דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגבר מנורות - סאונד מעולם אחר 

מאת    [ 31/12/2020 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1105 פעמים ]

איך ניתן להשמיע מוזיקה בצורתה הכי מדויקת וטהורה? שאלה זו מעסיקה מוזיקאים רבים. מטבע הדברים, הגברה של צליל גורמת לשינוי מסוים בעומק וב"צבע" הצליל, וחוויית המאזין מושפעת בהתאם. בימים עברו, עוד בטרם עידן המעגלים הטרנזיסטוריים, הובן שכדי להגביר צליל יש להתייחס לשני פרמטרים פיזיקליים של המגבר: מתח וזרם, כאשר השליטה בפרמטרים אלו מתפזרת בתוך המעגלים הפיזיים הפנימיים של המגבר.  יתר על כן, כבר אז הובן שהדרך הטובה ביותר לבצע את ההגברה היא באמצעות מנורות אטומות מבודדות, "מנורות ואקום".

באותה תקופה רוב מגברי מנורות הווקום היו נמוכי הספק, ואילו הרמקולים הצריכו מתח גבוה. לכן, חיפשו חלופה פרקטית וטובה יותר. המעגלים הטרנזיסטורים שהיו מקובלים בעולם בתחום הטלוויזיה והרדיו, היוו פתרון מושלם מבחינת עוצמת ההגברה, האמינות והמחיר.

צליל ללא פשרות

נגני גיטרה חשמלית ומוסיקאים רבים אימצו את החלופה "המודרנית" והפשוטה, ומגבר מנורות כבר לא היה פופולרי במשך מספר שנים. אך הטכנולוגיה החלופית לא סיפקה את הסחורה: הרי מעגל טרנזיסטורי מסוגל להגביר צליל מבלי לעוות אותו רק עד גובה מסוים, גובה שלאחריו הצליל נשמע "דליל" יותר; הרכיבים האלקטרוניים והמעגלים המתכתיים מעבדים את הצליל והופכים אותו למעט אחר. נראה כי את העומק וקשת ה"צבעים" העמוקים שמגבר מנורות הואקום הישן והטוב הפיק, לא הצליחו להיות לשחזר בטכנולוגיית הטרנזיסטורים. עולם המוסיקה שנטש את מגברי המנורות, שוב חזר בהמוניו להשתמש לצד המגברים החדשים גם במגברי מנורות.

כיום קיימים מגברים דיגיטליים בעלי תכונות מיוחדות ועיבוד מתוכנת ועמוק, אך הצליל האלוהי שנשמע במגבר המנורות הישן עדיין לא יכול להיות משוחזר במלואו. יתרונם העיקרי של מגברי המנורות האיכותיים הוא יכולתם לשקף את הצליל באופן טבעי כפי שהוא יצא מכלי הנגינה, היכולת לפזר בצורה הרמונית את התווים בצורה מיקרו - דינמית איכותית וישרה ללא תיווך או "דחיפה" מתכתית וקרה.

עד לפני מספר שנים מחירם של מגברי המנורות היה יקר להחריד. מפעלים בודדים בעולם שיווקו את המוצר ומחירו של מגבר מנורות איכותי וטוב היה יכול להגיע לאלפי דולרים. בשנים האחרונות עקב הדרישה המוגברת מצד מוסיקאים וחובבים, חברות רבות החלו לייצר מגברי מנורות איכותיים במחירים זולים משמעותית.

כיצד לבחור מגבר מנורות נכון ?

ראשית רצוי להכיר את סוגי המגברים הנמכרים כיום. ישנם סוגים מגוונים וחברות רבות, אך רוב המגברים מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

מגברי היברידי (hybrid)שילוב של מגבר טרנזיסטור ומגבר מנורות. שילוב זה מעניק, לדעתם של מוזיקאים רבים, צליל מאוד ייחודי ונקי.

מגבר דיגיטלי  יודע לחקות בצורה טובה את הצליל שמפיק מגבר המנורות, חלק אף יטענו שבצורה מושלמת.

מגבר מנורותעובד במספר צורות הולכה של מתח וזרם (OTL / TRIODE / ULTRA LINEAR) [AMB3] כאשר הנפוץ והמקובל ביותר הוא מגבר בשיטת ה-balance, המאפשר איזון בין ההולכה הפוזיטיבית לנגטיבית. בצורה זו נוצר איזון המאפשר לאות הקול ביחס לרעשים להיות צלול.

אם זוהי הפעם הראשונה שאתם רוכשים מגבר מנורות, ועדיין אינכם בטוחים מה הכי מתאים לכם, רצוי לשמוע לקרוא ולהתרשם מאתרי אינטרנט שעורכים השוואות וסקירות בין המגברים השונים. אתרי מכירות המציעים מגברים זולים וטובים אף מאפשרים לקרוא ביקורות של קונים, ודרכם ניתן לקרוא על מגברי המנורות הפופולריים ביותר.

לורי רונלד - מנהל באתר האינפורמטיבי - עידן פלוס 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב