דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג עסקי - למה כל כך קשה למתג את העסק שלנו בתקופה זו? 

מאת    [ 19/11/2020 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1126 פעמים ]

לא פעם שמענו את הלקוחות שלנו שואלים "אבל זה כולל מיתוג?" מיתוג עסקי הוא תהליך ארוך טווח שמרכזו ומטרתו להפוך את שפת המותג שלנו לזכירה על ידי העוברים ושבים. המון בעלי עסקים נוטים להתבלבל ולחשוב שמיתוג הוא רק מיתוג ויזואלי, כמובן שזה לא המקרה ומיתוג עסקי יכול לכלול רינגטונים, תנועות מסוימות ואפילו ריחות מסוימים.

אז למה התחרות על המיתוג הפכה להיות כל כך קשה בימנו? לדעתנו מדובר בגורם אחד מרכזי – תודעה חברתית שמיתוג הוא דבר חשוב.

במידה ונשאל בעל עסק מהם הצעדים הראשונים לפתיחת עסק כנראה שהתשובה תכלול את שלושת הגורמים המרכזיים הבאים: יכולת לספק מוצרים טובים ללקוחות, רישום החברה וניהול החשבונות, וכמובן שיווק עסקי ומיתוג העסק. מיתוג העסק הוא צעד בלתי נפרד כיום מפתיחה של עסק, כולם מבינים זאת. כך גם התחרות עולה, לאט לאט נפתחים עוד ועוד עסקים ש"ממתגים" את העסק שלהם. למה הממתגים בגרשיים? בדיוק בגלל אותה שאלה שהזכרנו בתחילת המאמר. בחברה הישראלית ישנה תפיסה שלאחר עיצוב הלוגו והדפסה של מוצרים מסוימים החברה שלהם ממותגת. אנו סבורים שמיתוג עסקי אמתי מתחיל לאחר לא פחות מכמה חודשים שהעסק רץ ומגיע לקהל רב של לקוחות.

אז איך כן ממתגים את העסק שלנו בצורה נכונה עם כל התחרות הזאת?

הצעד הראשון הוא להיות החלטיים ועקביים עם שפה עיצובית שמייצגת את האני מאמין של העסק שלכם, שפה עיצובית זאת צריכה להעביר את השקפת העולם של העסק. לדוגמא – לוגו ושפה עיצובית של פלאפל תיהיה הרבה יותר עממית ונינוחה משפה עיצובית של חברת סטארט אפ המתעסקת באבטחת מידע. כנראה שהלוגו של חברת הסטארט אפ יהיה מאד מרובע וחד בעוד שהלוגו של הפלפלייה יהיה נעים וביתי.

לאחר מכן נצטרך להפיץ את מיתוג החברה שלנו בכמה שיותר מקומות, כך לקוחות רבים יזהו את עיצוב הלוגו שלנו ונוכל ליצור בקרב הלקוחות שלנו תהליך זיהוי אוטומטי של שפת המותג שלנו. עיצוב הלוגו חשוב מאד לתהליך זה, הרי שפת המותג כולה בנויה על האלמנטים והחלקים של הלוגו שלנו. חשוב לשכור סטודיו לעיצוב ומיתוג ברמה גבוה כבר מההתחלה.
כך תוכלו להיות בטוחים שכבר מההתחלה יש ברשותכם שפה עיצובית אשר מייצגת אתכם באופן הנכון ביותר לכם.

כמובן שתהליך מיתוג העסק הוא תהליך ארוך כך שבכדי לראות תוצאות ישירות מהמיתוג העסקי שלנו נצטרך לחכות כמה חודשים ולפעמים אפילו שנים! אבל אל תתייאשו, מיתוג העסק דומה מעוד למרטון, אנו חייבים להמשיך עם השפה העיצובית והכללים שנקבעו גם אם אנו לא רואים תוצאות. רק לאחר מרחק גדול נוכל להסתכל אחורה ולהגיד וואו, יש לנו סט מוצרים נלווים ללוגו אשר ממתגים את החברה מ – א' עד ת'. לאחר עיצוב, הדפסה, בניית אתר מעוצב אנו צריכים להתחיל לבצע עבודת שיווק שתכלול בעיקר העלאת תודעה בקרב הלקוחות שלנו וכך תיצור את מיתוג החברה.

נרצה לסיים את מאמר זה בנקודת אור – למרות שהמצב במדינה היום קשה, ואינו אידיילי לקידום העסק התמדה תמיד מנצחת! המשיכו עם מוטיבציה בשמיים, שמרו על תנועה ועשייה והתוצאות יגיעו מעצמם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב