הנעת עובדים במוקד מכירות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הנעת עובדים במוקד מכירות 

מאת    [ 23/09/2020 ]
מילים במאמר: 394   [ נצפה 726 פעמים ]

 
 

מהן השיטות האפקטיביות ביותר להנעת עובדים במוקד מכירות?

אלו מכם שמכירים את הדינמיקה של מוקדי המכירות, בוודאי ערים לכך שבלי הנעת עובדים עקבית ושוטפת, קשה עד מאוד להצליח ולהביא את העובדים (והמוקד) לעמוד ביעדים.

לא נצליח למפות את כלל הדרכים והשיטות, אבל כן נעמוד על חלקן:


    • מודל תגמול מדויק –

מודל תגמול נכון הוא כזה המהווה נגזרת ליעדים שבהם במוקד צריך לעמוד.

כלומר, אם המוקד צריך למכור X, ויש במוקד 10 נציגים, אז היעד של כל אחד מהם יהיה עשירית ועוד קצת. (בשביל להצליח באמת לעמוד ביעד..)

אם, למשל, יש למוקד יעד במכירות של 2 סוגי מוצרים, אז לכל אחד מהנציגים יש 2 יעדים: יעד למוצר A, ויעד למוצר B. או שהנציגים מחולקים כך שחלקם מוכרים מוצר A וחלקם מוכרים מוצר B.

בכל אופן, חשוב לוודא שאף מוצר / שירות לא נשארים ללא יעדים, מאחר והם עלולים "להישכח".

מה שעוד חשוב לשים לב אליו, הוא, שמודל התגמול מאתגר את הנציג במקומות הנכונים, לדוגמא, מדרגות שמעודדות לעלות מדרגה כדי לשפר את התגמול.


    • תכנית הנעת עובדים –

עבודת מכירות היא עבודה שוחקת. אנשי מכירות מנוסים יודעים "להרים" את עצמם, ולהחזיר את עצמם לעבודה ולתלם.

אחד מהתפקידים הניהוליים החשובים במוקד מכירות הוא הנעת העובדים.

יש מגוון דרכים לעשות זאת. לדוגמא,

מבצעים ותחרויות – אחת לתקופה, מומלץ לעשות תחרות בין הנציגים, או בינם לבין עצמם (לעמידה ביעדים).

התחרות שוברת שגרה, ונותנת "בוסט" של אנרגיה לעובדים.

בתוך תכנית שכזו, יש לקחת בחשבון תקופות חלשות צפויות, שבהן רצוי לחזק.

למשל, חגים או חופשות שבהם עובדים פחות, והצפי למכירות נמוך יותר.


    • הכשרת העובדים

גם אם העובדים מנוסים ומיומנים, ובוודאי אם הם לא, מומלץ להקפיד ולהכשיר אותם באופן תדיר.

ישנם מספר כלים ניהוליים שניתן לעשות בהם שימוש  - משוב, למשל, הינו כלי ניהולי מצוין, המאפשר חניכה וקידום של העובד לשיפור התוצאות ולעמידה ביעדים.

כלי נוסף הוא סדנת מכירות.

כל עובד אשר משתתף בסדנת מכירות, ייקח ממנה משהו.

תובנה חדשה, חשיפה למשהו שעובד אחר שיתף ותרם,  או תזכורת למשהו שהוא יודע אבל שכח להשתמש בו.

ואם שילבתם הדרכת מכירות איכותית, הערך אף גדל – רעיונות חדשים, רענון לגבי העדפות הצרכנים, שמשתנות ומתעדכנות עם השנים, תרגול מקצועי, וזריקת מרץ.

כל אלה ערכים שניתן לצפות להם מסדנת מכירות מקצועית, שמשתלבת בתכנית השנתית.

מיכל דגן ברעם, שימור לקוחות, שירות, מכירה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב