דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אני חושב שתומאס קינקייד הוא אמן לגיטימי? 

מאת    [ 19/08/2020 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 1523 פעמים ]

 

 מי היה האמן תומס קינקייד  (Thomas Kincaid)?

תומאס קינקייד - ציורים

בסטודיו של ראלף בקשי, לשם התקבלו הוא וג'ים לעבודה ב -1982, יצר סרט אנימציה באורך מלא "Fire and Ice", ששוחרר באותה שנה. כאן, תומאס נפגש עם הטכנולוגיה וטכניקות חזותית שאימצה את  האנימציה של דיסני. זה עזר לו סוף סוף להחליט על המוצר שהיה אמור להביא לו רווחה כלכלית.  האמן תומאס קינקייד התחיל למכור את העבודות שלו.

  סימן המסחר "אמן האור"

הסגנון שלו נקרא לעתים קרובות אימפרסיוניזם, אם כי אין לו שום קשר עם הביטוי של ניואנסים  של צבע, ועושר של גוונים. אצלו הכל פשוט מאוד וחד משמעי, כי המטרה שלו, כפי שהוא תמיד אמר, היא אמנות שכולם מבינים. והייחוס לאימפרסיוניסטים היה אלמנט חשוב של אסטרטגיית המסחר שיצר היה "אמן האור". אבל שלא כמו ציירים אחרים בעבר,  קינקאיד רשם בתבונה את הביטוי "צייר האור" – "אמן האור" - כסימן מסחרי.

 המשפחה האידיאלית, הנוצרי האידיאלי

גורם חשוב בהצלחתו המסחרית בשוק  האמנות האמריקאי, ההופעה הציבורית שלו שהזדהתה  עם הסטנדרטים המקובלים במשפחה הנוצרית בארה"ב. תומאס קינקייד, שהביוגרפיה שלו נתפרה בקפידה לפי  הדפוסים של האמריקאי האידיאלי, היה איש משפחה אידיאלי: התחתן עם בחורה שהוא אהב מאז ילדותו, והיו לו ארבע בנות שאותן קרא על שם אמנים אמריקאיים .מפורסמים - מריט (ויליאם מריט צ'ייס (1849-1916)) , צ'נדלר (הווארד צ'נדלר כריסטי (1873-1952)), וינזור (ווינסור מקיי (1867-1934)) ואוברט (אוורט שין (1876-1953)).

 

 נופים של תומאס קינקאיד

תכסיס שיווקי מצוין היה שלעתים קרובות הוא רשם את ראשי התיבות של אשתו ובנותיו בתמונות שבציורים.

השם השני של כל הבנות היה נוצרי - תומאס כינה את עצמו"נוצרי אדוק", אם כי רשמית אין הודאה כזו. תומאס קינקייד, שציוריו מכילים סמלים דתיים רבים, דיבר לעתים קרובות על המקור האלוהי של כישרונו והשראתו, על הפונקציה המוסרית של יצירותיו. הוא כתב ספרים רבים , וסיסמתו הייתה "אתה לא צריך לסבך את החיים שלך, לעתים קרובות יותר עם החיים שלך טוביפ יותר עם המשפחה שלך".

 רשת המסחר

כמובן, הוא רצה הכרה בקרב אנשי מקצוע. אבל רובם אפילו לא קינאו בו על הצלחתו הפיננסית. הוא עשה מה שהוא תומאס קינקייד ידע לעשות, ציורים מנקודת מבטו של בית הספר הקלאסי, דומים לאלה של חובבים, האידיאל והמודל שלו היה הצייר נורמן רוקוול (1894-1978). הציורים של רוקוול, מלבד הריאליזם, היו טבועים בטכניקה ציורית ווירטואוזית, בעמימות סמנטית ובהומור ובאירוניה מפתיעים, אשר נופיו של תומס קינקייד חסרים.

חברת המדיה שלו דיווחה בגאווה כי בכל אחד מעשרים בתים אמריקאים נמצאת תמונה שלו. הוא נקרא האמן הפופולרי ביותר של ארצות הברית, הוא קיבל פרסים ותארים, בעיקר עבור מספר המוצרים שנמכרו.

ציוריו ומוצרים המציגים חלקים מהם מכניסים לפי הערכות יותר מ-100 מיליון דולר בשנה, והם מצויים ביותר מ-10 מיליון בתים בארה"ב. בקניונים ובבתים פרטיים מוצגים בדרך כלל קטעים מתמונות נוף עשיר עם נחלים הזורמים בקרבת מקום.

 עכשיו, מה אני חושב?

הוא היה אמן אמיתי, משהו שהנשמה שלו לא הניחה לו לנוח,  בעל דחף עצום לחפש את משמעות עבודתו.  ציוריו זכו לביקורת חריפה מצד הממסד האמנותי. למרות שהיה הפופולרי ביותר מבין האמנים החיים במאה האחרונה בארה"ב.

בהתחשב בעובדה שיצירותיו נמצאות במוזיאון, וההגדרה הרשמית של יצירות אמנות היא שמדובר בביטוי יצירתי שיש לו הכוונה להיות אמנות ומוצג כאמנות ……

 

אני חושב שיצירתו של תומאס קינקייד נחשבת לאמנות, אני מאמין שעולם האמנות הפך למקום עצום בו כמעט כל דבר נחשב לאמנות, ואני לא רואה שום סיבה שאנחנו יכולים או צריכים לפסול את האמנות של תומאס קינקייד.

עלי להוסיף כנראה שדעתי זו אינה קשורה כלל לשיפוט לגבי איכות או טעם אישי. אלה עניינים נפרדים לחלוטין.

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב