דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעיסקת חייך - קח עורך דין משלך! 

מאת    [ 22/12/2020 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 1315 פעמים ]

כמעט מידי יום אני נתקלת במקרים של אנשים שרכשו דירה מקבלן, ונזקקים, באיחור גורלי, לסיוע משפטי. ליקויי בנייה שהקבלן לא לוקח עליהם אחריות, קשיים ברישום הזכויות של הנכס, פערים בין המובטח בהסכם לבין התמורה בפועל, עיכובים במסירת הנכס, קשיים בקבלת המשכנתא, ועוד ועוד סוגיות משפטיות שבהן הרוכש מוצא עצמו חסר אונים וללא כתובת לפנות אליה. למען האמת, קשה לי להבין אותם, את האנשים שבעיניים פקוחות נכנסו לעיסקת חייהם מבלי להיעזר בעורך דין משלהם, ושמחליטים להסתמך על ההגנה הבסיסית שמספק להם חוק המכר, ועל החוזה האחיד שהציג להם עורך הדין של הצד השני, תוך הנחה שזהו חוזה קשיח ובלתי ניתן למיקוח.

נכון, החוק מתיר לקבלן לחייב את הרוכש בשכר טירחה של עד 5000 שקלים, לצורך מימון עורך דין שהוא עצמו מינה לצורך ליווי משפטי של הפרוייקט. אלא שאתה, הקונה המאמין שבכך אתה סוגר את הסוגיות המשפטיות הקשורות ברכישת הדירה, צריך לזכור שזהו לא עורך הדין שלך אשר לו אתה משלם, ואפילו לא עורך דין נייטראלי, אלא עורך הדין שנועד להגן על הקבלן מפניך. למעשה, בכל חוזה קבלן מצויין במפורש שעורך הדין מייצג את הקבלן ולא את הרוכש, והרוכש מתבקש לחתום שהוא יודע זאת. אז למה זה דומה? לבוררות בה הבורר הוא שותף של אחד הצדדים, או למשחק כדורגל בו השופט הוא מאמן אחת הקבוצות. בכל המקרים האלה, אתה יודע שהכל יהיה בסדר, עד שתתעורר מחלוקת כלשהיא, ואז - תמצא עצמך בודד במערכה מול קבלן שעושה כרצונו, הסכם שבו אתה מאשר לו בחתימתך לעשות זאת, ועורך דין, שניצל את תמימותך כדי להגן על הקבלן מפני כל מצב שעלול להיווצר.

לכן, בעולם העסקי בכלל, ובפרט בשכונה הקשוחה של עסקאות הנדל"ן, חובה לקחת עו"ד שישמור על האינטרס שלך, ויצמצם את הסיכוי שעסקת חייך תגמר כמחדל טראגי. עורך דין משלך הוא פוליסת הביטוח שזכויותיך כקונה ישמרו, שבעת המו"מ תנאי העסקה ישופרו, ושלאחריו - תקבל את מה שרכשת, ושיהיו באמתחתך כלים להתמודד עם סיטואציות בלתי צפויות. עורך הדין לא רק עומד על זכויותיך במסגרת הסכם הרכישה ודורש נספחים רלוונטיים שתפקידם להגן עליך, אלא גם מוודא ככל האפשר שכל הליך רכישת הדירה ועד למסירתה בפועל, לרבות לקיחת המשכנתא - יעבור בשלום. כשמדובר בעיסקה של מליונים, זו רשלנות של ממש לא לעשות זאת, וקבלן שמערים קשיים על לקוחותיו המבקשים להיות מיוצגים ע"י עורך דין מטעמם - צריך להדליק אצל הרוכש פרוז'קטור גדול של אזהרה.

ואסיים בסיפור: בשכונה גדולה במרכז הארץ, גייס היזם עו"ד ידוע, ודרש מהרוכשים לשלם לו לצורך רישום זכויות בטאבו. אלא שאותו עורך דין "נעלם" עם המליונים, מבלי לבצע את חובתו ולרשום את הדירות כנדרש. כיום, 20 שנה אחר כך, נדרשים בעלי הנכסים לשלם אלפי שקלים לעורכי דין אחרים לביצוע אותה פעולה. זהו סיפור שגרתי, יום יומי. רוכשי דירות שקופחו - זה אפילו לא חדשות. אך את הסיפור הזה בחרתי להציג רק בגלל הפיקנטריה שסביבו. כי אותו עורך דין שנעלם בלי לבצע את חובתו, כבר לא יסייע ברישום השכונה בטאבו וגם לא יחזיר את הכסף שגבה. יש לו דברים חשובים יותר לעשות, אחרי הכל היום הוא נשיא המדינה.

עו"ד דינה קשת


משרד עורכות דין דינה קשת ושות'


050-7870693, 08-9211455

/>dinaklaw@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב