דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי ‎?הטמפרטורת האנרגתית של מזון על פי הרפואה הסינית ואיך זה משפיע עליך? 

מאת    [ 19/10/2020 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 1069 פעמים ]

 

האם אי פעם תהית מדוע אכילת המאכל הבריא והמומלץ כביכול גורמת לך להרגיש כבד או לא נוח?

התשבה עשויה להיות במה שמכונה בפי הרפואה הסינית כאיכות אנרגטית של מזון מסוים. על פי הרפואה הסינית, איכויות אלה מבוססות על תכונות שונות של המזון, וכוללות בין השאר את צבעו, טעמו ואופן הכנתו. (דיקור סיני, דרך אגב הוא אחד מכלי הטיפול של הרפואה הסינית)

 

במהלך החורף, חשוב להיות מודעים לתכונות האנרגטיות השונות הללו בכדי לעזור לגופכם להישאר בריא ובאיזון עם הטבע. המידע הבא נכון לכל עונה, אך מכיוון שרבים מאיתנו נוטים לחלות בעונת החורף, הדבר חשוב במיוחד בתקופה זו של השנה.

 

על פי הרפואה הסינית, הגוף מורכב משני מאפיינים: יין ויאנג, שהם כמו מים ואש. שני האלמנטים הללו מנסים כל הזמן להשיג איזון כך שתוכלו להרגיש במיטבכם, ובעוד שאצל רובנו הם ערבוב של השניים, לעיתים איכות אחת יכולה להתגבר על השנייה. היין מתייחס לאופי קר יותר: חיוור יותר, קריר, בעל אנרגיה נמוכה יותר, צואה רכה, הרגשה של יותר מופנמות ונוזלי גוף צלולים ו/או לבנים. יאנג, לעומת זאת, הוא חם יותר באופיו וכולל אישיות יותר זורמת, יובש בפה, צמא, רצון לשתות משקאות קרים, אולי נטייה לעצירות, שתן כהה יותר, כיח צהוב ותחושת כעס ביתר קלות. רוב האנשים הם תערובת של השניים, כך שאבחון נכון של מטפל מוסמך בדיקור סיני הוא צעד ראשון בדרך להמלצות התזונה הנכונות והמתאימות למבנה הגוף שלך.

 

איברי הגוף מתחלקים גם הם, כמו כל דבר אחר בטבע (על פי התפיסה הסינית), ליין או יאנג. הלב, הטחול, הריאות, הכבד והכליות הם יין, מוצק, עם חומר, ואילו המעי הדק, כיס המרה, הקיבה ושלפוחית השתן הם איברים  יאנגיים ומעורבים בתנועה. אכילת מזונות לא מתאימים לאדם באופן ספציפי עשויה להפריע לאיזון הגוף ולהחריף בעיות רפואיות קיימות וזאת גם אם המזון הינו מזין ברמה הביוכימית.

 

מזון בעל אנרגיה קרה: מזון קר יכלול פירות וירקות לא מבושלים. בנוסף, יכלול גם מאכלים קרים שיצאו מקירור ומזונות קפואים (אייס קפה לדוגמא). אם תרצו לאכול יותר פירות וירקות, רצוי לאכול אותם בטמפרטורת החדר או לבשל אותם קלות וזאת על מנת להקל תהליך העיכול שלהם. דוגמאות למאכלים קרים הם אבטיח, תפוחים, בננות, מיצי פירות, אצות, כרוב, טופו, ביצים, יוגורט, מלפפון, מנטה וכו?. אכילת מזונות אלה תפחית את סימני החום אצל בעלי עודף אנרגיית יאנג. אם כבר קר לך, או שהגיע חורף, אכילת מזונות אלה עלולה להפריע לאש העיכול של הקיבה, וכתוצאה מכך החומרים המזינים מהמזון לא יספגו כראוי. בנוסף, אם אתה סובל מבעיות רפואיות הקשורות לקור, כמו לדגומא דלקת פרקים כרונית בעלת אופי קר, או התכווצויות לפני הווסת בגלל הקור, אכילת מזונות קרים עלולה להחמיר את התחושה או את הכאב.

 

מזון בעל טמפרטורה אנרגתית חמה: מאכלים שנחשבים למחממים את מערכת העיכול ואת קצב חילוף החומרים כוללים בין השאר ג'ינג'ר, קינמון, דובדבנים, שום, בצל, כבש, עוף, פלפלים חריפים, קינואה ועוד. אם אתם סובלים מחום, מומלץ לאכול מהם במשורה ולכלול מאכלים קרירים יותר. לדוגמה, אם אתם סובלים ממצב של חום וסובלים מכאבים בשל דלקת, לא תרצו לאכול מזון חם ומתובל או חריף. מצד שני, אם אינכם סובלים ממצבים דלקתיים, המאכלים הללו יהיו נהדרים לצריכה בחודשי החורף הקרים.

 

מזונות מגבירי ייצור לחות: כשמערכת העיכול לא מתפקדת כראוי ואינה מעבירה מזון ונוזלים בצורה טובה, מקבלים את מה שמכונה ברפואה הסינית "לחות" או הצטברות ליחה. זה יכול לגרום לתחושת איטיות, עירפול, נפיחות וכבדות. במקרה כזה, מאכלים שהם שילוב של בננה ויוגורט לדוגמא, שהם שילוב מזין ביותר, עשוי לא להיות מתאים לך, מאחר שמזונות הללו מעודדים ייצור מוגבר של ליחה. מזונות המגבירים את הלחות כוללים בין השאר מוצרי חלב, שומן, מטוגן, אנטיביוטיקה, אלכוהול ועוד. דוגמאות למזונות העשויים להטיב למצב זה של ייצור עודף לחות הם שעורה, אורז בסמטי, נבטי אספסת, לימונים, תה ירוק, אגוזי מלך ופטריות.

 

בנוסף לאלה שהוזכרו לעיל, ישנם טעמי אוכל כמו חמוץ, מתוק, חריף, מלוח ותפל, המשפיעים על איברים שונים בגוף כמו גם על ספיגת המזון והפצתו. מזון הוא רפואה. שאלו אותי עוד היום אם אתם מעוניינים לדעת קצת יותר על המזון שמתאים לגוף שלכם באופן אישי.

רונן רוזנבלט-ניר -מומחה בטיפול בדיקור סיני  


 


 כתובת הקליניקה: דרויאנוב 5 תל אביב


 


 אתר: https://www.acufamilyclinic.com >

 


 טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב