בעולם.

ICQ

אחת מהצלחות ההייטק הישראליות הראשונות הייתה המצאת תוכנת המסרים המיידיים ICQ ע"י חברת מיראביליס. היא הייתה תוכנה חינמית, שהושקה ב-1995 והגיעה בתוך זמן קצר לכמות משתמשים עצומה במונחים של אז - יותר מ- 100 מיליון! המהפיכה שיצרה ICQ הייתה בכך שאפשרה לראשונה צ'אט אונליין באמצעות האינטרנט, בתקופה שבה ההתקשרות האינטרנטית המקובלת הייתה במיילים או במקסימום בחדרי צ'ט ופורומים. החידוש של מענה מיידי למישהו שכותב לך מסר היה חידוש מלהיב באותה תקופה. 

את הסטרטאפ הזה הקימו 4 שותפים צעירים: ספי ויגיסר, אריק ורדי, יאיר גולדפינגר ואמנון אמיר. ב-1998 רכשה ענקית האינטרנט AOL את החברה תמורת 407 מיליון דולר והפכה את היזמים למולטי מיליונרים. עם כניסת הסמרטפונים לשימוש המוני, פחת והלך כוחה של ICQ והיו לה מתחרים רבים. 

דיסק און קי

 אחת ההמצאות הישראליות שהשפיעו במיוחד על עולם ההייטק הוא הדיסק-און-קי. חברת אם סיסטמס, שהקים דב מורן, פיתחה שבב זיכרון פלאש קטנטן, שאפשר לאחסן עליו כמות גדולה של קבצים. בעזרת השבב אפשר להעביר בקלות קבצים ממחשב למחשב בלי הטירחה שהייתה כרוכה בכך טרם המצאתו. החברה הנפיקה את מניותיה בוול סטריט ובסופו של דבר היא נמכרה למתחרה הגדולה שלה, סנדיסק, תמורת 1.55 מיליארד דולר. 

WIX

וויקס (WIX) היא חברה ישראלית שנולדה ב- 2006, עם חזון לאפשר לכל אחד לבנות אתר אינטרנט בקלות וללא עלות!  WIX מפתחת פלטפורמה שהופכת את כל עניין בניית האתרים למשהו מונגש ופשוט לביצוע, ושאינו דורש ידע מוקדם כלשהו. וויקס היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בנאסד"ק, ושווי השוק שלה יולי 2020 היה 14.7 מיליארד דולר.

 

שלומי גינזבורג
קידום אתרים וניהול מוניטין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב