דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה-נקודות רפלקס בכף הרגל 

מאת    [ 21/12/2020 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 1825 פעמים ]

רפלקסולוגיה-נקודות רפלקס בכף הרגל

רפלקסולוגיה שיטת טיפול הוליסטית המשקפת את כל הגוף נותנת מענה למגוון רחב של בעיות,מטופלים רבים פונים לטיפולי רפלקסולוגיה על מנת להקל ולפתור בעיות רבות ומוצאים טיפול מרגיע ,לא פולשני,אשר תורם לכל איבר ואיבר בגוף.

כל נגיעה בכף הרגל מסמלת את מצבו  הנפשי והגופני של המטופל כך שהרפלקסולוג מקבל מידע מלא על מצבו של המטופל/ת גם  בלי להחליף מילה נשמע מדהים,בהחלט!

מחקרים מראים כי טיפול רפלקסולוגיה תורמים לפתירת בעיות בגוף ומסייעים להחלמה ממחלות .

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול עתיקה הסינים,ההודים והמצרים השתמשו בטיפולי רפלקסולוגיה כאמצעי ריפוי למחלות,רפלקסולוגיה פותחה על ידי רופא אף אוזן גרון בשם ויליאם פיצג'רלד בשנת 1913 אשר השתמש בלחיצות בכפות הרגליים כדי להפחית את השימוש בקוקאין כמשכך כאבים אחרי ניתוחים. הוא חילק את הגוף לעשרה אזורי אנכים שווים,אשר מסתיים באצבעות הידיים והרגליים.

רפלקסולוגיה הינה טיפול מניעתי להופעתם  של מחלות אך גם אשר ישנה בעיה בגוף רפלקסולוגיה תורמת לשיפור והחלמה.

באמצעות טיפול רפלקסולוגיה ניתן לעבוד על הקיבה,מערכת עיכול ולסייע באכילה מופחתת בשילוב עם תזונה בריאה כל אלה יביאו לירידה במשקל .

 

באסיה יש מודעות רבה לטיפולי רפלקסולוגיה טיפול מאוד פופולארי מכונה עיסוי כף רגל למרות שרפלקסולוגיה זה לא עיסוי כף רגל בשל העובדה שרפלקסולוגיה מתמקדת באיברים ואילו עיסוי כף רגל אינו מתמקד באיברים אבל משחרר שרירים תפוסים בכף הרגל .

גם בישראל יש מודעות רבה לטיפול רפלקסולוגיה לחשיבות והשפעת הטיפול בהפעלת לחץ על נקודות רפלקס הכרה במניעת מחלות עתידיות וטיפול במחלות והחלמה מהם .

טיפול  רפלקסולוגיה אחד הטיפולים המוכרים טיפול רפואי על ידי חברות הביטוח הפרטיות ואף מטופלים מקבלים החזר עבור טיפולי רפלקסולוגיה מי שיש לו ביטוח רפואה משלימה.

שיטת הטיפול ברפלקסולוגיה

המטופל שוכב על גבו כאשר כל כף הרגל מופנית כלפי הרפלקסולוג המטפל כאשר כל נקודה מראה איבר מסוים כאשר הרפלקסולוג ילחץ על נקודה בגוף המטופל ירגיש את האיבר לעיתים פיזית בגופו .

בטיפול הראשון יבוצע טיפול שלד ושריר ואבחון רפלקסולוגיה בו המעסה יסרוק את על איברי הגוף וימצא את האזורים החלשים בגוף וטיפל בהם כדי לאזן את החוסר איזון בגוף או לחילופין אם המטופל/ת בא עם בעיה ספציפית על מנת לטפל בה ניתן לבקש התמקדות באזור מסוים  על מנת להקל על הכאב או על הבעיה.

לחץ בנקודות הרפלקס אזורים שיש בהם בעיה מעט יכאב בהפעלת הלחץ על הנקודות זאת מפני פירוק גבשישים מכף הרגל הצטברות של רעלים המוסרים בעת הטיפול.

טיפול רפלקסולוגיה נמשך 45-60 ד'ק הרפלקסולוג ילווה את המטופל/ת יסביר במהלך הטיפול על מקומות חזומים,בעיות שנמצאו,המטופלים בדרך כלל  סקרנים  מאוד ומבקשים לדעת על כל אזור מהו האיבר בגוף בשל העובדה שזה מסקרן אותם.

איזה בעיות ניתן לפתור בטיפול רפלקסולוגיה


    • מתח קדם וסתי- מחקר שנערך בארה"ב בשנת 1991 באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס,בדק כיצד משפיעה רפלקסולוגיה לטיפול במתח קדם וסתית נשים אשר עברו טיפולי רפלקסולוגיה הרגיע את העצבנות והלחץ אשר מתאפיין במתח קדם וסתי,עזר לכאבי בטן ולשינויים במצב הרוח,הטבה בבחילות,כאבי ראש,טיפול רפלקסולוגיה איזן אותם כאשר עברו טיפול רפלקסולוגיה על בסיס שבועי לטיפול בתסמונת קדם וסתי,דווח על הצלחה ב62% מהמקרים 
    • טרשת נפוצה -ינואר 2004 רופאים בבריטניה המליצו על טיפולי רפלקסולוגיה לעזרה בטיפולי שיקום למחלת טרשת נפוצה. טרשת נפוצה פוגעת במערכת החיסונית כאשר היא תוקפת את עצמה מתבטאת בעייפות רבה שזה בעצם המרכז של המחלה ואיבוד יציבות בעמידה על הקרקע טיפולי רפלקסולוגיה נמצאו יעילים בהפגת העייפות הכרונית וחיזוק היציבות על הרגליים שכן טיפולי רפלקסולוגיה על בסיס שבועי משפרים את היציבות על הרגליים .
    • סוכרת- בעזרת טיפול רפלקסולוגיה ניתן לעזור לחולי סוכרת בהפחתת הסוכרים  בגוף,איזון כולסטרול החלמה מבצקות ברגליים וטיפול בעיניים בו חולי סוכרת נפגעים מרמת הסוכר בגוף .
    • כאבי ראש ומגרנות -אנשים רבים סובלים מכאבי ראש ומגרנות פונים לטיפולי רפלקסולוגיה על מנת להקל ואף לפתור בעיות אלו כאשר מדובר בכאבי ראש ומגרנות חשוב להבין ולדעת את המקור שהוא לחץ וסטרס או רקע פיזי .

טיפול רפלקסולוגיה מסייע בהפחתת כאבי ראש ומגרנות בלחץ על נקודות צוואר .

 

 

נקודות רפלקס בכף הרגל

נקודות רפלקס מסמלות כל איבר בגוף אשר קיימת חסימה במקום אחד כאשר מופעל לחץ האזור יכאב עבודה על האזור תשחרר את הכאב באותו אזור .

קצת מידע על נקודות בכף הרגל

הבוהן מסמלת את המוח ואחראית על כאבי ראש,מגרנות,סחרחורות.

האצבע השניה -האזור העליון מצביע על הסינוסים האזור התחתון על עיניים

האמה – האזור העליון מצביע סינוסים האזור התחתון עיניים ומתחתם נמצאות הריאות

הקמיצה  -כף רגל שמאל לימפה ראש וצוואר כף רגל ימין האזור העליון  מצביע על שקדים

זרת - כף רגל שמאל מצביע על אוזניים כף רגל ימין מצביע על שקדים .

יותר ויותר אנשים מתענינים בטיפולי רפלקסולוגיה ומחליטים לחוות טיפול אם זה להנאה ורוגע ושיפור עמידה על הרגליים או לחילופין טיפול מניעתי למחלות .

ניר חוכיימה מעסה רפואי בכיר


https://www.nir-massage.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב