תפקיד הקופירייטר בפרסום אמנות טובה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תפקיד הקופירייטר בפרסום אמנות טובה 

מאת    [ 25/12/2020 ]
מילים במאמר: 439   [ נצפה 316 פעמים ]

 
 

 

מכירים את המילה קופירייטינג?

"קופירייטר" או בעברית רעיונאי במשרד פרסום המתמחה בתחום האמנות הוא האדם המתמחה בכתיבה יצירתית וממוקדת של סיסמאות וכותרות המבטאות את המסרים העיקריים שמיחדות אמן מאמנים אחרים.                                                                                    

דוגמאות יומיומיות של קופירייטינג: התוכן הכתוב שאתה רואה במסגרת מודעה בפייסבוק, הכותרת של מודעת גוגל או התיאור של סרטון יוטיוב. הטקסט באתר האינטרנט, החל מהתכנים הכתובים בדף הנחיתה ועד למידע שמופיע בדפי המוצר. קופירייטינג הוא מה שמניע אנשים ללחוץ על אתר אינטרנט, אומר להם מדוע הם צריכים לקנות את המוצר שבמודעה שלפניהם, ומשכנע אותם להמיר את כספם בסחורות ושירותים.

מטרת הקופירייטינג למקד את תשומת הלב של הקונה הפוטנציאלי אל המסר העיקרי ולהחדיר אותו לתודעה.       קופירייטר הוא איש מקצוע המתמחה בהפקת תכנים קצרים  במטרה ליצור נוכחות איתנה שאינה בהכרח באה לידי ביטוי בטקסטים ארוכים או מאמרים. המסר צריך להיות קצר, קולע ומדויק. מלאכת הקופירייטינג היא אמנות המכירה, וזהו הכלי דרכו מוכרים רעיון חדש או עבודת אמנות לקהל. פסגת האמנות הזו מתרחשת כאשר עבודת האמנות והאידיאולוגיה ההולכת מאחוריו הופכים למיתוג שלם.

אמנים בתחומי האמנות הוויזואלית, בעלי גלריה, מנהלי מוזיאון זקוקים לקופירייטינג של התערוכה או עבודות האמנות.

אדם מקצועי וידען בתחומי האמנות, ורצוי בעל תואר אקדמי מתקדם, שרכש יכולת ניתוח והבנה באמנות ויזואלית הוא המתאים ביותר להערכה נכונה, שקולה ומאוזנת של יצירות האמן בהקשרים תרבותיים, היסטוריים וטרנדיים.

האמנות הוויזואלית כוללת: ציורים במגוון טכניקות, פיסול, מיצג, מיצב, וידאו וקולנוע. כותב תוכן על תחומי האמנות השונים יכול להראות קשרים והשפעות בין היצירות הנבחרות, וכן מרכיבים, דימויים וטכניקות שלהן, לבין מכלול היצירה הפלסטית אשר יצרה האנושות מאז העת העתיקה. הצגת הקשרים וההשפעות מעמידה את היצירה במקומה האמנותי הראוי ותורמת להערכתה החומרית לקראת מכירתה בסטודיו או בגלריה.

להלן דוגמא למציאת קופירייטינג בתחום האמנות:                  

האמן עשה ניתוח בו למד מה החוזקות שלו ושל עבודותיו,  מי הקהל הקונה אותו,  בדיקת מיצובו ביחס לאמנים האחרים המציירים דומה ובאותה טכניקה, לימוד והבנת התחרות הרבה בעולם האמנות, וחקירה קצרה של מידת  הפרסום שלו מול האמנים הדומים.

האמן מחפש דרך לבדל את עצמו, למרות היעדר ייחודה המובהק של עבודתו ביחס לאמנים הדומים (המתחרים).

כדי להתמודד עם האתגר, יוצר האמן שפה מיתוגית חדשה ה'עוקפת' את עולם התוכן השגור בתחום האמנות, ונשענת על קונספט חדש שמהווה את העוגן המרכזי שלו – יוקרה.

 הגלריה המייצגת אותו לא מוכרת ללקוח עבודת אמנות –  הגלריה מוכרת יוקרה.

ולכן ה"קופי"-סלוגן שבחר האמן  הינו "אמנות זו יוקרה – אך לא בהכרח יקרה", לסלוגן צירף את רשימת כל הסלבס שקנו את עבודתו בארץ ובחו"ל, ורשימת כל המקומות היוקרתיים בהם עבודתו מוצגת.

גם  לקופירייטר נבנו מספר כלים שימושיים. המוצלח שבהם הינו

reallygoodemails

מאגר של 7036 המיילים השיווקיים המוצלחים ביותר ברשת, בהם ניתן להיעזר כדי לראות אלו אלמנטים תוכלו לשלב במיילים שלכם.

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב