דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העברת דירה במתנה לקרוב משפחה 

מאת    [ 10/01/2021 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 1968 פעמים ]

העברת דירה במתנה לקרוב משפחה

 העברה ללא תמורה של דירה לקרוב משפחה ברוב המקרים מתייחסת להעברת נכס בתוך המשפחה הגרעינית. יש כאלה שנוטים לכנות את העסקה הזאת בתור עסקת מתנה, אך המשמעות היא בדיוק אותה המשמעות. על פי החוק במדינת ישראל, למרות שלא הייתה כאן תמורה מצידו של מקבל המתנה – עדיין מדובר על עסקת מקרקעין. כך שלא מדובר על עסקה שולית ללא משמעות, מדובר על עסקה שיכולה להביא איתה כל מיני השלכות שונות.

יש מספר דברים שחשוב שתדעו לפני שתעשו עסקה מהסוג הזה, עסקה שיכולה לשנות את כל דפוס המחשבה שלכם. הייחודיות של עסקה שכזאת לעומת עסקאות רגילות היא שיש רק צד אחד שנותן, ולשם שינוי יש גם צד שמקבל. בעסקת מקרקעין רגילה כל אחד מהצדדים נותן משהו בתמורה, וכך הרבה יותר קל לדרוש מכל אחד מהצדדים את החלק שלו – בכל זאת מדובר על עסקה גדולה ולא עניין של מה בכך.

 

מדוע שאדם ירצה להעביר דירה במתנה לקרוב משפחה?

יכולות להיות מספר סיבות שיביאו צד אחד לתת במתנה דירה לצד אחר. בכל זאת אתם צריכים לזכור כי מדובר פה במקרה הזה על קרובי משפחה, קרובי משפחה מדרגה ראשונה – כך שלא מדובר על הענקת מתנה ללא סיבה. האפשרות הראשונה היא שהדירה הועברה לאחר מותו של בן משפחה, ולכן אין כאן ממש מתנה – מדובר על ירושה של בן משפחה שקיבל את הדירה מבלי לתת תמורה.

אפשרות שנייה היא אפשרות שבה אדם מסוים מעניק דירה לקרוב משפחה בעודו בחיים. ניתן לעשות זאת כסוג של מתנה אמיתית עבור קרוב משפחה כזה או אחר. בנוסף יש כאלה שרוצים למנוע מריבות מיותרות על היורשה, ולכן הם מעניקים את הדירה לקרוב משפחה בעודם בחיים. כך לא יצטרך לעלות החשש מה יקרה בשלב שבו בעל הדירה נפטר, ואולי יתחילו מריבות בין קרובי המשפחה השונים – כאשר כל אחד ירצה את הדירה.

 

כיצד מוגדר קרוב משפחה שאליו ניתן להעביר דירה במתנה?

המושג קרוב משפחה הוא מושג מאוד כולל, וניתן למצוא בתוכו לא מעט בני משפחה שונים. ברוב המקרים ההגדרה היבשה היא קרובי משפחה מקרבה ראשונה, או במילים אחרות קרובי משפחה שיש בניהם קשר דם. אך ישנה אפשרות לבצע מכר ללא תמורה של דירה גם עבור בני משפחה אחרים, כמו סבא או סבתא לדוגמה – שהם לא קרובי משפחה מדרגה ראשונה אך עדיין נכנסים להגדרה הזאת.

למה לא מומלץ לבצע העברה ללא תמורה באופן עצמאי?



קחו בחשבון כי פרוצדורה של העברת דירה ללא תמורה היא לא עניין של מה בכך. לכן אתם צריכים להכין את עצמכם כמו שצריך לקראתו, כך שתוכלו להוציא ממנו את מירב התועלת. ישנם לא מעט הליכים בירוקרטיים שתצטרכו לצלוח אותם, ובו בזמן לשים לב כי אתם לא עושים טעויות שעלולות לעלות ביוקר. מהסיבה הזאת מומלץ לבצע את כל ההליך כולו בעזרתו של עורך דין מנוסה, עורך דין שיהפוך את סימני השאלה לסימני קריאה.

 

כל אחד יוכל להעביר דירה במתנה לקרוב משפחה?

כל עוד הדירה רשומה על שמו של אדם מסוים, ואין משכנתא שעלולה למנוע את העברת הדירה – כל אחד יוכל להעביר דירה במתנה. אך לפני שמבצעים העברה ללא תמורה של דירה, תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כזה או אחר שיעזור לכם להבין בדיוק על מה מדובר. כך תוכלו להיות בטוחים כי אתם לא מכניסים ראש בריא אל תוך מיטה חולה.

עורך דין עמית סלע בעל ניסיון רב בעסקאות נדלן בתחומים: תמ''א 38, התחדשות עירונית , ליווי שוטף של חברות ארגונים ופרטיים,  וכן בעסקאות בינלאומיות  בפורטוגל , בין יתר הפרויקטים המפורסים שעורך דין מקרקעין עמית סלע טיפל  הינו במכירת דיזינגוף סנטר
המשרד ממוקם בשדרות רוטשילד 37  תל אביב
טלפונים ליצירת קשר 03-9108111 , 052-5993204
/>מייל: amit@amitsela.co.il
כתובת אתר : https://amitsela.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב