דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הונאות אינטרנטיות פיננסיות 

מאת    [ 31/12/2020 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 1188 פעמים ]

הונאות כרטיסי אשראי

 

במהלך השנים כחוקר ובעל משרד חקירות הזדמן לי מדי פעם לעבוד על קבוצה של זיופי כרטיסי אשראי. זייפנים אלה השתמשו בשיטות שונות, חלקן פשוטות מאוד, כדי למשוך כספים מכרטיסי אשראי גנובים או מזויפים.

מכת הונאת האשראי היא מכה עולמית, עם הפסדים שנתיים של חברות כרטיסי האשראי המוערכים במיליארדי דולרים בשנה. את חומרתה של תופעה זו ניתן להבין ממאמר שפרסם מאסטרקארד בשנת 2005. זו גניבת הזהות הגדולה ביותר בהיסטוריה, עם 40 מיליון כרטיסי אשראי.

 

חדשות לבקרים אנו רואים כתבות דוגמת זו : מאסטרקארד הודיעה אתמול (שישי) כי ככל הנראה יותר מ -4 מיליון כרטיסי אשראי מסוגים שונים הונחו הונאות ענק שניצלו חורי אבטחת מידע במחשבי חברת סליקה אמריקאית. זו עשויה להיות הגניבה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מידע צרכני. ה- FBI פתח בחקירה בנושא.

 

על פי מאסטרקארד, התגלה מודל טעינה כוזב שהוכיח את פריצת המחשב של חברת הסליקה "Card Systems" בטוסון, אריזונה. חברת ההסדר מעבדת את רכישות כרטיסי החיוב והיא פעולה טכנית שאושרה על ידי חברת כרטיסי האשראי. חברת מערכות הכרטיסים מטפלת בחשבונות עבור ארגונים קטנים ובינוניים ומחזור החיוב השנתי שלה הוא כ -51 מיליארד דולר. למרות שאנחנו, כמחזיק כרטיסי אשראי, לא יכולים לשלוט או לקחת אחריות משפטית, זה כרוך בפריצה למחשב של חברת כרטיסי האשראי וגניבת נתונים שונים אודותינו ממנו. מצד שני, רוב השיטות לגניבת נתוני כרטיסי אשראי הן פשוטות יותר וניתן למנוע אותן על ידי הבנת התופעה של בעל הכרטיס וערנות

 

להלן מספר דרכים נפוצות לגנוב פרטי כרטיס אשראי.

 

הטכניקה הנפוצה ביותר לגניבת כרטיסים היא גניבת ארנק על ידי כייס מקצועי שמגלה שאתה משתמש בקו אשראי בחנות / מסעדה מסוימת. לפני שתגלה שהארנק שלך נגנב, תקבל שיחה מאדם שמזדהה כנציג מחלקת האבטחה של חברת האשראי שלך. בשלב זה יודיעו לך שעל פי נתוני חברת האשראי ניסית להשתמש בכרטיס שלך באופן חריג (למשל, ניסיון להשתמש בו מספר רב של פעמים ולמשוך כסף מכספומט), ויתכן וכרטיסך נגנב, ולכן הוא זקוק לסיסמה שלך כדי לחסום ולבטל את הכרטיס.

 

חשוב מאוד לא לספק את הקוד לאף אחד. חשוב לציין כי קוד זה אינו מצריך כל פעולה מצד חברת האשראי ומשמש רק למשיכת כספים בכספומט, לא יותר מכך.

 

דרך נוספת הינה אמצעי כלשהו מונח על קו בכספומט או בכל עמדת תצפית טובה אחרת מאחורי הקורבן ומנסה לראות את הסיסמה שהוקלדה במערכת

 

בארצות הברית ובמדינות אירופיות אחרות, שיטת גניבה זו הייתה נפוצה בתחום קודי הגישה הבינלאומיים לטלפון בשנות התשעים. הגנב עמד שם. הוא יכול היה לראות שיחה של אדם באמצעות טלפון ציבורי וכתב את קוד הגישה שלו ואת קוד החיוג הסודי שלו. לאחר שהתגלה מספר זה, הגנב מכר אותו פעם לאנשים רבים במחיר נמוך (למשל, בארצות הברית, מחיר הגישה הבלתי מוגבלת לאירופה היה 10 עד 5 דולר). מתוך ספר הטלפונים שלו.

 

זיוף כרטיסי אשראי מתבצעת באמצעות מכונת העתקת כרטיסי אשראי מיוחדת. המכונה מוברחת לרוב מחו"ל. זהו פשע חמור והמבצע אותו עלול להישפט ליותר מ -15 שנות מאסר.

 

בעיקרון, מכונה זו יכולה לקרוא את הפס המגנטי של כרטיס המכיל את כל הנתונים החשובים ולהעתיק אותו לכרטיס מזויף אחר. באופן זה הלקוח אפילו לא מכיר כרטיס אחר שהונפק על שמו בארץ, והוא בדרך כלל יודע רק לאחר שקיבל חשבון חודשי מנופח.

 

רוב הלקוחות מאמינים, שמכיוון שמערכת בקרת המחשבים של חברת בקרת האשראי יכולה לבדוק כמה פעולות מבוצעות מדי יום ואילו פעולות מבוצעות בכרטיס האשראי, למחלקת האשראי של חברת האשראי יתרון מול הלקוחות. הגנב בילה עוד 3 דקות בעיר אילת לקנות כרטיס כפול, ואז המערכת תזהיר אותך שזה חריג ויש לבדוק אותו. הדרך הקלה ביותר להעתיק נתוני כרטיסי אשראי היא כאשר אתה מאבד קשר.

 

מצב זה עלול להתרחש בעיקר בתחנות דלק, או לפעמים בברים ובפאבים במסעדות, שם אתה מעניק את האשראי שלך למלצר, שלוקח את זה לקופה כדי לגבות עמלות. לכן, אנא שמרו תמיד על קשר עם הכרטיס. טכניקה אחרת שנתקלתי בה כשעבדתי כחוקר פשע אשראי התבססה על הציוד בו החוקרים משתמשים בדרך כלל במהלך פעילותם. כאשר המצלמה מופנית אל משטח האזנה כדי להציג את הסיסמה, הגנב יחבר את המצלמה האלחוטית הנסתרת לראש הכספומט. המצלמה מעבירה את הנתונים למקלט אלחוטי, המחובר למערכת וידאו ניידת שנמצאת ברכב העבריין, שחונה עשרות מטרים מהכספומט. חריץ

 

הכנס את הכרטיס למכשיר דק (שפת הארכה של הפתח המקורי). כאשר הכרטיס עובר דרך הפתח הזמני, הנתונים על הפס המגנטי מועתקים למכשיר. בשלב זה, לגנב יש את הסיסמה של בעל הכרטיס וגם את נתוני הפס המגנטי, ונתונים אלה יועתקו במהירות לכרטיס אחר. מניסיוני, גנבים מעדיפים קהילות עשירות עם רמות כלכליות מעל הממוצע. לכן, במידה רבה, זהו הגבול העליון של האטרקטיביות היומיומית שלהם. לכן, לפני השימוש בכספומט כלשהו, מומלץ לבצע בו בדיקה קצרה ולוודא כי לא מותקנים בו התקני עזר חיצוניים (מצלמות, חריצים נוספים)

דיטקט חקירות


https://www.detect.co.il/


info@detect.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב