דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן רכב - הטסט השנתי 

מאת    [ 20/10/2020 ]

מילים במאמר: 747   [ נצפה 1551 פעמים ]

 

נתחיל כך: לא צריך לפחד מטסט! הטסט הוא בשבילכם. יותר נכון, בשבילנו. בשביל כל מי שנהוג איתנו בכביש אפילו. הטס הוא דרכה של המדינה לשמור עלינו מעצמנו. או יותר נכון, מנהגים לא אחראים. האם הייתם רוצים לנסוע כשמאחוריכם רכב עם צמיגים שחוקים, בלמים שעבר זמנם ופנסים מקולקלים? במקרה הזה, המדינה כבר החליטה בשבילכם שהתשובה היא "לא".

אבל כמו כל מבחן אחר, ידע זה כוח, והכנה נכונה תסייע לכם לצלוח גם את מבחן הרכב בקלות. במאמר הזה אני אעבור איתכם על כל מה שצריך לדעת על הטסט, כיצד להתכונן ואיך לעבור אותו בשלום, עד שנה הבאה לפחות.

כיצד מתחיל התהליך?
נתחיל בהתחלה: הטסט השנתי הוא כאמור אמצעי הבקרה של המדינה לוודא שכל הרכבים על הכביש נמצאו תקינים לפי סטנדרטים וזמנים שהוגדרו על ידה. לצד תשלום אגרת הרישוי, הטסט לאוטו הוא תנאי לחידוש רישיון הרכב. כלומר ששוטר עוצר אתכם ומבקש לראות "רישיונות בבקשה", זה מה שהוא רוצה לראות – שגם לכם וגם לרכב יש רישיון להיות על הכביש.

בגלל שמדובר במבחן רישוי מטעם המדינה, הרי שהעברת טסט לרכב לא יכולה להתבצע בכל מוסך, אלא רק במכון רישוי רשמי שהוסמך לכך. זו דרכה של המדינה לדאוג שנשמור על רמת תקינות מסוימת של רכבנו. חודש-חודשיים לפני שהרישיון הנוכחי של הרכב נגמר, תשלח אליכם נשלחת הזמנה לבצע טסט כתנאי לקבלת רישיון חדש. .עוד לפני שנגשתם למבחן עצמו, תדרשו לשלם את אגרת הרישוי. שימו לב – לא ניתן לגשת למבחן ללא תשלום האגרה.

איך אני יכול להתכונן עכשיו לקראת העברת טסט לרכב שלי?
ובכן, יש לא מעט שנוכל לעשות. לפני שניגש לחלקים הטכניים שנבחנים, הנה כמה דברים שאתם צריכים לוודא בעצמכם שקיימים ברכב בשעת המבחן. גם אם נראה לכם שמודבר בדברים פשוטים, התעלמות מהן יכולה בהחלט להביא לפסילה מטעם הבוחן, והתחלה מחדש של כל התהליך. וכן, זה אומר שתצטרכו לשלם את אגרת הרכב שוב, אז נא להקפיד:

- אגרת רישוי עם חותמת תשלום שאותה ניתן להשיג במקומות שצוינו בסעיף הקודם

- ביטוח חובה בתוקף שמהווה תנאי נוסף לעלייה על הכביש. כאילו, זה בשם, הוא "חובה".

- תעודת זהות של בעל הרכב שרשום ברישיון הרכב ומסמך ייפוי כוח במידת הצורך.
בתא המטען של הרכב צריכים להימצא הדברים הבאים:

– אפוד זוהר

– משולש אזהרה

– ג'ק להרמת הרכב במקרה של פנצ'ר.

– מפתח לברגי הגלגלים להחליף את הגלגל עם הפנצ'ר

– צמיג רזרבי להחליף את הפנצ'ר.

– ופח אשפה.

– הרבה סבלנות.

ומה כדאי לבדוק במוסך לקראת הטסט?
מכיוון שהפוסט כבר ארוך דיו, אתן כאן ברשותכם רק רשימה חלקית. לצ'ק ליסט המלא לטסט לרכב אפשר ללחוץ על הקישור (זהירות - מפורט אבל ארוך). על כל פנים, אם מצאתם ליקוי בסעיף אחד או יותר, יש לפנות למוסך טרם ההגעה לטסט. אז קדימה, נתחיל:

- בדיקת פנסים. כל הפנסים. בקשו מחבר שיבדוק שאכן כל הנורות עובדות כמו שצריך בזמן שאתם מפעילים את הפנסים הקדמיים – אור דרך ואור המעבר. בפנסים האחוריים, צריך לוודא שנורת העצירה עובדות, וכן נורית הרברס והאיתות.
לוחית הרישוי. די פשוט, לוחית רישוי עם מספרים דהויים ולא בולטים תוביל לכישלון בטסט ויש להחליף אותה בטרם ההגעה. אבל אם הצבע השחור של הספרות התחלף, תוכלו לחדש אותו באמצעות טוש שחור עמיד וקצת מים.

- ווישרים/ מגבים. רלוונטיים גם לגשמי החורף וגם לניקוי האבק ולכלוך בקיץ, ולכן מהווים חלק ממבחן הרישוי. אם המגבים שלכם יבשים, קרועים או סדוקים תכשלו בטסט. כמובן שהדברים נכונים גם על המגבים הקדמיים וגם על האחוריים.

- תקינות הצמיגים. הגעה עם צמיג שחוק או סדוק תוביל לפסילה, שתדרוש ממכם להחליף את הצמיג ולבוא למבחן חוזר.

רגע, אבל מה קורה עם נכשלתי?
העברת טסט לרכב שהסתכמה בכישלון, אינה מאפשרת לרכב להימצא על הכביש, נקודה. יותר מכך, אם נמצא ברכב ליקוי חמור, נאסר עליו אפילו לנסוע למוסך, ויש להזמין לו גרר שיטפל בתקלות. בהמשך, בעל הרכב יקבל טופס מהבוחן המפרט את כל התקלות והליקויים שנמצאו, כשברוב הפעמים יינתן לבעל הרכב שבעה ימים לתקנם בטרם הוא חוזר לבדיקה חוזרת. כמובן שבדיקה זו תאלץ את בעל הרכב לשלם עבור טסט נוסף, אך בעלות נמוכה יותר מהטסט הראשון.

סיכום, מסקנות והמלצות
העברת טסט לרכב היא תהליך מבאס, שעלול להיות גם יקר וארוך, אבל גם מחייב בסופו של דבר. וחוץ מזה, בתמונה הגדולה הוא נועד לרווחת כל הנהגים והנהגות על הכביש. לכן, כמו בזריקה רפואית, ננסה לסיים איתו כמה שיותר מהר ובפעם אחת. אם אתם מאלה ששומרים על הרכב כמו ילד נוסף, בודקים שמן מים פעם ביממה ומבצעים טיפולים כמו שעון - בהחלט אפשר לקחת את הרכב לטסט מבלי להכין אותו קודם במוסך. אבל אם אתם כמו הרוב המוחלט של האנשים, ההמלצה שלי היא לפחות לבצע טיפול תקופתי לרכב מעט לפני הטסט כדי להימנע מליקויים חמורים שעלולים להימצא ושיאלצו אתכם לגרור את הרכב למוסך.

 

 

אית ברקן, מכונאי זה למעלה מ-40 שנה, ומנהל מוסך קיבוץ מרחביה. 


מאמין שהגיע הזמן להעביר את הידע הזה לדיגיטל, ולגרום לאנשים להפסיק לפחד ממוסכים. כי באמת שאין למה.


לאתר שלנו: https://www.mosach-merchavia.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב